Beantwoorden
JimmyV
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Goed gevonden! Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

Telenet router blokkeert Domotica ip

Enkele weken geleden is er bij mij een nieuwe modem/router geplaatst. Sindsdien werkt mijn Domotica sturing niet meer.

Alle instellingen nog eens doorlopen, nieuw extern ip, enz... 

Het rare is dat als ik verbonden ben met een ander acces point in hetzelfde netwerk, werkt het wel. Ik vermoed dus dat de telenet router dit blokkeert en mijn acces point dit doorlaat. 

 

Kent iemand hier raad mee hoe ik deze blokkage kan stoppen? 

0 Likes
15 reacties
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

Telenet router blokkeert Domotica ip

Sommige poorten worden standaard door TN geblokkeerd.

Als uw domotica op één van de poorten draait zal het idd niet lukken.

 

Volgende poorten worden door TN geblokkeerd:

  • TCP Poort 25
  • TCP/UDP poort 53
  • TCP/UDP poort 135
  • TCP/UDP poort 137 – 139
  • TCP/UDP poort 161 – 162
  • TCP poort 445
  • TCP poort 1080

Oplossing: uw domotica toestel een vast ip adres geven in het netwerk en een portforwarding instellen.

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet router blokkeert Domotica ip

Is dat effectief een AP of is dat een extra routermet Wifi  die je staan hebt.

Je kan je IP adressen controleren door op de modem van Telenet een laptop aan te sluiten en te kijken welk IPadres je krijgt. Is dit 192.168.0.x dan zit je op een modem router van Telenet. Is dit iets totaal anders dan heb je een gewone modem. Je sluit ook eens aan op je AP en controleer welk IPadres je daar krijgt. Vermoedelijk is dit zoiets: 192.168.1.x. Dan zit je daar effectief met een router.

Nu komt het erop aan om alles op hetzelfde netwerk te krijgen. Hetzij 192.168.0.X of 192.168.1.x. Het beste natuurlijk alles op het eerste netwerk zetten.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
JimmyV
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Goed gevonden! Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

Telenet router blokkeert Domotica ip

Ik begrijp wat je wil zeggen, maar het is wel degelijk 1 router (telenet) en een acces point. 

Domotica zit ook rechtstreeks met kabel aangesloten op de telenet router. Zou de acces point verkeerd zijn aangesloten, dan zou mijn Domotica daar zeker niet op werken. 

 

Daarom dat ik vermoed dat telenet dat bepaalde ip adres blokkeert. Is maar sinds het plaatsen van de nieuwe router. 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet router blokkeert Domotica ip

Telenet blokkeert zeker geen interne IP adressen. Alle adressen tussen 192.168.0.2 en 192.168.0.254 zijn bruikbaar.

Maar zoals in een ander antwoord vermeld ga je de port settings moeten nazien.

Of je zit met een IP conflict. Vaste IP adressen kan je veilig uitdelen tussen 192.168.0.2 en 192.168.0.49 DHCP deelt uit vanaf 100 en Telenet gebruikt soms adressen tussen 50 en 99 voor zijn digiboxen/corders.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
JimmyV
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Goed gevonden! Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

Telenet router blokkeert Domotica ip

Mijn telenet router staat op ip-adres 192.168.1.1 ingesteld (mijn telenet).

Mijn domotica heeft een vast ip 192.168.1.191 en portforwarding van 8080 (android) tem 8445 (ios).

 

Bij het verbinden met het intern ip-adres met computer (verbonden met signaal van acces point werkt dit perfect.

Bij het verbinden met het WAN-ip adres krijg ik volgende melding:

 

'Beveiligde verbinding mislukt

Fout tijdens het verbinden met 84.197.**.***:8080. SSL ontving een record die de maximaal toegestane lengte heeft overschreden. Foutcode: SSL_ERROR_RX_RECORD_TOO_LONG

    De pagina die u wilt bekijken kan niet worden weergegeven, omdat de echtheid van de ontvangen gegevens niet kon worden geverifieerd.
    Neem contact op met de website-eigenaars om ze over dit probleem te informeren.'

 

0 Likes
JimmyV
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Goed gevonden! Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

Telenet router blokkeert Domotica ip

maw, zolang ik verbing maak via het acces point werkt het.

Vanaf dat ik verbinding moet maken met de telenet router, krijg ik de melding dat het niet te vertrouwen is en geblokkeert wordt.

Heeft de firewall hier iets mee te maken?

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet router blokkeert Domotica ip

Ik vermoed dat je dit wil doen via Firefox. Probeer eens een andere browser of via een smartphone. Het heeft in elk geval iets te maken met die SSL. Krijg je niet zoiets te zien als meer info of details en als je dan verder klikt dat je de site toch als betrouwbaar kunt zetten? Heb iets dergelijk gehad met mijn NAS maar het is te lang geleden zodat ik niet meer juist weet hoe ik dit dan heb kunnen oplossen.

Bovendien zou ik het vast IP adres veranderen naar iets onder de 50 voor de redenen die ik al eerder heb genoemd.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
JimmyV
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Goed gevonden! Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

Telenet router blokkeert Domotica ip

Ik heb dit probleem met alle toestellen en alle soorten browsers. Ik denk eerder dat de browsers mijn telenet router als een dreiging zien dan. Maar waarom en hoe ik dit kan aanpassen? 

0 Likes
JimmyV
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Goed gevonden! Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

Telenet router blokkeert Domotica ip

Ik ben ondertussen te weten gekomen dat mijn browsers het ssl certificaat van mijn Domotica niet vertrouwen, terwijl de geldigheid ervan nog tot 2024 loopt. 

 

Als ik mijn browsers instel dat dit veilig is, zou het terug moeten werken. Weet iemand hoe ik dit bij Chrome kan doen? Zonder dat ik de beveiliging volledig afzet? 

0 Likes
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

Telenet router blokkeert Domotica ip


@JimmyV schreef:

 

Als ik mijn browsers instel dat dit veilig is, zou het terug moeten werken. Weet iemand hoe ik dit bij Chrome kan doen? Zonder dat ik de beveiliging volledig afzet? 



Ik weet niet met welk besturingssysteem je werkt, Ikzelf werk met Mac OS en dat verschilt soms wel een keer in waar ze bepaalde instellingen onderbrengen. In ieder geval moet in de instellingen zijn en zoek daarin geavanceerde instellingen.

Je vind er de optie HTTPS/SSL en een knop certificaten beheren.

Daar zul je dat wel kunnen instellen.

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
0 Likes
JimmyV
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Goed gevonden! Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

Telenet router blokkeert Domotica ip

Ik werk met Windows en Android. Als ik in mijn wifi netwerk naar het intern ip adres ga, kan ik na de foutmelding doorklikken (bij Explorer en Firefox wel, bij Chrome niet). Als ik dit probeer bij het extern ip adres. Krijg ik ook de melding van onveilig ssl van Domotica, maar kan ik niet verdergaan. Dit terwijl het certificaat geldig is tot 2024. 

 

Meld ik rechtstreeks (via computer>>netwerk)  aan met de software (zonder gebruik van browsers) , heb ik geen probleem. Dit werkt zowel met intern als extern ip. 

Dus lijken me de instellingen wel juist te zijn. 

 

Bij Chrome kan ik de site niet als veilig aanduiden, die instellingen zijn er gwn niet. 

 

0 Likes
JimmyV
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Goed gevonden! Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

Telenet router blokkeert Domotica ip

Bij deze heb ik een groot deel van het antwoord gevonden.

Ik gebruikte de poort 8080 om te connecteren met domotica.

Deze is de poort voor http.

Maar blijkbaar voor https heb je poort 8443 nodig.

 

De ssl-certificatie blijft onveilig, maar dit zou mogelijks (klein waterkansje) nog een updateprobleem van mijn domoticasoftware kunnen zijn.

Updatelicentie zou vervallen zijn, geen idee hoe of waarom, maar de datum is verstreken. Normaal update de software zichzelf, maar nu blijkbaar niet meer. Alhoewel de laatste versie wel degelijk draait, kan in die licentie nog wel het probleem verschuilen.

 

Het grote verschil is dat ik nu wel kan beslissen om door te gaan naar de 'onveilige' website. Maw alles werkt terug. Niet zoals ik het zou willen, maar hier ben ik al tevreden mee.

 

Bedankt iedereen voor jullie tijd!

BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Telenet router blokkeert Domotica ip


@JimmyV schreef:

Bij deze heb ik een groot deel van het antwoord gevonden.

Ik gebruikte de poort 8080 om te connecteren met domotica.

Deze is de poort voor http.

Maar blijkbaar voor https heb je poort 8443 nodig.

 

 


Ben je zeker dat het 8443 is? Normaal gebruikt https 443


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Luk007
Experienced Beetjesweter
Berichten: 8
Verander-je-wachtwoord-dag Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Telenet router blokkeert Domotica ip

Telenet geeft geen nieuw IP meer.

 

Modem uittrekken en zo, helpt niet meer.

 

In feb 2017 moesten ze met Proximus naar het gerecht.
Hier is een bepaald artikel over te vinden.

 

Klachten over één of andere dienst, tegen warez (films downloaden en zo)

 

Sindsdien geloof ik, heeft Telenet toch al een enkele warez forum gebanned. Simpelste oplossing: Gebruik laatste versie van: OPERA browser.

 

Opera heeft vanaf nu een gratische VPN voor iedereen.

En het werkt super snel. Gedaan met bannen van sites, test eerst eens OPERA browser VPN.

 

Downloaden van films en zo, kunnen ze niet stoppen. Er is steeds een andere oplossing.

 

0 Likes