Beantwoorden
FreddyDW
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party!

Yelo tv buitenland

Wanneer wordt Yelo beschikbaar gesteld op "niet-telenet" locaties en in het buitenland? Er is een nieuwe Europese richtlijn op komst...

Tags (2)
0 Likes
28 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Yelo tv buitenland

Hiervoor neem je beter telefonisch contact op via het nummer 015 666 666 of via Facebook of Twitter. Dit forum is bedoeld voor en door gebruikers. Hoewel er ook medewerkers van TN actief zijn denk ik dat je voor deze vraag beter af bent door hen rechtstreeks te contacteren.

 

Maar als ik even nieuwsgierig mag zijn: over welke Europese richtlijn gaat het?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Yelo tv buitenland

@FreddyDW Ik ben ook nieuwsgierig over welke Europese richtlijn je het hebt


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Niels
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 860
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Yelo tv buitenland

De Europese wetgever heeft een voorstel tot Verordening ingediend. (Voorstel (Comm.) voor een Verordening van het Europees Parlement en de Raad betreffende de totstandkoming van de grensoverschrijdende portabiliteit van online-inhoudsdiensten in de interne markt, 9 december 2015, COM(2015)627 def.).

Deze verordening zal van toepassing zijn op de toegang en het gebruik van online-inhoudsdiensten in de Europese Unie door abonnees die tijdelijk in een andere lidstaat verblijven.

Deze verordening zal er enkel voor zorgen dat de abonnee in het buitenland dezelfde toegang en hetzelfde gebruik heeft van de inhoud als in de lidstaat waar hij woonachtig is.

Kort gezegd zal dit dus betekenen dat als Telenet uw toegang nationaal beperkt tot Telenet netwerken, in het buitenland uw toegang ook beperkt is tot Telenet netwerken. Gezien daar geen Telenet netwerken zijn, zal je in het buitenland geen Yelo kunnen kijken.

 

Daarnaast heeft die Europese Verordening enkel invloed op grensoverschrijdende gevallen en niet in puur nationale situaties.


  Niels | Ere-Krak
  The burden which is well borne becomes light – Ovidius
    Passend antwoord gekregen? Duid het aan als “oplossing”. Een like mag ook natuurlijk! Disclaimer
MirrorOnline
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Yelo tv buitenland

Yelo TV kan op dit moment niet op een "niet-telenet" gebruikt worden. 

 

=> Kijken via Yelo Play-app & yeloplay.be?

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Yelo tv buitenland

Ik los dit momenteel op door een VPN verbinding te maken  via mijn NAS.

En wonder o wonder dat werkt. Is natuurlijk ook een beetje afhankelijk van het plaatselijke netwerk maar met mijn 20Mbps upload is dat geen probleem.

Wettelijk? Ik zou het niet weten. Het is tenslotte dataverkeer waarvoor ik betaal. Dus veel kan er niet op tegen zijn.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
FreddyDW
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party!

Yelo tv buitenland

kan je mij daar meer over vertellen?

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Yelo tv buitenland

Het is eigenlijk zeer simpel maar het vergt een investering. Je schaft je een QNap of Synology NAS aan. Daar heb je standaard een aantal programma's die je kan installeren. Onder andere een VPN server. Die kan je configureren als server (inlognaam en paswoord enz.)en dat laat  je zo staan. Dit blijft op de achtergrond draaien. Op je home Gateway zet je de overeenkomstige poorten open naar naar je NAS.

Je hebt ook een DDNS account nodig (DYN op NoIP of iets dergelijks).

Op een Ipad en dergelijke kan je VPN verbinding maken. Daar geef je dan als bestemming: server = mijnVPN.ddnsaccount.org en de loginnaam en paswoord die je hebt aangemaakt. Als alles goed is krijg je de bevestiging van je verbinding. En dan start je gewoon Yelo op. Hoe goed dat die werkt zal dan afhangen van hoe goed je internetverbinding ter plaatse is. De upload vanaf uw server is geen probleem, afhankelijk van je abonnement heb je 3 tot 20 Mbps. Voldoende voor 1 of meer verbindingen.

Om het uit te testen ga je bij een vriend die geen Telenet verbinding heeft. Je zal misschien wel wat moeten zoeken.

Ik heb dit met wisselend succes, afhankelijk van de lokale omstandigheden al gebruikt in Namibië en Peru, om de verste maar te noemen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Yelo tv buitenland


@igvfer schreef:

Je hebt ook een DDNS account nodig (DYN op NoIP of iets dergelijks).

 


Kleine aanvulling: bij een Synology NAS krijg je een DDNS account bij
<Naam van je NAS>.synology.me


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
dusbaba
Freshman Veelweter
Berichten: 231
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Yelo tv buitenland

Met veel belangstelling heb ik deze topic gelezen daar ik binnen een paar weken ook naar het buitenland (Spanje) op reis ga en ik toch graag de Yelo TV zou willen gebruiken. Daarmee dat ik geen nieuwe topic heb geopend 😉

Een NAS  heb ik reeds in mijn bezit, namelijk de Synology DS115J, ik heb ook een QuickConnect verbinding gemaakt zodat ik van gelijk waar op mijn files van NAS geraak. Ook een camera heb ik ook al kunnen installeren en ook dit werkt prima vanop mijn smartphone, dit gewoon terzijde.

 

Nu dus de volgende stap, Yelo TV in het buitenland....

ik heb een WM Gateway, deze zou ik graag behouden om praktische redenen daar ik 3 digiboxen heb en maar 1 utp naar boven. 

VPN Server van Synology misschien? Heel graag een beetje hulp hoe ik dit moet instellen.... ik heb nog een tweetal weken dus alle hulp is welkom 😉

Ik heb een Whoppa abonnement dus aan mijn bandbreedte zal het niet liggen denk ik....

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Yelo tv buitenland

@BertXL  - Kun jij @dusbaba helpen?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
dusbaba
Freshman Veelweter
Berichten: 231
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Yelo tv buitenland

Bedankt voor snelle reactie  @sb

 

Ik heb op Youtube dit gevonden....

https://www.youtube.com/watch?v=RgV6hCBdrLw

Dit ga ik morgen uitproberen en kijken of het mij lukt.... 😉 !

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Yelo tv buitenland

@dusbaba  - De materie interesseert me, maar ik ben er niet zo goed in thuis. Als ik me niet vergis, dan heeft BertXL zijn installatie zo opgezet dat hij vanuit het buitenland toegang heeft tot Yelo. Als er iemand kan helpen, dan is hij het wel.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Yelo tv buitenland

@dusbaba

de verschillende stappen die je dient te ondernemen om een vpn op te zetten zijn deze:

1. installeer de package 'VPN server' op je synology

2. ga naar de main menu en kies 'VPN server'. Hier kan je alle settings instellen.

3. beslis welk protocol je gaat gebruiken. OpenVPN is het veiligst maar ook het meest werk, want niet standaard ondersteund in Windows. L2TP/IPSec wordt wel direct ondersteund. Activeer het  het gekozen protocol. De default settings zijn normaal voldoende. Exporteer voor OpenVPN de configuratie

4.  L2TP/IPSec: In Windows: zoek op VPN en je krijgt een dialog "VPN verbinding maken", volg dit stap voor stap.  Je moet je eigenlijk bijna niks doen, windows doet alles voor jou. Achteraf kan je de VPN terugvinden onder "Verbindingen weergeven"

5. Voor OpenVPN moet je een programma downloaden van OpenVPN.net en dat installeren. Hierin moet je de configuratie inladen die je op je NAS geexporteerd hebt. Je moet de toepassing wel als administrator opstarten (!), anders werkt het niet. 

6. Het vraagt een beetje zoekwerk om de VPN aan het werk te krijgen, maar over OpenVPN is veel informatie te vinden op internet en het is goed parameteriseerbaar.  L2TP/IPSec werkt of het werkt niet. Windows is bijna niet bij te sturen. 

7. Qua security is OpenVPN ook het veiligst. Hierover is op internet ook redelijk wat informatie te vinden

 


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
dusbaba
Freshman Veelweter
Berichten: 231
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Yelo tv buitenland

@BertXL

Dank u voor het antwoord.

Ook in de Youtube video die ik hierboven aangeef wordt Open VPN gebruikt.

Het is vooral de bedoeling dat ik een VPN verbinding maak vanop een Android toestel. Ik ga dit uittesten en laat weten of het gelukt is....

0 Likes