Beantwoorden
pvandenbulcke
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Wigi Business

Hallo,

Ik ben reeds klant bij telenet van de eerste prille dagen. Nu net de KMO van mijn vrouw aan laten sluiten op WIGO Business....

 

Eerste factuur.... viel ik achterover !!

 

Het data verkeer op de SIM kaarten was ruimschoots over de limiet.... Het probleem is, ER IS GEEN LIMIET.

 

Dat vind ik ronduit schandalig... Gebruikers surfen gewoon rustig door, zonder op de hoogte te zijn van de immense aanrekening die ze gaan krijgen.

 

De factuur (door het extra dataverkeer) is meer dan het dubbele dan het abbonement zelf (terwijl het dataverkeer niet het dubbele zelf is)

 

Ik vind dat gewoon ronduit schandalig....

Is er een mogelijkheid om over de limiet te gaan, te blokkeren?

 

 

0 Likes
13 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Wigi Business

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/hoe-mobiel-verbruik-onder-controle-houden/

 

Een herinnering instellen lukt blijkbaar wel, maar een blokkering is niet mogelijk onder WIGO. Nu ja, dat zijn toch dingen die je als klant nakijkt vóór je kiest voor een bepaald abo, niet?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wigi Business

En weeral is Telenet de schuld als mensen niet uit zichzelf het verstand hebben om zich te limiteren en de voorwaarden te lezen.

U hebt de mogelijkheid om via "Mijn telenet" voor elk van de nummers in te stellen om een verwittiging per sms te ontvangen bij het bereiken van de 75%,90% en 100 % limiet. Standaard staat het , dacht ik, op 75%.

Je kan een herinnering laten toekomen als je €, €10 enz. meer hebt verbruikt.

Je kan zelfs instellen dat er een mailtje of sms moet gestuurd worden naar de mama of de papa bij elk van die alerts.

U hebt een aankoopbevestiging ontvangen waarbij de voorwaarden vermeld zijn. Enz.

Iedere smartphone heeft een app om dataverbruik te meten.

Maar geen nood Telenet is er mee bezig om mensen tegen zichzelf te beschermen. Binnen afzienbare tijd zullen die mogelijkheden om te blokkeren er zijn. Enkele weken geduld.

Laat het een les wezen. Om met iets te vergelijken. Iedereen weet dat je max. 2 pintjes mag drinken om onder je limiet te blijven. Als je niet de zelfdicipline hebt om je daaraan te houden en je wordt gepakt dan moet je op de blaren zitten.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Wigi Business

Schandalig?

 

Je wéét  toch op voorhand hoeveel GB's je kan gebruiken? Verrast het je dan dat wanneer je daar boven gaat dat het betalend is? Lijkt me normaal, toch?

Hier lees je letterlijk:

 

Wat bij WIGO Business?

  • Gratis verbruiksherinneringen
    • Gebruiker en beheerder krijgen gratis verbruiksherinneringen voor data (want sms'en en belminuten zijn onbeperkt). Zo kan de beheerder op tijd GB’s toevoegen aan een mobiele nummer en kan iedereen in de firma mobiel blijven surfen.
     

    Is uw pot mobiele data op?

    • Dan betaalt u tot het einde van uw facturatieperiode het standaardtarief per MB.
     

    Zijn de toegewezen GB’s op en wilt u niet extra betalen?

    • Blokkeer mobiel surfen via Mijn Telenet > WIGO > Oproepblokkering > Sms/mms/data > Mobiel internet (2G/3G/4G)
    • Vergeet niet de blokkering weer uit te schakelen zodra u volgende facturatieperiode start en uw pot data weer vol is. 

     

 

Lees dit ook even.

 

Zoals hierboven al door anderen is vermeld: er bestaat ook nog iets als eigen verantwoordelijkheid.

 

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Wigi Business

Sorry  @Wheng@igvfer@sb maar ik ben het niet met jullie eens. Ik begrijp @pvandenbulcke zijn frustratie goed (los van het feit dat hij het verbruik misschien toch wat meer moet controleren).

 

Alle andere telenet producten hebben wel de mogelijkheid om een limiet in te stellen en Wigo niet. Waarom? 

Ik heb hier ook al op gevloekt . Mijn kinderen zitten ook op mijn Wigo abonnement en elke maand sta ik te bibberen om te zien of ze erover zullen gaan of niet.  En ja, zij krijgen waarschuwingsberichten.  Help dat, denk je?

Wiens verantwoordelijkheid is dat dan?  

De mogelijkheid om te blokkeren is me al vorig jaar bij de start van Wigo beloofd, @igvfer, dus ik zou er maar niet te hard op hopen...

 

En ja, je kan je verbruik op je smartphone meten, maar dat loopt vanaf de 1ste van de maand en niet simultaan met Wigo.


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Wigi Business

@BertXL - Ik kan op mijn Nexus  5X de startdatum aanpassen voor mobiele data, zodat die wél gelijk loopt met de facturatie. Misschien eens nakijken?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wigi Business

Ik blijf er gewoon bij dat je weet of je veronderstelt toch dat je het weet wat je koopt. Dus moet je zelfdiscipline op leggen. Ik weet dat er elke maand x aantal euros op mijn rekening komen aan mezelf om er niet over te gaan.

Ik weet niet hoe andere verkopers dat doen maar ik weet van mezelf dat ik mensen daarvoor verwittig met soms de reactie van waar moeit die zich mee of jajaaa ik weet het.....

Wees gerust, je zal het in de toekomst wel kunnen blokkeren maar alles heeft zijn tijd nodig. dan zal er iets anders zijn die niet goed is.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Wigi Business


@igvfer schreef:

.... Dus moet je zelfdiscipline op leggen....


Daar zeg je het! Ik heb Wigo 5 business. Hoe kan ik "zelf"discipline opleggen aan de 4 andere gebruikers? 

3 van de 5 hebben discipline en 2 niet. Maar er is er maar 1 die betaald...


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Wigi Business

@BertXL  Bij degene die niet die discipline hebben schakel je de data uit van zodra jij een mail of sms krijgt bij 90% of 100% data-verbruik . Want jij als eigenaar van de WIGO kan ook verwittigd worden. Via Mijn Telenet of de Telenet Mobile-app hou je heel gemakkelijk je mobiel verbruik onder controle.

 

Zijn de toegewezen GB’s op en wilt u niet extra betalen?

  • Blokkeer mobiel surfen via Mijn Telenet > WIGO > Oproepblokkering > Sms/mms/data > Mobiel internet (2G/3G/4G)

Okee dat is misschien wat vervelend en niet ideaal maar er is verandering op komst inderdaad. Maar ook dan zal het weer niet voor iedereen goed zijn. 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wigi Business


@BertXL schreef:

@igvfer schreef:

.... Dus moet je zelfdiscipline op leggen....


Daar zeg je het! Ik heb Wigo 5 business. Hoe kan ik "zelf"discipline opleggen aan de 4 andere gebruikers? 

3 van de 5 hebben discipline en 2 niet. Maar er is er maar 1 die betaald...


Ik weet dat dit soms moeilijk is. Maar je kan via mijn Telenet nog altijd instellen dat van zodra er een limiet overschreden wordt jij een verwittiging krijgt via sms en/of email.

Zowel met kinderen en werknemers is het dan een zaak van afspraken maken en sancties opleggen. Daarvoor is er natuurlijk een stuk gezag en vertrouwen nodig.

Of zoals een moeder onlangs nog deed. 240 euro erover? Een maand data geblokkeerd. Zakgeld een maand gehalveerd. Je moet dan natuurlijk wel zorgen dat je inloggegevens voor Mijn Telenet niet open en bloot rondslingeren of ze gaan het achter uw rug terug aanpassen.

Ik heb ook kinderen gehad en 25 jaar geleden was ik ook al ouderwets en gierig en straks krijgen ze dezelfde verwijten.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Petito
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 869
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Wigi Business

de gebruiker krijgt altijd de herinnering sms

je kan nog 2 extra gsm nrs toevoegen wie deze ook krijgen + een mailadres (of omgekeerd) 

dat zijn drie personen die verwittigd worden aan 3 herinnerings sms'en(75% 90% en 100%)

dat is 9 keer, voldoende lijkt me

 

met de wigo 2.0 is dit verleden tijd  🙂

 

  Petito | Ere-Krak
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Wigi Business

Ik heb me opgegeven voor Wigo 2.0, maar ik behoor nog niet tot de uitverkorenen 😞


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Wigi Business


@BertXL schreef:

Ik heb me opgegeven voor Wigo 2.0, maar ik behoor nog niet tot de uitverkorenen 😞


Same here.  Geduld is een schone deugd zeker?  ☺

 

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Wigi Business


@BertXL schreef:

Ik heb me opgegeven voor Wigo 2.0, maar ik behoor nog niet tot de uitverkorenen 😞


Mijn zus heeft ook nog niks gehoord.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes