Beantwoorden
jvdw122
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Alles op zijn plek! Netjes! It's your fifth party! It's your fourth party!

Openen poort 53 DNS Server

Hallo

 

Thuis heb ik een Windows Server 2016 runnen. Nu wil ik gewoon graag thuis mijn website hosten. En om 'mijneigendomein.be' te gebruiken moet ik mijn DNS server gaan gebruiken. In mijn LAN connectie werkt het al, maar de nameservers zijn niet publiek toegankelijk. Alhoewel ik DNS port 53 forward naar mijn DNS Server.

 

Naar aanleiding van dit bericht : 

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/welke-internetpoorten-blokkeert-telenet/

 

Merk ik dus dat poort 53 geblokkeerd wordt... Is er enige manier om zelf die port te openen of wordt het bellen naar de klantendienst? 

 

EDIT:

Ik heb nog een oude modem. Dus hier thuis is het zo : MODEM -> ROUTER  (forward :53) -> SERVER (DNS) 

Mvg

 

Jvdw122

0 Likes
7 reacties
Hatchy1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Openen poort 53 DNS Server

Zijn beide TCP en UDP open naar 53 ?
Als het in de LAN werkt lijkt mij dit eerder iets dat de firewall niet toelaat..
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Openen poort 53 DNS Server

Hoi,

 

Zoals je op die website kan zien, kan je die poort alleen maar open zetten als je upgrade naar een business abonnement met vast IP-adres.

 

Edit:

Maar dan nog, zelf een dns server hosten is echt niet gemakkelijk en je hebt daar 2 vaste ip's voor nodig. Op deze site wordt het goed uitgelegd.

 

Wat ik aanraad is dat je een domeinnaam koopt bij een registrar en misschien best ook webhosting dat bespaart je veel moeite en geld.

 

 

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
jvdw122
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Alles op zijn plek! Netjes! It's your fifth party! It's your fourth party!

Openen poort 53 DNS Server

En anders lukt het gewoon weg niet?

 

EDIT : kunnen ze niet eventueel poort openen?

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Openen poort 53 DNS Server

Nee. Om zelf een DNS server te hosten moet je echt een vast ip-adres hebben. (Wat vrij logisch is)

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Openen poort 53 DNS Server

als je een telenet business abonnement neemt voor een vast IP adres; dan krijg je er gratis een domeinnaam bij...


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Openen poort 53 DNS Server


@BertXL schreef:

als je een telenet business abonnement neemt voor een vast IP adres; dan krijg je er gratis een domeinnaam bij...


Ja maar daar heb je niet zoveel aan omdat je dan de webhosting van Telenet moet gebruiken, je kan dat niet linken aan iets anders. (voor zover ik heb gevonden) en dat heeft maar gelimiteerde mogelijkheden. Geen **bleep** is een voorbeeld. 

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Openen poort 53 DNS Server

om je eigen domein te gebruiken is het zowiezo niet voldoende om je eigen DNS server aan het internet te hangen, want niemand vindt die. Je moet eerst je eigen domein officieel registreren en dat laten linken aan je eigen vast IP adres.

Een domein registreren kan je bvb via DNSBelgium (https://www.dnsbelgium.be/nl/domeinnaam/domeinnaam-registreren) maar er zijn nog andere mogelijkheden. Een registratie kost altijd geld (en dat elk jaar opnieuw). Zij zorgen dan ook voor de DNS die je kan linken aan jouw eigen DNS- en web server


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes