Beantwoorden
cajmere
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

E-router in bridge, andere poorten onbruikbaar?

Hey,

 

De E-router staat in bridge met m'n eigen router. Dit werkt perfect, deze krijgt extern ip adres.
Nu de overige 3 poorten van de E-router zouden toch ook moeten werken als ik de uitleg zie op telenet site, maar deze krijgen dan intern ip uitgedeeld door de E-router.

Nu is het zo dat apparaten die eraan hangen, wel een IP adres krijgen, maar er is geen toegang (meer) tot internet.
Zelf eens getest door m'n laptop eraan te hangen. Ik krijg een ip adres (192.168.20.xx), maar geen toegang tot internet.

Dit zou toch moeten lukken normaal?

Mvg,

Stijn

6 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1142
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Straf. Héél straf!

E-router in bridge, andere poorten onbruikbaar?

Dat zou inderdaad moeten werken.

Je hebt de modem al eens herstart?


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
cajmere
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

E-router in bridge, andere poorten onbruikbaar?

Ja, alles tijdje zonder stroom gezet en dan terug alles in gang.
Geen internet via andere utp poorten. Als ik één van de utp kabels in m'n router steek dan krijg ik wel internet.
Ik snap het niet echt aangezien ze wel een ip adres krijgen. Net alsof een firewall dit tegenhoud.

Firewall staat wel ingesteld, wat ik logisch vind, maar er zijn geen specifieke regels ingegeven dat ik zie, dus zou toch geen probleem mogen geven.

cajmere
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

E-router in bridge, andere poorten onbruikbaar?

En heel raar, ik had de ipv4 firewall even afgezet om te kijken of het iets deed. Neen, daarna terug aangezet. En 5minuten later heb ik weer internet verbinding via de resterende utp poorten.

Zal wel probleempje geweest zijn langs kant van telenet neem ik aan.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7783
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

E-router in bridge, andere poorten onbruikbaar?

Dit zou moeten werken hoor. Je zit dan wel op een ander netwerk. Je zal dus geen verbinding kunnen maken met een toestel dat op de Telenet modem/router is aangesloten naar bijvoorbeeld een printer of ander toestel die aangesloten is op je eigen router. Tenzij.... je de nodige portforwarding instelt. Dus niet echt handig zou ik zo zeggen.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
cajmere
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

E-router in bridge, andere poorten onbruikbaar?

Geen probleem. wat ik daar opsteek zijn dingen dat niet uitmaken. Vb tado bridge zit erop. Geen probleem, maakt niet uit daarvoor. Fileserver, printer etc staan natuurlijk achter m'n router.

Ik wil gewoon een minimale setup dat blijft werken als ik vb slaap of niet thuis ben. Dan hoeft niet alles te werken.

Scheelt stuk in verbruik. Ik had liever blijven werken met modem only maar jammer genoeg niet meer te krijgen.

cajmere
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

E-router in bridge, andere poorten onbruikbaar?

En vandaag stroompanne gehad van 6-7h in de straat, en wederom lukt het niet om internet verbinding te krijgen via utp op de e-router, wat wel lukt via m'n eigen router, ondanks dat ik via telenet site wel zie dat er ip's zijn uitgedeeld.

Bridging uitgeschakeld en opgeslagen, maar als ik vb de modem herstart zie ik terug staat dat bridging actief is ondanks dat ik het uitgeschakeld had.
Terug uitgeschakeld, kiezen voor te wijzigen en opslaan. Ga ik nadien terug naar geavanceerde instellingen staat bridging terug actief. Deze moet actief blijven natuurlijk, maar ik probeer vanalles om terug verbinding te kunnen krijgen, wat niet lukt jammer genoeg.

Al meerdere malen uit stopcontact gehaald, modem herstart.
Kortom, firmware, telenet configuratie van modem is een ramp. Ik weet alwaar waarom ik destijds voor modem only gekozen had, omdat ik toen ik al problemen had met bepaalde dingen. Blijkbaar is het nog altijd niet verbeterd.

Uiteindelijk terug naar fabriekinstellingen gegaan. plots lukt het dan wel terug. Bridging weer actief gemaakt en alles werkt terug.
Benieuwd voor hoe lang. Zitten toch redelijk wat fouten in firmware of hun configuratie van de router lijkt me.