Beantwoorden
Ceganski
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Playstation 4 kan niet meer met internet verbinden

Vrijdagochtend hebben we een nieuwe modem van telenet (model CH6643E)  gekregen. Sindsdien is het onmogelijk verbinding te maken met de playstation op internet. De playstation is verbonden via de kabel, die uit de verdeeldoos komt. Als ik de verbinding op de playstation test, zie ik dat er een ip adres doorgegeven wordt, maar verdere stappen lukt niet.  Hebben jullie tippen of oplossingen.  

 

Alvast bedankt .

0 Likes
6 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Playstation 4 kan niet meer met internet verbinden

Ik ben geen expert, maar als ik het goed voorheb, dan is die router een HGW (Home Gateway of modem/router). Van wat ik hier op het forum opgepikt heb denk ik dat je zou kunnen proberen om die PS4 in de DMZ te zetten.

 

Zorg er eerst voor dat de PS4 ingesteld is om een vast IP (static IP) te krijgen. Best tussen 192.168.x.2 en 192.168.x.49 (waar x staat voor 0 of 1 of 2 ...; afhankelijk van welke adressen de HGW uitdeelt). Dit YouTube filmpje toont hoe dat moet:

 

https://www.youtube.com/watch?v=RSRoNYITs9I&feature=youtu.be&t=40

 

Via Mijn Telenet kan je dan de HGW instellen, zodat het (vaste) IP adres van de PS4 als DMZ is ingesteld.

 

Ik hoop dat dit je wat op weg helpt. Er zijn hier andere gebruikers die het veel beter kunnen uitleggen. (Die zullen ongetwijfeld wel reageren.) Zoek ook maar eens op het forum naar playstation, dan kom je ook een en ander tegen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Playstation 4 kan niet meer met internet verbinden

@Ceganski

 

Normaal zou het zonder enige instellingen moeten werken. (Dat was toch zo op mijn PS3 en Xbox one.)

 

Probeer eens even om de modem en de Playstation te herstarten? (Trek de stekker uit voor 15 seconden.)

En zorg ook dat je in de Playstation via "automatisch verbinding maakt.

 

Kijk ook even op Mijn Telenet of UPnP aanstaat.

 onder Mijn Internet -> Draadloze Instellingen/Geavanceerd

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ceganski
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Playstation 4 kan niet meer met internet verbinden

@Arthur2

 

Bedankt voor de antwoord, voor de modem vervang is geworden was het inderdaad "plug & play",maar het heeft jammer genoeg niet geholpen de problem blijft dezelfde. De UPnP was wel op inactief ik heb het nu op actief gezet dan de modem en playstation uit de stekker getrokken , maar nog geen internet.

0 Likes
Ceganski
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Playstation 4 kan niet meer met internet verbinden

@sb

 

Thanks , ik heb zo geprobeerd ma niks help de playstation kan nog steeds geen verbinding maken met internet. Moet wel zeggen de playstation zit niet rechtstreeks in het ethernet contact. De telenet man heeft een verdeler er tussen gezet( model d-link DGS-1005D) mssch kan dat ook een invloed hebben.

Tags (2)
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Playstation 4 kan niet meer met internet verbinden


@Ceganski schreef:

@sb

 

Thanks , ik heb zo geprobeerd ma niks help de playstation kan nog steeds geen verbinding maken met internet. Moet wel zeggen de playstation zit niet rechtstreeks in het ethernet contact. De telenet man heeft een verdeler er tussen gezet( model d-link DGS-1005D) mssch kan dat ook een invloed hebben.


Ik ben 90% zeker van wel maar kun je je PS4 een rechtstreeks op de modem aansluiten? Haal de D-Link ertussenuit, trek de stekker ook maar even uit.

En probeer het dan opnieuw.

 

Edit: Toch niet, sorry ik dacht dat het een router was. Maar probeer het toch maar even rechtstreeks op de modem voor de zekerheid.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Playstation 4 kan niet meer met internet verbinden

D-Link DGS-1005D is een switch. Ik begrijp niet zo goed waarom die geïnstalleerd is. Is deze switch ook verbonden met een digicorder/digibox?

 

Dat terzijde zou ik de raad van Principis opvolgen: haal die D-Link er tussenuit en sluit de PS4 rechtstreeks (indien mogelijk) aan met de modem/router.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes