Beantwoorden
Joseph
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Pionier It's your seventh party! It's your sixth party! En we zijn vertrokken!

Camera's met lanverbinding op internet

Ik wil op vakantie mijn camerabeelden bekijken hoe moet ik mijn de modem config?

0 Likes
Beantwoorden
1 reactie
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Camera's met lanverbinding op internet

Eerst en vooral in de configuratie van uw camera's het IP adres veranderen naar een vast IP adres. Bvb 192.168.0.25, 192.168.0.26 enz. afhankelijk van het aantal camera's. (Uitgaande dat je een Home gateway modem hebt van Telenet met de standaard IP configuratie. Vervolgens verander je op elke camera de HTTP poort die standaard op 80 staat. Daar maak je bvb 9010, 9020 enz. van.  Soms moet je ook de SDK poort veranderen ( sommige gsm software werkt alleen op de SDK poort). Verander die dan naar 9011, 9021 enz.

Vervolgens ga je naar "mijn telenet" en daar ga je naar de configuratieinstellingen van je home gateway. Daar verandere je de poort instellingen. Bvb camera 1: Lokaal IPadres 192.168.0.25,  beginpoort 9010, eindpoort 9019, Protocol beide en actief zetten.

Camera 2 Lokaal Ipadres 192.168.0.26 beginpoort 9020, eindpoort 9029, protocol beide en actief zetten. Enzovoort.

Een account bij NoIP of DynDNS is ook nuttig zodat je kan inloggen met bvb naam.hopto.org:9010 en dan kom je op camera 1 terecht, naam.hopto.org:9020 laat je op camera 2 terechtkomen.

Zoals reeds gezegd kan het nodig zijn om de SDK poort te gebruiken met sommige software op tablets of smartphones.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden