Beantwoorden
rvhalewyn
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
O dierbaar België.. Netjes! It's your fifth party! It's your fourth party!

Triing app Slechte kwaliteit

Mijn Triing app geeft sinds enkele dagen systematisch de melding Slechte kwaliteit, en een uitroepteken bij Kwaliteit netwerk, bij mij thuis. Voordien was het altijd Goede kwaliteit.Bij test van mijn wifi is alles normaal, en ook alle andere toestellen werken naar behoren. Er is niets veranderd aan mijn configuratie, noch aan mijn smartphone, en ik heb de laatste versie. Als ik mijn smartphone instel op mijn Homespot krijg ik Gemiddelde kwaliteit. Ik heb de wifikanalen veranderd, de app verwijderd en opnieuw gedownload en ingesteld: niets helpt. Wat kan er mis zijn?

Tags (2)
0 Likes
3 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5234
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Triing app Slechte kwaliteit

Misschien is er bij de buren iets veranderd? Vermits je nalaat te vertellen met welke hardware je werkt ga ik er gewoon vanuit dat je met Android werkt. Via WiFiAnalyzer kan je op 2.4GHZ en 5GHz controleren of er stoorzenders in de buurt zitten.

 

WiFiAnalyzer

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.vrem.wifianalyzer

 

Deze app is open-source, dus geen vervelende reclame.

 

Verder, heb je het al eens geprobeerd op een andere locatie, via een ander draadloos netwerk?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
rvhalewyn
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
O dierbaar België.. Netjes! It's your fifth party! It's your fourth party!

Triing app Slechte kwaliteit

Bjørn,

 

Je bent een Krak!

Kanaal aangepast dankzij info van die app, en 'Goede kwaliteit'!

Hartelijk dank!


@sb schreef:

Misschien is er bij de buren iets veranderd? Vermits je nalaat te vertellen met welke hardware je werkt ga ik er gewoon vanuit dat je met Android werkt. Via WiFiAnalyzer kan je op 2.4GHZ en 5GHz controleren of er stoorzenders in de buurt zitten.

 

WiFiAnalyzer

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.vrem.wifianalyzer

 

Deze app is open-source, dus geen vervelende reclame.

 

Verder, heb je het al eens geprobeerd op een andere locatie, via een ander draadloos netwerk?


 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5234
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Triing app Slechte kwaliteit

@rvhalewyn- Bedankt voor de info... én het compliment! 🙂

 

Er is wel nog één ding dat je in het achterhoofd moet houden: nogal wat routers zijn tegenwoordig ingesteld om automatisch een kanaal te kiezen. Het zou dus kunnen zijn dat de kanalen van de buren opeens anders zijn.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes