Beantwoorden
wouterkyn
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

foute Fyseke locatie via modem

Hallo iedereen,

 

Wij hebben sinds kort telenet en nu valt ons op dat als ik via mijn gsm met mijn wifi verbind en google maps open ik terecht kom op de meir in Antwerpen. Terwijl ik eigenlijk in centrum Gent woon. Niet alleen bij mij is dit het probleem maar ook al mijn (android) vrienden. Als ik weliswaar via de instellingen van mijn gsm de locatienauwkeurigheid zet op 'enkel apparaat' en dus enkel de gps van mijn gsm, zit ik wel perfect juist. De modem is waarschijnlijk refurbished en denkt nog dat hij bij de vorige eigenaar staat.

 

Ik heb reeds al geprobeerd om de SSID te veranderen en de modem te herstarten. Maar zonder resultaat.

 

Iemand een beter idee? Of zal het gewoon afwachten worden?

 

Vele groetjes vanop de Meir! 😉

0 Likes
7 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5227
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

foute Fyseke locatie via modem

Volgens mij eerder een bug in Android/Google (Maps) en niet zozeer van de modem.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

foute Fyseke locatie via modem

Ik heb dat probleem ook!   (zelfs met een nieuwe modem)

Ik ben juist verhuisd en als ik met mijn GSM verbindt met mijn modem, zie ik mijn oud adres als locatie. Mijn modem is niet meeverhuisd, mijn oude modem was een HGW, mijn nieuwe een modem-only. 

Ik heb geen uitleg waar mijn GSM die locatie haalt.


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

foute Fyseke locatie via modem

@sb schreef:

Volgens mij eerder een bug in Android/Google (Maps) en niet zozeer van de modem.


lijkt mij onwaarschijnlijk. Hoe gaat Google weten waar mijn vorige Telenet modem stond? 🙂


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5227
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

foute Fyseke locatie via modem

Google weet alles, wist je dat dan nog niet, @BertXL ? 😉


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

foute Fyseke locatie via modem

Ik vermoed dat dit gebeurt aan de hand van je IP adres dat je krijgt. Telenet heeft een pak adressen gereserveerd. Telenet is vrij om die uit te delen aan klanten. In hoever Telenet de database met de juiste locatie vrijgeeft is de vraag. Als ik via sommige sites de locatie van mijn IP adres opvraag situeert hij die ook een 20 km verder.

Bij GPS wordt de locatie a la seconde opgemeten anders is de GPS waardeloos.

Ik dat dat een gewone modem geen locatie doorgeeft en dat dit puur gebaseerd is op de database van de provider.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

foute Fyseke locatie via modem


@igvfer schreef:

 

Ik dat dat een gewone modem geen locatie doorgeeft en dat dit puur gebaseerd is op de database van de provider.


Ik vermoed zo ook iets, want de modem op zich weet niet waar hij staat en die krijgt zijn IP adres van de DHCP server in Mechelen. Als het puur op basis van IP adressen was, zouden we allemaal in Mechelen wonen 🙂

Bij mijn vorige werknemer hadden we dat probleem ook, hun hoofd-server stond in de US en volgens sommige sites zaten wij ook in Amerika...

 

Ik hoop dat Telenet de database af en toe eens up to date brengt...


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

foute Fyseke locatie via modem

@wouterkyn

 

Het heeft met Google te maken en niet met Telenet of je modem.

 

Zoals @sb zegt Google weet 'alles'. 😛

 

Normaal zal het wel goed komen maar het kan even duren voordat Google het door heeft en het verandert wordt.

 

Ik heb een keer gehad dat ik in Hasselt een winkel inliep en dat ik opeens ergens in Azië zat. Vanaf dat ik terug buiten stapte, zat ik terug in Hasselt. 

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes