Beantwoorden
Lies0207
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 2
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

WiFi

Ik heb problemen om met mijn laptop verbinding te maken met WiFi.

De verbinding is niet altijd te vinden, het duurt soms lang voor ik verbinding heb(krijg ook soms een melding dat verbinding maken niet mogelijk is). En als er dan verbinding gemaakt is dan is er geen internettoegang..

Het vreemde is dat ik met mijn tablet, gsm en tv geen enkel probleem heb.

Ik heb al allerlei dingen geprobeerd en ben een beetje ten einde raad..

 

Heeft hier iemand raad mee?

0 Likes
6 reacties
Niels
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 860
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

WiFi

Dag @Lies0207,

 

Dat zou aan veel zaken kunnen liggen.

 

Ervaar je dit probleem alleen met jouw netwerk of ook als je bijvoorbeeld bij vrienden of familie verbinding wil maken met een WiFi-netwerk?

 

Probeer ondertussen anders eens je netwerkadapter te herstarten. Dit kan (op Windows) via Configuratiescherm -> Netwerkcentrum -> Adapterinstellingen wijzigen -> Rechtermuisklik op jouw WiFi-adapter -> Uitschakelen -> nogmaals rechtermuisklik -> Inschakelen.

 

Mocht je op een Apple toestel zitten, kan ik je niet goed helpen want ik heb weinig kennis van Mac OS.


  Niels | Ere-Krak
  The burden which is well borne becomes light – Ovidius
    Passend antwoord gekregen? Duid het aan als “oplossing”. Een like mag ook natuurlijk! Disclaimer
0 Likes
Lies0207
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 2
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

WiFi

Ik heb dit probleem sinds ik verhuist ben, voordien heb ik nooit problemen gehad met mijn WiFi verbinding

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2262
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

WiFi

Mogelijk zijn de andere toestellen recenter en maken verbinding in de 5 Ghz band en kan uw laptop enkel de 2,4 GHz band.

Test ook eens op dezelfde plaats in uw woning als de toestellen die wel werken.

Met bepaalde programma's (vb: CIRRUS WiFi-Inspector) kan je kijken welke WiFi netwerken in de buurt zijn,hun sterkte en het kanaal dat ze gebruiken.

Dan kan je uw eigen WiFi in een kanaal zetten dat het minst gestoord wordt door andere.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5234
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

WiFi

Bedoel je niet XIRRUS WiFi-Inspector? 😉


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2262
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

WiFi

Eeuh , ja


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
ivov
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Jij bent af! It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party!

WiFi

Halo, maanden geleden ook zoiets raar voorgehad. Geraakte met tablet niet op internet. Toen via pc eens naar instellingen van mijn CISCO router gaan zien en deze stond op maximaal 3 of 5 toestellen met toegang tot router en heb  deze direct naar 10 gezet . Vanaf dan lukte alles wel. Misschien niet de juiste oplossing voor u maar eventueel tip voor anderen.

Groetjes

0 Likes