Beantwoorden
Ex-Netweter
 

simkaart stuk , ben ik dan mijn nummers allemaal k

simkaart stuk , ben ik dan mijn nummers allemaal kwijt

mvg ,Frank

0 Likes
9 reacties
Petito
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 869
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

simkaart stuk , ben ik dan mijn nummers allemaal k

waren de nummers op de simkaart opgeslagen en niet op het toestel?

heb je ze ooit in de cloud opgeslagen?

 

  Petito | Ere-Krak
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

simkaart stuk , ben ik dan mijn nummers allemaal k

Wordt dit dan niet stilletjes aan basisbegrip voor alle gebruikers van digitale toestellen? BACK-UP!!

Trek foto's met je smartphone zoveel je wil maar als je thuiskomt kopieer ze naar je PC of iets anders.

Steek zoveel contacten in je smartphone als je wil maar zorg dat je een kopie hebt van sim kaart naar smartphone van smartphone naar PC of Cloud.

Uw smartphone wordt gepikt, valt in het toilet enz. alles weg......

Mensen denken jammer genoeg veel teveel, onder invloed van de reklame, dat alles voor hen gedaan wordt maar niets is minder waar.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Area57_1
Experienced Veelweter
Berichten: 311
De race is begonnen! WOW! De magic number! De vernieuwde WIGO?

simkaart stuk , ben ik dan mijn nummers allemaal k


@igvfer schreef:

Wordt dit dan niet stilletjes aan basisbegrip voor alle gebruikers van digitale toestellen? BACK-UP!!

Trek foto's met je smartphone zoveel je wil maar als je thuiskomt kopieer ze naar je PC of iets anders.

Steek zoveel contacten in je smartphone als je wil maar zorg dat je een kopie hebt van sim kaart naar smartphone van smartphone naar PC of Cloud.

Uw smartphone wordt gepikt, valt in het toilet enz. alles weg......

Mensen denken jammer genoeg veel teveel, onder invloed van de reklame, dat alles voor hen gedaan wordt maar niets is minder waar.

 


Heb je misschien een voorstel voor een goede kaartlezer en programma om een simkaart uit te lezen en te backuppen ? Sommige mensen hebben nog geen smartphone, maar een gewoon gsm-toestel.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5229
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

simkaart stuk , ben ik dan mijn nummers allemaal k

@igvfer- Daar heeft de OP op dit moment niet veel aan, al vermoed dat ie de toekomst misschien wat voorzichtiger zal zijn. Zelf exporteer ik mijn contacten ook naar mijn PC (maar daar moet je dan ook nog eens een extra kopie van maken, want als de hdd van je PC het niet meer doet :-).


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

simkaart stuk , ben ik dan mijn nummers allemaal k

Zelfs gewone gsm toestellen hebben de optie om contacten en de nummers op te slaan op het toestel of op de SIM kaart en een functie om ze te kopiëren van de ene naar de andere.  

Ik zou je aanraden om dat dan ook te doen, zodat je minstens 1 backup hebt. Als je je toestel verliest heb je weinig aan de backup, maar als één van beide kapot gaat kan je de andere tenminste nog restoren.

En ter info: vele gewone gsms hebben ook de mogelijkheid om ze aan je PC te hangen via een kabeltje en de contacten te synchroniseren met bvb Outlook


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5229
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

simkaart stuk , ben ik dan mijn nummers allemaal k

Ik kan me vergissen, maar ik meen dat je met Android smartphones gewoon je contacten automatisch kan synchroniseren met "the cloud".


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
ArneVoid
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Alles op zijn plek! Jij bent af! Goed gevonden! Netjes!

simkaart stuk , ben ik dan mijn nummers allemaal k

Als de nummers enkel waren opgeslagen op je SIM-kaart vrees ik ervoor. 

Beste wat je kunt doen is uit die fout leren en in het vervolg een back-up maken van je nummers oftewel ze opslagen in de cloud.

 

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

simkaart stuk , ben ik dan mijn nummers allemaal k

Ja het moet tot in den treure herhaald worden Backup, backup, backup......

Foto's, contacten enz.. En als je het via the cloud doet. Onthou aub uw inlognaam en paswoord. Nog zo'n moeilijk ding.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5229
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

simkaart stuk , ben ik dan mijn nummers allemaal k

@ArneVoid - Je reageert op een oud bericht én de OP heeft nooit gereageerd in dit draadje, dus ik vrees dat je uitleg voor dovemansoren valt... 😉


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes