Beantwoorden
Erik87
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
YEAH! CAPSLOCK DAY! Handje vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

huawei p8 lite wifi-problemen

Sinds enkele dagen maakt mijn smartphone een slechte verbinding met wifi, voorheen nooit problemen gehad. Als ik op de wifi-verbinding raak, gaat dit zeer traag (ook al is er een vol signaal). Vaker krijg ik de melding: "Toegang tot netwerk ontzegd", zowel voor wifi telenet als wifi free, en kan ik via wps geen connectie afdwingen. Mijn laptop ondervindt geen problemen met wifi.

16 reacties
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

huawei p8 lite wifi-problemen

Het probleem is Huawei...

 

Wat je kan doen:

- Je gsm volledig resetten.

- Huawei Klantendienst contacteren.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5236
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

huawei p8 lite wifi-problemen

Niet zo hard roepen dat het Huawei is. 😉 Mijn neefje heeft exact hetzelfde toestel en ik heb die nog nooit over WiFi horen klagen (en dat gastje is constant online).

 

@Erik87- Ervaar je dezelfde problemen als je het probeert op een ander draadloos netwerk?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Erik87
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
YEAH! CAPSLOCK DAY! Handje vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

huawei p8 lite wifi-problemen

Op andere netwerken heb ik geen enkel probleem. Ik heb veel gelezen over het 'huawei'-probleem, maar dan zou dit voor alle wifi-netwerken zo moeten zijn. En als ik mijn modem reset, gaat het even beter. Bijkomend heeft mijn vrouw haar laptop hetzelfde probleem. Ik wil net zeker maken waar het probleem ligt, want Telenet liet mij weten dat als het probleem bij mijn toestellen ligt, ik voor de kosten opdraai...

0 Likes
Erik87
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
YEAH! CAPSLOCK DAY! Handje vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

huawei p8 lite wifi-problemen

Probleem lijkt, voorlopig, van de baan:

- een maand of 2/3 geleden technieker over de vloer gehad, hij sprak van kanaalverandering, veel ruis, en nog wat technisch jargon waar ik niet in thuis was. Hij heeft toen mijn kanaal aangepast

- ik heb net een wifi-analyzer app gedownload, en op basis daarvan een ander kanaal gekozen.

- nu loopt alles beter (op deze moment)

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5236
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

huawei p8 lite wifi-problemen

Toevallig niet deze?

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.vrem.wifianalyzer

 

In tegenstelling tot de meeste andere is deze app open source en dus volledig gratis (lees: zonder storende advertenties). Een aanrader, vind ik.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Erik87
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
YEAH! CAPSLOCK DAY! Handje vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

huawei p8 lite wifi-problemen

Blijkbaar was dit dan toch niet de oplossing, problemen zijn terug van even weggeweest. Gezien dat mijn wifi op mijn smartphone elders goed werkt, vermoed ik dat het probleem telenet is, en niet Huawei

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

huawei p8 lite wifi-problemen


@Erik87 schreef:

Op andere netwerken heb ik geen enkel probleem. Ik heb veel gelezen over het 'huawei'-probleem, maar dan zou dit voor alle wifi-netwerken zo moeten zijn. En als ik mijn modem reset, gaat het even beter. Bijkomend heeft mijn vrouw haar laptop hetzelfde probleem. 


Dat had je niet gezegd. Probeer zoveel mogelijk informatie te geven. 🙂

 

Kan je even de app wifi analyzer downloaden (die @sb gelinkt heeft) en een screenshot maken van de kanalen?

 

Reset ook eens je router via Mijn Telenet?

 

Het is sowieso niet je gsm als het probleem alleen bij je thuis voorkomt.

 

 

@sb ik heb nogal slechte ervaringen met Huawei en op het internet vind ik geen oplossing dus ik trok mijn conclusies (iets te snel blijkbaar). 🙂

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Erik87
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
YEAH! CAPSLOCK DAY! Handje vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

huawei p8 lite wifi-problemen

Ik heb de bijkomende problemen pas later ontdekt, vandaar niet in het begin kunnen melden 🙂 Modem al gereset in het begin, ga het straks nog eens doen. 

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

huawei p8 lite wifi-problemen

@Erik87

 

Als je je modem al eens gereset hebt, ga hem dan maar omwisselen in een Telenet center.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5236
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

huawei p8 lite wifi-problemen

@Arthur2- Ik weet niet met welk toestel jij werkt, maar de kans is heel erg groot dat het Made in China is, net zoals die Huawei. ;-þ


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

huawei p8 lite wifi-problemen


@sb schreef:

@Arthur2- Ik weet niet met welk toestel jij werkt, maar de kans is heel erg groot dat het Made in China is, net zoals die Huawei. ;-þ


Made in South Korea Smiley Erg vrolijk

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
soplef
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

huawei p8 lite wifi-problemen

Ik heb hetzelfde probleem met mijn Huawei p8. Andere toestellen geraken perfect op de WIFI thuis, dus ligt wel degelijk aan het toestel, Heb al aan en uit gedaan, netwerk vergeten en terug toegevoegd, maar Wifi werkt niet....


@Erik87 schreef:

Sinds enkele dagen maakt mijn smartphone een slechte verbinding met wifi, voorheen nooit problemen gehad. Als ik op de wifi-verbinding raak, gaat dit zeer traag (ook al is er een vol signaal). Vaker krijg ik de melding: "Toegang tot netwerk ontzegd", zowel voor wifi telenet als wifi free, en kan ik via wps geen connectie afdwingen. Mijn laptop ondervindt geen problemen met wifi.


 

0 Likes
jorisAartselaar
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! Pageturner!

huawei p8 lite wifi-problemen

Hallo, 

sinds vanochtend heb ik hetzelfde probleem, met mijn huawei p8lite. fora op internet nageplozen, die zeggen allen hetzelfde, misschien eens modem uitpluggen. verder vind ik info dat mensen wordt aangeraden om toestel terug te zetten naar facorysettings maar dat dit zelden helpt. 

als ik dat doe dan maakt phone verbinding tijdens opstartproces van modem maar daarna krijg ik weer melding dat "toegang tot netwerk wordt ontzegd" .

heb de wifi analyzer app waarvan hoger sprake is geinstalleerd maar daar geraak ik niet wijzer uit.

Wat kan ik nog doen? 

 

0 Likes
jorisAartselaar
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! Pageturner!

huawei p8 lite wifi-problemen

UPDATE: raar maar waar, via wifree en homespot lukt het wel. nu begrijp ik het helemaal niet meer.

0 Likes