Beantwoorden
OlgaGeldof
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Poorten forwarden ps4

Hallo,

Ik heb het probleem dat ik op mijn ps4 NAT type 2 ben en via Call Of Duty Infinite Warfare altijd Strict NAT type heb. Dit kan opgelost worden door Port Forwarden maar dit krijg ik maar niet gelukt?

 

Hierbij 2 foto's hoe mijn instellingen op dit moment zijn.

https://s18.postimg.org/3roqkpol5/PS4.png
https://s8.postimg.org/mk8rjfzlx/PS4_2.png

De 192.168.0.158 is van mijn PS4 met netwerkkabel.

Iemand enig idee wat er fout is want als ik een portforward tester gebruik krijg ik ook de melding dat mijn poort gesloten is.

Iemand die me daarbij kan helpen? Ik heb Fibernet 200 internet dus aan mijn internet kan het al niet liggen?.

Mvg
Andy

Tags (2)
0 Likes
11 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Poorten forwarden ps4

Je kan niet DMZ zetten en terzelfde tijd portforwarding doen naar het zelfde IP adres.

Er staat duidelijk dat poorten elkaar niet mogen overlappen en dit doe je nu door alle poorten open te zetten via DMZ en dan nog eens apart en dat leidt naar fouten.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
OlgaGeldof
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Poorten forwarden ps4

En hoe zet ik DMZ dan uit? Zullen hierna men poorten open zijn?

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Poorten forwarden ps4

Je zet je DMZ  uit zoals je ze hebt aangezet. Met in te vullen 192.168.0.0. Je hebt die ooit veranderd naar  192.168.0.x.

Dus DMZ zet alle poorten open naar dit bepaald IP adres. Dus kan je niet nogmaals forwarden naar specifieke poorten op dit adres. Dit geeft conflicten.

Je kan ook nooit (met de Telenet Homegateway) eenzelfde poort naar 2 IPadressen laten verwijzen. Dit in geval er een 2e Playstation zou aangesloten worden.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
OlgaGeldof
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Poorten forwarden ps4

Dus als ik mijn instellingen bij portforwarden hetzelfde hou en men dmz terug sluit zijn de poorten die ik nodig heb geforward?

 

0 Likes
pvandenbulcke
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Poorten forwarden ps4

Doe gewoon eens die port forwardings allemaal weg en laat je DMZ aan staan op het IP adres van je PS4.

Lukt dit? indien ja,kan je zo blijven... maar hou dan wel rekening dat dit toestel (192.168.0.158) volledig bereikbaar is voor het internet. Dus de enige bescherming dat het toestel heeft, is de bescherming aanwezig in het toestel zelf.

 

Je kan ook DMZ afzetten en ENKEL de nodige poorten openen naar 192.168.0.158

 

 

 

0 Likes
OlgaGeldof
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Poorten forwarden ps4

Wanneer ik bij DMZ de 192.168.0.158 intyp blijft mijn NAT type 2 en mijn NAT type bij Infinite warfare op Moderate, dit ipv TYPE 1 en OPEN. Wanneer ik daarna probeer de specifieke poorten te openen, met DMZ uit. Heb ik net hetzelfde effect.. Dus mijn poorten nog steeds niet open precies

0 Likes
OlgaGeldof
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Poorten forwarden ps4

Heb ergens een artikel gelezen om de telenet router als een bridge te gebruiken met een andere router? Is dit een mogelijke oplossing?

*Sorry voor de dubbelpost

0 Likes
OlgaGeldof
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Poorten forwarden ps4

Bump

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Poorten forwarden ps4

Telenet router (Home Gateway) kan je niet instellen als bridge.

Zijn functies zijn: modem, router (met basismogelijkheden) en WiFi Acces Point. De taak van een bridge is 2 netwerken aan elkaar linken indien er geen kabel aanwezig is,  Heeft niets met portforwarding en dergelijke te maken.

En omdat niemand blijkbaar weet heeft waqt TAT Type 1 en 2 zijn. Hier de summiere uitleg.

NAT type 1 wil zeggen dat je toestel rechtstreeks met een publiek IP adres verbonden is. (Dat zijn alle adressen die NIET 192.168.X.X of 10.X.X.X zijn en je kan dit IP adres ook niet kiezen).Dit zal dus nooit het geval zijn als je een Home Gateway hebt van Telenet. Hier moet je de poorten openzetten op je device zelf (indien je device dit zelf al niet heeft gedaan bij installatie)

NAT type 2 wil zeggen dat er nog een router tussen zit. Dan heb je in de meeste gevallen een IP adres in de range 192.168.X.X en dit kan je meestal ook aanpassen naar een vast IP adres. Dit wil ook zeggen dat je portforwarding zal moeten instellen op de router en ook de poorten openzetten op je device (indien dit nodig is).
Misschien nog deze nuttige link:

Pooren openzetten voor Playstation enz. op het einde van de pagina

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5227
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Poorten forwarden ps4


@OlgaGeldof schreef:

Bump


Een beetje geduld loont. Na amper 2 dagen je bericht al gaan "bumpen" is niet nodig.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Poorten forwarden ps4

@OlgaGeldof

 

Nat type 2 is goed genoeg normaal.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes