Beantwoorden
Webster23
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
My smart Valentine Netjes! Primeur! It's your fourth party!

Waarom werkt Wi-Free niet op mijn smartphone?

Beste Netweters,

 

Wat was ik blij dat ik zag bij de Telenet Mobile app dat ik nooit meer hoefde in te loggen en altijd automatisch wifi had.

In praktijk klopt dit toch niet altijd, bij Wi-free bijvoorbeeld heb ik nog nooit kunnen inloggen, hij wil wel verbinden maar dan stopt hij en staat het gewoon tussen de lijst als mogelijke "keuze" voor wifi.

Telenet hotspot werkt ook, maar daar moet ik telkens inloggen, wat ook niet altijd evident is want het scherm voor in te loggen gaat dikwijls weg terwijl ik nog aan het inloggen ben om dan terug naar beginscherm te gaan, wat heel frustrerend is...

Op het thuisnetwerk zou je toch kunnen verwachten dat hij altijd direct deze wifi neemt? Meestal wel, maar soms wil hij toch op de Homespot inloggen, wat toch eigenlijk niet de bedoeling is.

 

In het buitenland zou er ook wifi zijn bij de vriendjes van Telenet, heb al dikwijls in Nederland geweest, maar dan krijg ik net dezelfde actie als bij Wi-free.

Smartphone is Samsung J5 voor de volledigheid

 

Kan iemand mij helpen, is er iets mis met mijn instellingen?

EAP is geactiveerd.

 

Groeten

W.

0 Likes
13 reacties
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Waarom werkt Wi-Free niet op mijn smartphone?

Hoi,

 

Naar mijn ervaring: wifree werkt goed als het werkt. Bij mij werkt het ongeveer de helft van de tijd niet maar ik denk dat vaak het signaal te zwak is en dat hij daarom opeens 'stopt' met verbinden.

 

Kan je bij je thuis wel met wifree verbinden? Probeer eens om het netwerk 'te vergeten' en dan opnieuw alles in te vullen?

Je moet alleen een ID (mijn Telenet login) en het wachtwoord invullen.

 

edit: zinsbouw verbeterd

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Waarom werkt Wi-Free niet op mijn smartphone?

Telenet WiFree werkt bij mij, maar ik heb wel al gemerkt dat als er een Homespot in de buurt is dat het absoluut niet werkt. Enige alternatief is dan handmatig in te loggen op Homespot. Irritant, maar ik kan tenminste online...

 

Edit: Ik gebruik de Telenet Mobile app.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
dusbaba
Freshman Veelweter
Berichten: 231
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Waarom werkt Wi-Free niet op mijn smartphone?

Ook bij mij werkt WiFree niet altijd ook al heb ik een goed wifi bereik.

Soms wel, soms niet...

Homespot werkt (meestal) wel maar inderdaad... dat steeds inloggen is héél vervelend, vooral als je nadien thuis komt en je toestel weer met de Homespot verbindt...

0 Likes
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

Waarom werkt Wi-Free niet op mijn smartphone?

Om vlot verbinding te kunnen maken met Wi-free moet je in de mobile app wifi beheren aan zetten.

Dit doe je onder instellingen => wifi beheren en verbinden 

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
0 Likes
Webster23
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
My smart Valentine Netjes! Primeur! It's your fourth party!

Waarom werkt Wi-Free niet op mijn smartphone?

Wi-free werkt thuis ook niet...

Heb ook geprobeerd te vergeten, maar dit helpt ook niet.

Hij probeert een paar keer te verbinden en dan stopt het.

0 Likes
rené1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
My smart Valentine It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party!

Waarom werkt Wi-Free niet op mijn smartphone?

bij mij werkt wi-free ook niet: er wordt telkens vermeld " verificatiefout opgetreden" en ik heb de mogelijkheid niet  om te "vergeten"; er worden slechts 2 mogelijkheden gegeven: annuleren of verbinden. mijn EAP staat wel aangestipt in mijn algemene instellingen van "mijn Terlenet".  Volgens de klantendienst van Telenet zou ik ooit een verkeerde login gegeven hebben maar ik kan niet zien wat ik ooit zou gegeven hebben ( ik heb wel verschillende log-in's maar maar ik kan de blijkbaar verkeerde niet " vergeten" want die mogelijkheid wordt me niet gegeven.

Heeft iemand een oplossing.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Waarom werkt Wi-Free niet op mijn smartphone?

@rené1- Ik kan moeilijk geloven dat het om een verkeerde login gaat, want dan zou je toch dadelijk een foutmelding gekregen hebben. In elk geval, er zijn twee manieren om het helemaal opnieuw in te stellen.

 

1. Als je gebruik maakt van de Telenet Mobile app, dan kan je je daarin afmelden en opnieuw aanmelden OF je verwijdert de app en installeert 'm opnieuw.

 

2. Als je geen gebruik maakt van Telenet Mobile (wat ik afraadt; het is makkelijker mét de app), dan moet je in je instellingen gaan zoeken om TelenetWiFree te "vergeten".

 

Ik heb een Nexus 5X die werkt met Android en daarin gaat dat als volgt:

 

Instellingen > Draadloos en netwerken > Wifi > [radarwieltje rechtsboven]  > Opgeslagen netwerken > [netwerk selecteren] Vergeten


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
rené1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
My smart Valentine It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party!

Waarom werkt Wi-Free niet op mijn smartphone?

Bedankt voor je snelle reactie sb, dank zij jouw uitleg heb ik mijn telenet wi-free kunnen "vergeten" en opnieuw inloggen met een ander login en bijhorend wachtwoord.
Wanneer ik dan probeer op telenet wi-free te gaan komt  thuis die verbinding  toch nog niet tot stand en wordt er automatisch verbonden met het  thuis Wi-Fi netwerk.
Ik zal het eens proberen wanneer ik ergens ben waar er alleen een home of hotspot is.
Toch dikke "merci"
 
Rene.1
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Waarom werkt Wi-Free niet op mijn smartphone?

@rené1- Ik heb dit elders al eens gezegd: verbinden met TelenetWiFree is voor mij ook een probleem als er een Telenet Homespot/Hotspot in de buurt is. Als het enkel om TelenetWiFree gaat (eventueel omringd door "gewone" draadloze (thuis)netwerken), dan wordt er automatisch verbonden. Ik heb wel Telenet Mobile geïnstalleerd en toestemming gegeven om die verbinding tot stand te brengen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Waarom werkt Wi-Free niet op mijn smartphone?

@sb

 

Ik zit nu op Wifree en er is ook een Homespot netwerk. Het is nogal wisselvallig, op sommige locaties werkt het wel, andere niet...

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
fLORIS41
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Waarom werkt Wi-Free niet op mijn smartphone?

Om terug verbinding te krijgen met de Wi-Fi-router  van Telenet probeerde ik verschillende van de op deze site vernoemde methoden maar niets hielp me een stap vooruit.

De oplossingen die ik vond (op een Samsung S7 met Android 7) is deze; Ga

0 Likes
fLORIS41
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Waarom werkt Wi-Free niet op mijn smartphone?

Om terug verbinding te krijgen met de Wi-Fi-router  van Telenet probeerde ik verschillende van de op deze site vernoemde methoden maar niets hielp me een stap vooruit.

De oplossingen die ik vond (op een Samsung S7 met Android 7) is deze; Ga naar "Verbindingen" ->" Wi-Fi"-> dan "Geavanceerd" -> WPS-drukknop op de Telenet router, houdt die knop ingedrukt tot Je op Je GSM de melding krijgt dat Je terug verbonden bent. Alles werkt nu als voorheen, tenminste bij mij toch.

 

0 Likes
T8M
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! De kop is eraf!

Waarom werkt Wi-Free niet op mijn smartphone?

Beste, 

Heb een Android dus weet niet goed of dit bij IPhone ook zo werkt maar voor mij is verbeterd 

 

Ga naar (smartphone) instellingen voor je Wifi.

Selecteer het netwerk (telenetwifree) en blijf deze paar seconden induwen. Vink auto-connect aan. 

 

Try it. 

Grtz 

 

0 Likes