Beantwoorden
SXTC
Professional Meerweter
Berichten: 195
Nieuwe TV-theek? Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! It's your ninth party!

AUTO DETECT WIFI/HOMESPOT

Onlangs kreeg ik een klant over de vloer en die vertelde mij dat toen hij op reis ging, hij op restaurant ging waar men gratis wifi (homespot) aanbood.. maar hij selecteerde hierbij de verkeerde verbinding (doordat deze qua naam wat op elkaar leken) waardoor hij uiteindelijk 50 euro moest bijbetalen.

 

Misschien is het een idee aan Telenet om te beginnende in België iedere WIFI 'ip' (homespot) van zelfstandigen die dit aanbieden, gewoon vermelden onder de naam van hun zaak zelf?

Maak je bijvoorbeeld gebruik van b.v. een aangeboden WIFI verbinding naast het gebouw van TELENET zelf, dan zou je als verbinding "TELENET NV" moeten zien verschijnen zodat men nooit de verkeerde verbinding selecteerd. Klanten die homespot aanbieden zouden zo ook in "mijn telenet" de optie moeten krijgen hun eigen homespot verbinding een afzonderlijke naam te geven.

 

Ook is het misschien een idee om je toestellen zodanig in te stellen dat wanneer je b.v. online gaat, deze toestellen automatisch de dichtsbijzijnste WIFI/Homespot verbinding detecteren en gebruiken zodat je steeds de best mogelijke snelheid krijgt.

0 Likes
Beantwoorden
9 reacties
Area57
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 583
Applaus voor jezelf! Bye-bye Google, hello Yougle! Volop in the game! En wanneer slaap jij?

AUTO DETECT WIFI/HOMESPOT

Dit gaat al via het netwerk met naam TelenetWiFree en maakt gebruik van EAP beveiliging:

http://klantenservice.telenet.be/content/alles-wat-je-moet-weten-over-eap

Helaas is dit nog niet beschikbaar op alle Home- en Hotspots.

0 Likes
Beantwoorden
talen
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Volop in the game! Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! WOW!

AUTO DETECT WIFI/HOMESPOT

Ik denk dat er iets is wat de klant niet zegt of niet alles vertelt:

 

- Homespot en wifree zijn gratis. Je kan je daar niet in vergissen mits je toestel automatisch verbind met homespot of wifree wanneer deze in de buurt zijn. Lijkt dus meer op een bewuste fout van de klant.

 

- Als iedereen zijn eigen naam eraan gaat geven... hoe weet je dan nog waar een homespot of wifree beschikbaar is?

 

- Als je weet dat er een beperking is van 4 toestellen per homespot/wifree is je laatste punt niet haalbaar

Indien dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing (eventuele kudos mogen ook :D). Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan ook sneller geholpen.
0 Likes
Beantwoorden
SXTC
Professional Meerweter
Berichten: 195
Nieuwe TV-theek? Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! It's your ninth party!

AUTO DETECT WIFI/HOMESPOT

Talen, jij redeneert volgens het huidige systeem, think outside that box!.

 

Men kan wel een systeem gebruiken dat werkt zoals Bluetooth zodat een aangeboden homespot/wifi verbinding wel op je Toestel verschijnt en automatisch contact maakt wanneer deze niet beveiligd is, maar terug verdwijnt wanneer je uit de buurt gaat of je toestel afzet. Ben je niet akkoord met de huidige verbinding doordat er bv 2 homespots in je buurt zijn maar 1 van de 2 sneller is kan je nog manueel op zoek gaan. Je toestel hoeft de verbinding niet in zijn geheugen op te slaan.  Dus wat jij bedoeld met max 4 toestellen/verbindingen is voor mij onduidelijk.

 

En die klant is ook een vertrouwde vriend, liegen doet hij nooit maar hij is wel naief.

Hij zit bij Telenet maar toch moest hij 50 euro betalen omdat hij vergeten was over te schakelen op het Wifi netwerk van dat restaurant waar het gratis was. Hij stond dus nog op zijn oude verbinding ingesteld en daarom is het niet onlogisch dat hij moest bijbetalen, in het buitenland zijn de regels anders. Indien niet mag Telenet uitleggen waarom hij moest betalen.

0 Likes
Beantwoorden
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

AUTO DETECT WIFI/HOMESPOT

Die 50 euro is wel heel vreemd, dat snap ik niet echt...
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
talen
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Volop in the game! Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! WOW!

AUTO DETECT WIFI/HOMESPOT

Er kunnen maximaal 4 toestellen tegelijk verbonden zijn per wifree verbinding. Wanneer het hele wifree netwerk met individuele namen gaat werken gaat dat ook niet goed komen. Leg het maar eens uit aan iemand waarom zijn 3 vrienden kunnen verbinden en hij niet met die ene verbinding. Hernoem je router of modem ook maar eens en verbinding maken zal niet meer automatisch gaan want het toestel kan je netwerknaam (SSID) niet herkennen.

 

In dit geval spreken we denk ik meer over een mogelijke hotspot.

 

Anyway... ik weet weldegelijk hoe het werkt in het buitenland. Het is echter niet mogelijk om erachter te komen wat er gebeurd is zonder te weten waarvoor die 50 euro extra betaald is geweest of hoe ze omschreven zijn op de afrekening.

 

Laat hem eens contact opnemen met de facturatie dienst. Zij gaan dat kunnen uitspitten  of de technische dienst die het eventueel kunnen verduidelijken hoe het is kunnen gebeuren want nu is het gewoonweg speculeren zonder precieze details..

Indien dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing (eventuele kudos mogen ook :D). Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan ook sneller geholpen.
0 Likes
Beantwoorden
SXTC
Professional Meerweter
Berichten: 195
Nieuwe TV-theek? Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! It's your ninth party!

AUTO DETECT WIFI/HOMESPOT

Ik deed maar een suggestie, zelf heb ik geen probleem en dus kan ik dit ook niet aanduiden als verholpen. Vooral als die klant/kennis mogelijk niet het volledige verhaal verteld 😛

0 Likes
Beantwoorden
talen
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Volop in the game! Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! WOW!

AUTO DETECT WIFI/HOMESPOT

Ik beschuldig niemand voor alle duidelijkheid 😉

 

Er  klopt gewoon iets niet in het verhaal op zich. Daarom dat hij of zij mogelijk beter eens contact opneemt met de klantendienst omdat zij een beter beeld kunnen vormen aan de hand van facturatie gegevens  want die 50 euro komt ergens van..... en als het onterecht aangerekend is zal dat recht gezet worden :).

Indien dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing (eventuele kudos mogen ook :D). Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan ook sneller geholpen.
0 Likes
Beantwoorden
SXTC
Professional Meerweter
Berichten: 195
Nieuwe TV-theek? Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! It's your ninth party!

AUTO DETECT WIFI/HOMESPOT

En als hij nu met zijn abonnement op internet gaat, maar hij gaat op reis en past zijn instellingen niet aan... kan het dan zijn dat hij meer moet betalen? Ik weet dat Gsm abonnementen "online" nogal een laag volume hebben en eens je daarover gaat betaal je jezelf gek.. zo had ik bij proximus vroeger vaak fakturen van rond de 70 euro terwijl het een abonnement was van 35 euro...

0 Likes
Beantwoorden
talen
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Volop in the game! Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! WOW!

AUTO DETECT WIFI/HOMESPOT

Dat kon volgens jou niet want dat wilde ik al eerder aankaarten. Hij was volgens zijn zeggen verbonden met een wifi verbinding dus dan is mobiel internet uitgesloten.

 

Net daarom zei ik ook dat hij contact moet opnemen met de klantendienst of zijn factuur eens goed moet bekijken waarom die 50 euro aangerekend is geweest.

Indien dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing (eventuele kudos mogen ook :D). Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan ook sneller geholpen.
0 Likes
Beantwoorden