Beantwoorden
Janneefs
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Netjes! It's your fifth party! Primeur!

Chromecast samen met digicorder

Hallo, ik heb sinds enige jaren een chromecast aan mijn tv toestal hangen via de hdmi2 aansluiting. Aan de hdmi1 zit mijn digicorder verbonden. Nu vond ik het de laatste tijd erg vervelend dat ik telkens de digicorder moet uitzetten om mijn chromecast te kunnen gebruiken. Ik cast bijvoorbeeld een filmpje via mijn  smartphone naar mijn tvtoestel, en dan switcht te tv wel even naar hdmi2 maar springt dan weer terug op hdmi1. Enkel als ik de digicorder afzet, krijg ik het beeld van chromecast op tv te zien en kan ik filmpjes afspelen. Is er een manier om ervoor te zorgen dat ik de digicorder niet hoef uit te schakelen? Of is dit steeds nodig?

 

Tags (1)
0 Likes
4 reacties
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Chromecast samen met digicorder

Dat hangt van je tv af.

 

Kun je even vermelden welke tv je hebt? (modelnummer)

 

Wat je ook kan proberen is handmatig over te schakelen naar hdmi2 springt hij dan nog altijd terug naar hdmi1?

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Chromecast samen met digicorder

Zou het hiermee kunnen te maken hebben?

 

Staat CEC aan in je digicorder?  Deze instelling kan ervoor zorgen dat je tv vanzelf op de hdmi-ingang  springt waar de digicorder op aangesloten is.
Zoja, zet deze eens uit en kijk of het nog gebeurt. Zonee, zou ik het ook niet meteen weten


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneefs
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Netjes! It's your fifth party! Primeur!

Chromecast samen met digicorder

Het is een Philips tv model nummer: 32PFL5606H/12. Als ik handmatig schakel naar hdmi 2 springt hij ook terug...

0 Likes
Janneefs
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Netjes! It's your fifth party! Primeur!

Chromecast samen met digicorder

Hallo,

Ik heb de CEC instelling uitgeschakeld en nu werkt het super! Hij springt niet meer over en ik kan dus vlotjes schakelen tussen tv kijken en chromecast gebruiken! Bedankt!!