Beantwoorden
butsjoh
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Lijst externe ip adressen of lease time ip address

Hey,

 

Ik zou graag weten of het mogelijk is om een lijst van de externe ip adressen die ik heb gehad van de laatste paar dagen. Wij hebben op het werk een incident voorgehad en daar ik van thuis werk zou ik graag weten waar ik dit ergens kan terugvinden. Ik vermoed dat de lease time voor een ip adres vrij hoog is maar kan nergens terugvinden hoelang. Is er een dienst bij telenet waar ik dit zou kunnen opvragen?

 

mvg

 

Johan

0 Likes
2 reacties
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Lijst externe ip adressen of lease time ip address

ik denk dat je hiervoor best naar de helpdesk kan bellen en iemand van de technische dienst aan de lijn kan vragen. 

ik weet niet of ze dat soort informatie zomaar gaan vrijgeven maar je kan het maar proberen 🙂

De lease period van een IP adres op een toestel kan je opvragen via "ipconfig /all" in een cmd window, maar ik veronderstel dat dat niet is wat je zoekt, aangezien je dan de locale IP krijgt van de DHCP van je Telenet router.  Hou er wel rekening mee dat als je van thuis werkt er mogelijk een VPN in het spel komt en dan worden IP adressen ineens een stuk complexer.

 

 

 


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7760
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Lijst externe ip adressen of lease time ip address

Ik vermoed dat je via een VPN verbinding werkt en meestal kan je op de VPNserver wel een logbestand vinden met de verbonden adressen de laatste tijd en vermoedelijk ook de mac adressen.

Uw eigen IP adres zal normaal gezien in dagen, weken zelfs niet veranderd zijn.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes