Beantwoorden
Zandrex
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
O dierbaar België.. Alles op zijn plek! Jij bent af! Twee handen vol!

Lagere prijzen

Dag Telenet en meelezers,

Ik vind persoonlijk dat de prijzen voor internet, televisie en telefonie te duur zijn in België. Als je buurlanden bekijkt liggen wij een stuk hoger in prijzen. En de snelheid is zeker niet hoger. Hier moet verandering in komen, helaas als gewone burger zal ik dit niet kunnen benadrukken. Daarom vraag ik jullie mening hierover. Enkele cijfers voor te benadrukken dat België duurder is.

Nederland: www.mobiel.nl

 Nederland.PNG

Belgie: www2.telenet.be

Belgie.PNG

Duitsland: www.o2online.de

Duitsland.PNG

Zweden: www.telenor.se

Sweden.PNG

 

Hopelijk komen hier goede reactie uit.

 

Tags (3)
0 Likes
9 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Lagere prijzen

Zonder te willen in te gaan of deze discussie al dan niet op dit forum thuishoort vraag ik me af wat je hiermee wil bereiken? Het gras is altijd groener aan de overkant en iedereen (inclusief mezelf) zal het wel met je eens zijn als je vraagt of ze het goedkoper willen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Lagere prijzen

Je kan telecommarkten niet zomaar vergelijken. Al vind ik dat de mobiele telecommarkt niet te duur is, je moet alles vergelijken.

 

Het vast internet is IMO wel duurder maar dat komt omdat er hier weinig concurrentie is. Maar nu Orange er bij komt, zal er wel iets veranderen.

Al denk ik dat we niet veel te klagen hebben.

 

Zoals @sb al zei, het gras is altijd groener aan de overkant.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Niels
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 860
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Lagere prijzen

Vooreerst zou ik willen zeggen dat mijn Zweeds niet zo goed is om het tariefplan volledig te begrijpen en ook de valutakoers is me niet geheel bekend.

 

Maar al jouw vergelijkingen missen één deel: belminuten en sms'en (in NL moet je kiezen tussen het een of het ander, in DE wordt er geen melding van gemaakt). Het is niet immers voor iedereen dat data het belangrijkste deel van de bundel is.

 

Daarnaast vraag ik mij, net zoals @sb, af wat het nut is van deze post op dit forum. Je zal hiermee weinig kunnen veranderen aan de marktstructuur in België en daarbij, iedereen wil altijd alles goedkoper.


  Niels | Ere-Krak
  The burden which is well borne becomes light – Ovidius
    Passend antwoord gekregen? Duid het aan als “oplossing”. Een like mag ook natuurlijk! Disclaimer
0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Lagere prijzen

en je moet natuurlijk ook de kleine lettertjes lezen... Het duitse tarief is bvb maar voor 1 jaar geldig. Je krijgt het eerste jaar 5€ korting en betaald daarna 20€ ipv 15€ per maand. Evenveel als King supersize dus (maar wel voor 1GB meer)...


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Zandrex
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
O dierbaar België.. Alles op zijn plek! Jij bent af! Twee handen vol!

Lagere prijzen

Het was alleen maar een onderwerp dat ik wilde aanhalen. Ik wilde hier niks mee bereiken. De meningen van andere horen. Maar zo te horen is iedereen hier tevreden met de prijzen. Of werken jullie allemaal bij Telenet?

 

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Lagere prijzen

@Zandrex

 

Wij werken niet bij Telenet. 🙂

 

Ik vind niet dat ik veel betaal voor mijn gsm. 15 euro/maand voor 4 GB en 4000 sms'en en dat is prepaid. (Ik bel dan ook niet veel, meestal bel ik via Triing.)

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Niels
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 860
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Lagere prijzen

Buiten de mensen met een geel Telenet logo in hun handtekening werkt hier niemand bij Telenet.

Ik ben eigenlijk noch tevreden, noch ontevreden met de prijs.

Dat het goedkoper kan bewijst Luxemburg waar Tango (onderdeel van de Proximus Group) en Orange ongelimiteerd bellen en sms'en en 5 GB mobiel internet aanbieden voor 15€/maand (POST is iets duurder).


  Niels | Ere-Krak
  The burden which is well borne becomes light – Ovidius
    Passend antwoord gekregen? Duid het aan als “oplossing”. Een like mag ook natuurlijk! Disclaimer
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Lagere prijzen


@Zandrex schreef:

Het was alleen maar een onderwerp dat ik wilde aanhalen. Ik wilde hier niks mee bereiken. De meningen van andere horen. Maar zo te horen is iedereen hier tevreden met de prijzen. Of werken jullie allemaal bij Telenet?

 


Iedereen die niet ontevreden is werkt volgens jou bij TN? Qua kromme redenering kan dat tellen...

 

Zelf ben ik  +15 jaar klant bij TN. Toen ik werd aangesloten rekenden we nog in BEF ipv EUR. Ik heb klanten zien vertrekken... en zien terugkomen. Ik heb Basic Internet (30Mbps d/l - 3Mbps u/l), digitale TV via TV-met-een-kaartje (CI+) en mijn GSM betaal ik via Prijs volgens verbruik. Maandelijks betaal ik dus niet zo heel erg veel en meestal kom ik toe met mijn maandelijkse limiet (150 GiB).

 

Mijn zus heeft echter 3 jongens en daar ziet het er heel anders uit: TV met digicorder(s), vaste telefonie, 4 GSM abonnementen en Internet Fiber 200. Ik weet niet wat die maandelijks juist betaalt, maar goedkoop is het niet.

 

Zelf vind ik de stap naar een "hoger" Internetabo ook belachelijk hoog (ook al krijg je er wat voor terug) en die webspace van 50MiB is echt een lachertje. Dat is in geen jaren aangepast.

 

Vraag is: wat zijn de alternatieven? In België heb je in feite een duopolie: TN op de kabel en Belgacom op ADSL (VDSL, whatever). En allebei bieden die pakketten aan. Op die manier krijg je de prijzen niet naar beneden en als klant worden we eigenlijk gegijzeld. Desondanks ben ik best tevreden over de keuzes die ik gemaakt heb. Moest ik echter alleenstaande mét kinderen of een koppel met kinderen zijn, dan zou ik misschien uitkijken naar goedkopere alternatieven.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Zandrex
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
O dierbaar België.. Alles op zijn plek! Jij bent af! Twee handen vol!

Lagere prijzen

Bedankt voor toch een duidelijke mening te geven (dat was de bedoeling van mijn post). Persoonlijk vind ik het ook niet overdreven duur, maar we weten allemaal dat het veel goedkoper kan. Dit probleem zou alleen verholpen worden als er meer concurrentie was (zoals @sb al zei). Dit stoort mij.

 

 

0 Likes