Beantwoorden
Jezze
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Blizzard overwatch: connectie problemen

Beste,

 

Ik probeer een deftige spel van bovenvernoemd spel te spele maar ik ervaar spelbrekende connectie problemen. Ik heb geen idee waar de oorzaak zit want als ik de gameserver ping lijkt alles ok, enkel wanneer ik traceroute uittest kom ik met volgend resultaat. Kunnen deze time-ots bij telenet liggen?

 

Microsoft Windows [Version 6.1.7601]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation.  All rights reserved.

C:\Users\Jezze>tracert 185.60.112.157

Tracing route to 185.60.112.157 over a maximum of 30 hops

  1     3 ms     3 ms     4 ms  192.168.0.1
  2    52 ms    14 ms    13 ms  10.76.64.1
  3     *        *        *     Request timed out.
  4    14 ms    10 ms    10 ms  dD5E0FA6F.access.telenet.be [213.224.250.111]
  5    13 ms    14 ms    54 ms  4.68.72.21
  6     *        *       27 ms  ae-3-80.ear2.Paris1.Level3.net [4.69.168.140]
  7     *        *        *     Request timed out.
  8    24 ms    29 ms    25 ms  212.73.205.158
  9    26 ms    29 ms    26 ms  37.244.9.33
 10    29 ms    26 ms    27 ms  24.105.31.36
 11    27 ms    26 ms    29 ms  185.60.112.157

Trace complete.

Iemand die mij hiermet kan bijstaan? Kan ik best eens bellen? Zijn er zo nog problemen voorhande?

 

Alvast bedankt!

 

499 reacties
Tsnelders
Freshman Beetjesweter
Berichten: 10
My smart Valentine Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Blizzard overwatch: connectie problemen

Dat zou ik ook direct doen switchke als er niet een prijskaartje van +-€100 aanhing :(. Ik ben wel hoopvol, de technieker zei dat hij het probleem had gevonden in een testsetup dus ik kijk er naar uit dat ze dit kunnen patchen en dat we dit systeem toch kunnen behouden.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Blizzard overwatch: connectie problemen

@Tsnelders een switch kost maar 20 euro en de HGW omruilen is gratis. Waar haal je die €100 vandaan?
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
switchke
Freshman Beetjesweter
Berichten: 9
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Blizzard overwatch: connectie problemen

als je telenet belt bij helpdesk smijten ze dat naar uw hoofd dat de technieker moet betaald worden.... en telenet centers geen modem only hebben.... heb ze de keuze gelaten om na al die jaren een commerciële geste te doen ofwel afscheid te moete nemen van een klant. tel uw maandelijks bedrag x 12 ten opzichte van 1 maal -80 euro ze hebben het toen direct gedaan. het is hun probleem niet dat van u. En zoals hier uit forum bleek zijn er al een heel deel naar een telenet center gegaan en het zo kunnen omruilen. Dus hou ook rekening met hun verkoopspaartjes om iedere cent uit u te krijgen.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Blizzard overwatch: connectie problemen

@switchke het is mogelijk dat je moet betalen als een technieker die modem moet komen verwisselen maar dat kan je gemakkelijk zelf doen.

Wel vreemd dat ze zeggen dat je dat niet in een Telenet center kan gaan halen want dat kan wel zoals al enkelen hebben gedaan.
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Novanoid
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
All I want for X-mas is YOU Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Blizzard overwatch: connectie problemen

@switchke  je hebt gelijk ze schrikken mensen heel erg af met "de technieker is op jouw kosten als het niet telenets fout is" en over de modem only kenden ze niet echt en zeiden ze dat dan wss de maandelijkse kosten omhoog zouden gaan etc.

 

Ik heb 3 keer telenet aan de lijn gehad en was over 2/3 niet te spreken hierover.

Ik vind het erg dat er geen gezondheidsenquête zijn per gesprek want zo kunnen mss deze slechte worden uitgehaald.

 

-1 ste persoon die ik aan de lijn had over probleem bleef ratelen over wifi kanaal veranderen omdat her wss veel in de buurt waren etc en zeker veel storing geeft. Terwijl ik uitdrukkelijk een paar keer gezegd hebt dat Wifi van telenet uit staat bij mij + ik via Kabel lan zat. dan was het antwoord bel eens terug als je het probleem nog eens hebt... (omdat ik toen de oorzaak nog niet wist en het af en toe had).

 

-Dan bel ik terug als ik het nogmaals had (enkele min later als het nog eens voorviel) en vraag of ze mij kunnen doorverbinden naar de laatste persoon. Maar dit kon blijkbaar niet. dus persoon 1 heeft mij makkelijk kwijtgespeeld. Dan vraag ik hulp van persoon 2 bij het probleem. Deze zegt doe eens een speed test. Die was zoals verwacht uitstekend was. Dan zei deze simpel zonder veel verdere moeite "oke dan moet er maar een technieker komen maar als dit probleem niet aan telenet ligt is dit niet gratis".

 

-Derde keer gebeld na ik de oorzaak gevonden heb via dit forum. Ik heb haar het forum gelinkt en zij heeft me dan gekoppeld aan feedback van achterliggend onderzoek. Ik vroeg haar "moest ik nu een technieker hebben laten komen voor dit probleem wat nu toch wel bewezen is bij telenet te liggen, wie moest dan de technieker betalen?" het antwoord was "ik weet het niet zeker. maar jij waarschijnlijk omdat de technieker het probleem mss niet zou kunnen aantonen en uit testen die deze doet alles normaal lijkt"  maar ze was niet zeker dat vind ik eerlijk gezegd.

 

Dus ik vind het Technieker beleid een beetje grof. + De servicelijn kan beter! Stuur aub tevredenheid controles over telefoon gesprek om er de slechte uit te halen, want 1 & 2 hebben ronduit slecht geholpen. als je het niet weet maar een ticket naar verdere support op zoals persoon 3 en stuur na verder onderzoek mss een technieker.

 

Als trouwe telenet klant ben ik nu toch een beetje teleurgesteld van de service. Maar ik hoop dat telenet dit vertrouwen hesteld door ons goed te updaten over de status van dit probleem en zo snel mogelijk te herstellen.

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Blizzard overwatch: connectie problemen

@Novanoid je moet rekening houden dat dat de 1e lijn van de klantenservice is en dat daar geen techniekers zitten.
Dus kunnen er af en toe eens antwoorden komen die er niet mee te maken hebben omdat die persoon het probleem mogelijk niet begrijpt en dan maar opgelegde antwoorden probeert.
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Zill
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest! Leesclubje starten?

Blizzard overwatch: connectie problemen

Vandaag is een Telenet technieker bij mijn thuis geweest voor dit probleem. Hij heeft een telefoontje gedaan naar een supervisor en die herkende het probleem. 

Hij mocht dus een modem-only installeren maar blijkbaar hebben die modem only toestellen problemen met VPN verbindingen.

Aangezien ik voor het werk een constante VPN verbinding nodig heb is dit spijtig genoeg geen oplossing.

 

Ik wacht nog even af op een toekomstigge firmware update (fingers crossed) en zal voorlopig gewoon een aantal adblockers installen...

 

Beetje spijtig, maar op dit moment de beste oplossing voor mij.

Misschien maar eens mijn raspberry-pi omvormen tot een adblocker en de DNSsen van alle toestellen naar daar linken.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Blizzard overwatch: connectie problemen

Ik snap niet waarom een modem only problemen zou hebben met VPN verbindingen. De router die je nu zelf zal moeten installeren misschien wel. Op mijn werk hebben ze 2 internetverbindingen, een modem only voor de bedrijfstoepassingen en een Home Gateway voor de publieke toepassingen via beide kan ik perfect een VPN verbinding maken naar mij thuis, zowel met mijn tablet (Apple) of met de PC van het werk. Op het bedrijfsnetwerk zit er dan een eigen server en een behoorlijk dichtgetimmerde firewall. Is het niet zo dat de VPN verbinding op uw werk op een of andere manier rekening houdt met uw gebruikelijk IP adres en/of mac adres, kwestie van beveiliging. Tenslotte is VPN een gewone internetverbinding die een virtuele tunnel maakt met extra  (virtuele) IP adressen enz.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Blizzard overwatch: connectie problemen

@Zill
Een modem-only heeft geen enkel effect op vpn verbindingen waarschijnlijk lag het ergens anders aan. Ik heb zelf een modem only en gebruik heel vaak vpn.

Maar als je de HGW vervangt door een modem-only, zal je zelf een router moeten plaatsen.
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Zill
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest! Leesclubje starten?

Blizzard overwatch: connectie problemen

Geen idee, vertel ook alleen maar wat mij ze mij verteld hebben. Blijkbaar hadden ze nog al problemen gehad met VPNs na het plaatsen van deze modem (het type wat hij bij had had dat probleem) . Heb er dus ook voor gekozen om het aanbod af te staan.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Blizzard overwatch: connectie problemen

@Zill

Lijkt me nogal vreemd... Misschien gewoon een tactiek zodat je die niet zou nemen?
Of hij is verkeerd geïnformeerd want dat is vrijwel onmogelijk.
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
PowerChaos
Professional Weetjesweter
Berichten: 61
Goed bezig! All I want for X-mas is YOU On a roll... Nog geen reader's digest? :-)

Blizzard overwatch: connectie problemen

@Arthur2

dat is aleen mogelijk als de poorten geblokeert staan

of als er pakket filters/pakket loss op de ljjn zit

maar dat kan je al snel zien door een pathping of een traceroute (zeker als de eerste hops heel hoog zijn xD ) 

 

zelf gebruik ik nog altijd de originele modem 

het enige dat ik wel doe is een 2de router er tussen zeten

en dan alles via DMZ forwarden naar mijn eigen router ( vast ip ) 

en alles uitzetten ( buiten homespot )

 

op die manier heb ik nog nooit problemen gehad aangezien mijn eigen router alles doet

 

nu moet ik wel meedelen

ik speel overwatch via een homespot

ik heb een ping van 20 ms en dan een ping van 1200ms de laatste 2 dagen

ook met een ping van 20ms krijg ik exteme lag en dc problemen (toch de laatste 2 dagen) 

 

en nog een grappig iets ( voor als je men vorige post volgde )

wifree werkt en werkt niet , die verbind met een download snelheid van 6mbps ( tegen 2mbps voor homespot @fast.com)  maar na nog geen 30 seconden is de verbinding kompleet weg

als de homespot stabiel werkt werkt de wifree niet ,als de wifree wel werkt dan is de homespot instabiel 

kan er niets aan doen omdat het niet mijn modem is ( is van 1 van mijn buren die telenet heeft 😛

 

techniek is toch iets raar 

 

mvg

PowerChaos

0 Likes
Novanoid
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
All I want for X-mas is YOU Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Blizzard overwatch: connectie problemen

Voicemail van telenet technieker gekregen dat het probleem erkend word en de de oplossing de modem only + dan je eigen wifi etc. is of wachten op een firmware update na nader onderzoek. Nieuwere witte modem helpt niet.

 

Ik bel dus naar telenet support dat ik graag de modem only wil door het probleem. Maar dit zou mij 85 euro kosten. Ik vind niet kunne dat we moeten betalen voor een probleem dat aan telenets kant ligt. Na lang doordringen dat ik het niet vind kunnen aangezien het hun oorzaak is. Willen ze deze nie gratis komen plaatsen. Maar het beste is voor 75euro dat ze willen helpen.

 

Ik vind dit niet kunnen ook is er geen ETA. ivm probleem

 

Vraagje aan de mensen die een telenet modem only hebben voor het oplossen van het probleem heb jullie deze gekocht? of gekregen? + wat was de kost? Aangezien dat enkele mensen toch praten over na onderling overleg een modem only hebben.

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Blizzard overwatch: connectie problemen

@PowerChaos doe je voor als een Telenet technieker en bel aan en zeg dat die zijn modem moet gaan omwisselen 😄

@Novanoid voor zover ik heb begrepen haal je je modem van de muur, ga je naar een Telenet center en vraag om die om te wisselen voor een modem-only. En dat zou gratis moeten zijn.

Ik heb nooit een HGW gehad omdat ik fluo heb dus heb ik het zelf niet moeten doen.
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Novanoid
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
All I want for X-mas is YOU Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Blizzard overwatch: connectie problemen

Maar hoe zit het dan met Telefoon en TV? als deze voor een modem only gewisseld word het ik toch enkel internet.

0 Likes