Beantwoorden
Incognito
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
De 3 wijzen! Netjes! Mooi, mooi! It's your fifth party!

Verkeerde diagnose van Telenet-helpdeskmedewerkser

Deze morgen omstreeks 10:30 h had ik geen internetverbinding.  

Ik heb mijn versterker, internetmodem (Arris = reeds vrij oud maar blijkbaar beter dan de huidige ? ! ? ), switch en router stroomloos gezet gedurende 2 minuten.  Daarna nog steeds geen internetverbinding ! 

Dus de helpdesk gebeld.  De Telenet-helpdeskmedewerkser (verder THMW genoemd) vroeg of er lichtjes branden op de telenetmodem waar de netwerkkabel verbonden is --> "neen".  

Dan tevens medegedeeld  dat ik nog een Arris heb, wat zij blijkbaar wist.  Op vraag van de THMW  de telenetmodem rechtstreeks met mijn pc verbonden --> nog steeds geen internetverbinding en geen lichtjes op de Telenetmodem.  Zij zou een afspraak maken om een technieker langs te komen, maar het systeem werd geupdated en dat was momenteel niet mogelijk OF  ik kon langs gaan in een Telenetwinkel met mijn 'defecte' Telenetmodem en daar zou ik dan een andere krijgen.  Ik heb daarna de Telenetmodem gedemonteerd om die morgen in te leveren.  

 

Toch kreeg ik een half uur geleden het lumineuze idee om de Telenetmodem toch nog maar eens te verbinden en wonder boven wonder : ik heb internetverbinding, maar nog steeds geen lichtjes op de Telenetmodem om de heel eenvoudige reden dat er op een Arris geen lichtjes zijn bij de netwerkverbinding.  

 

Dus : dankuwel THMW .  

 

TIP AAN TELENET doe eens normaal en verlaag onze abonnementen met 15 à 20 Euro zoals in de buurlanden; zeker als je geen competente THMWs hebt ! 

0 Likes
12 reacties
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

Verkeerde diagnose van Telenet-helpdeskmedewerkser

Wat een belachelijke opmerking, die hier eigenlijk op het forum niet thuis hoort. Dit is een forum waar mensen elkaar helpen om problemen op te lossen. Misschien had je beter eerst hier je vraag eens gesteld ipv je gal te komen spuwen.

 

Trouwens, als TN helpdesks medewerkers van  alle producten uit het hoofd moeten weten of er lichtjes op staan of niet kunnen ze eerst een jaar bijles gaan volgen.

 

Je had ook gewoon kunnen zeggen dat er geen lichtjes op staan.

 

Dat TN zijn prijzen wat kan laten zakken ben ik mee akkoord, maar dan moet je niet komen klagen dat je geen helpdesk medewerker aan de telefoon krijgt op ZONDAGmorgen op 10u30u

 

 

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
Area-57
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
De vernieuwde WIGO? Laat de zon in je hart! My smart Valentine All I want for X-mas is YOU

Verkeerde diagnose van Telenet-helpdeskmedewerkser

Het lijkt mij nogal vreemd dat je een Arris modem hebt waar geen enkel lichtje brandt zoals power, us, ds of online.

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Verkeerde diagnose van Telenet-helpdeskmedewerkser

Wat een zuur bericht. Tip voor jou: zelf normaal doen doet ook geen pijn...


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
dusbaba
Freshman Veelweter
Berichten: 231
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Verkeerde diagnose van Telenet-helpdeskmedewerkser

Een Arris modem zonder lichtjes... dat heb ik ook nog nooit gezien...!!

Zat je niet zonder dat je het wist op een Homespot van een gebuur zodat je toch internet had?

Dat een oude Arris modem beter is dan de huidige modems is me toch ook een raadsel...

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Verkeerde diagnose van Telenet-helpdeskmedewerkser

@Incognito

 

De medewerkers van de klantendienst zijn geen opgeleide technicussen. Zei hebben een lijst van dingen die ze moeten volgen om problemen op te lossen en voor de meeste is dat goed genoeg.

 

Waarschijnlijk was er even een technisch probleem in je straat waardoor je geen internet had maar ik vind het wel vreemd dat je geen lampjes op je modem hebt, ik denk niet dat dat klopt.

 

Je moet je even in de plaats stellen van de persoon aan de andere kant van de lijn. Voor die persoon is het ook niet gemakkelijk. Hij/zij kan de modem niet zien, het enigste dat hij/zij weet is wat er op haar computer staat en wat jij verteld. Probeer daar de volgende keer aan te denken 🙂

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Verkeerde diagnose van Telenet-helpdeskmedewerkser

@Incognito

Het bewijst natuurlijk ook dat je al jaren internet hebt zonder problemen. Vermoedelijk een basic internet. Ik denk dat de Arris modems al zeker 5 jaar uitgefaseerd zijn en stelselmatig bij elk contact met de klant vervangen werden door een docsis3 home gateway.

Ik zou toch maar eens kijken of ik nog wel op het goede abonnement zit.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Incognito
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
De 3 wijzen! Netjes! Mooi, mooi! It's your fifth party!

Verkeerde diagnose van Telenet-helpdeskmedewerkser

Beste PWW, 

1. ik zou eens willen weten wat zo belachelijk is aan mijn opmerking, nl dat mijn internet verbinding niet werkt ? 

2. Ik had mijn vraag gericht aan Telenet en via via ben ik te weten gekomen dat igvfer mijn opmerking hier heeft geplaatst; waarom weet ik ook niet.  

3. Quote "Misschien had je beter eerst hier je vraag eens gesteld ipv je gal te komen spuwen." 

Je hebt overschot van gelijk; misschien had ik dit beter gedaan.  MAAR DAN MAG JIJ ME EVEN UITLEGGEN HOE IK JULLIE EEN VRAAG KON STELLEN ZONDER DAT IK INTERNETVERBINDING HAD.  🙂

Pas op dat je spiegel niet breekt.  

4. Quote "kunnen ze eerst een jaar bijles gaan volgen."

Ik ben zelf reeds 15 jaar helpdeskmedewerker en bij ons wordt je pas als volwaardig aanzien na minstens 1 jaar.  

MyQuote " Dan tevens medegedeeld  dat ik nog een Arris heb, wat zij blijkbaar wist."

Zoiets valt mij enorm tegen dat - zeker indien dit gezegd wordt met een air van - 'En maar manneke toch, wat jij mij nu verteld, dat weet ik wel hoor'.  Van zo'n repliek ga ik er dan van uit dat zo'n toestel duidelijk gekend is en verwacht ik ook een correcte diagnose.  Indien zij de lijn getest zou hebben, zou ze wel tot een andere conclusie gekomen zijn.  

5. Quote "Je had ook gewoon kunnen zeggen dat er geen lichtjes op staan." zie hierboven en
de bovenkant van mijn Telenetrouter hangt net boven mijn bureau; net als mijn switch en mijn router.  Waar de kabels verbonden, dat is niet zichtbaar.  Een kabel uittrekken en vervangen of terugplaatsen dat lukt mij op de tast.  Mag ik veronderstellen dat jij vlot al je randapparatuur rondom kan bekijken ?  

6. Quote "geen helpdesk medewerker aan de telefoon krijgt op ZONDAGmorgen op 10u30u" 

Zo een of geen; maakt mij niet echt veel verschil.  

 

Ik vermeld er wel bij dat ik meestal wel correct geholpen wordt bij problemen bij Telenet en ik beveel nog steeds iedereen aan om bij Telenet aan te sluiten, niettegenstaande dat ze veel te duur zijn.  

Dat ze veel te duur zijn, dat zeg ik ook altijd as ik een telenetmedewerker aan de lijn heb.  Als ze dan antwoorden dat zij  daar niets kunnen aan doen, dan dwing ik bij hen af dat ze dit moeten doorgeven aan hun bazen.  Dat heb ik trouwens ook gedaan bij de supervisor van Telenet die mij opbelde en zich honderduit excuseerde voor de verkeerde behandeling van dit incident.  

 

Heb jij trouwens bij de laatste enquête van Telenet gemeld dat ze veel te duur zijn ? Ik wel.  

 

Verder nog een prettig weekend en kan ik verder mijn planning voor volgende week bekijken.  

Mvg, voor jou 'galspuwende' Kwai Chang Caine

0 Likes
Incognito
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
De 3 wijzen! Netjes! Mooi, mooi! It's your fifth party!

Verkeerde diagnose van Telenet-helpdeskmedewerkser

MyQuote "vroeg of er lichtjes branden op de telenetmodem waar de netwerkkabel verbonden is"

Tip : eerst goed lezen en daarna commentaar geven indien nog van toepassing

0 Likes
Incognito
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
De 3 wijzen! Netjes! Mooi, mooi! It's your fifth party!

Verkeerde diagnose van Telenet-helpdeskmedewerkser

MyQuote "vroeg of er lichtjes branden op de telenetmodem waar de netwerkkabel verbonden is"

Tip : eerst goed lezen en daarna commentaar geven indien nog van toepassing.  

Quote : "Zat je niet zonder dat je het wist op een Homespot van een gebuur zodat je toch internet had?" 

Ik gebruik enkel een bekabeld netwerk, trouwens mijn buren wonen veel te ver om van hen iets te capteren.  

Quote :"Dat een oude Arris modem beter is dan de huidige modems is me toch ook een raadsel..." 

Dit werd mij reeds verteld door meerdere Telenetinstallateurs.  

Er zat water in mijn 56 m lange coaxkabel van de straat tot aan mijn modem.  Men ging ervan uit dat mijn modem defect was, dus kwam er iemand mijn modem vervangen.  Eerst heeft hij de kabel uitgemeten en stelde vast dat daar het euvel zat.  Ik vroeg hem - vermits hij toch een nieuwe modem bij zich had - of het niet beter zou zijn om de modem alsnog te vervangen.  

Wel integendeel, die Arris werkt nog zelfs met een slecht signaal, waar de huidige generatie modems reeds lang niets meer zouden doorlaten.  

Dit  verhaal werd tevens bevestigd door de 2 mannen die de kabel komen vervangen zijn.  

Bovendien stopt de coaxkabel in de straat bij mij.  Mijn buurman is de laatste van de coaxkabel die van de andere kant komt.  

 

Dit ter info.  

0 Likes
Incognito
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
De 3 wijzen! Netjes! Mooi, mooi! It's your fifth party!

Verkeerde diagnose van Telenet-helpdeskmedewerkser

Quote "Waarschijnlijk was er even een technisch probleem in je straat waardoor je geen internet had "

Wat ik eerder aan PWW vertelde  "Indien zij de lijn getest zou hebben, zou ze wel tot een andere conclusie gekomen zijn.  "

Dit was trouwens de allereerste keer dat ik geen internetverbinding had en dat de lijn niet werd uitgetest.  Maar de dame in kwestie had haar conclusie reeds getrokken, verdere actie leek voor haar overbodig.  

Quote "maar ik vind het wel vreemd dat je geen lampjes op je modem hebt, ik denk niet dat dat klopt.  "

Tip : eerst goed lezen en daarna commentaar geven indien nog van toepassing

 

0 Likes
Incognito
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
De 3 wijzen! Netjes! Mooi, mooi! It's your fifth party!

Verkeerde diagnose van Telenet-helpdeskmedewerkser

Leuk iemand te horen die de juiste conclusies trekt en dus ook geen (ongepaste) commentaar geeft.  

Ik ben inderdaad 7 jaar geleden hier komen wonen.  Hier was geen internet en ik heb nog steeds mijn basic internet abonnement.  

Jij zegt "Ik zou toch maar eens kijken of ik nog wel op het goede abonnement zit.  "

Waarom zou dit het goede abonnement voor mij niet zijn ? 

Ik kijk uit naar je antwoord.  

 

Mvg, Anonymus (niet Incognito)

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Verkeerde diagnose van Telenet-helpdeskmedewerkser

@Incognito- Spijtig dat je niet wat sneller reageerde, want na bijna een maand is deze discussie op sterven na dood. Ik stel dan ook voor om het hierbij te laten. Zoals al vermeld is dit forum bedoeld voor en door klanten. In principe zal TN hier niet reageren. Heb je een klacht over TN, dan doe je dat beter via andere wegen, zoals telefoon, Facebook of Twitter.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.