Beantwoorden
ubahnub
Freshman Meerweter
Berichten: 52
Even demarreren... Warming up? Goed bezig! On a roll...

Troubleshooting voor Digitale TV

Een forum is niet compleet zonder een algemeen troubleshooting topic. Het leek me een goed idee om hier een algemeen topic te maken met tips en tricks, en uitleg bij veel voorkomende problemen.

 

Als je opmerkingen hebt of toevoegingen, laat het dan zeker weten via een prive bericht. 🙂 Houd er ook rekening mee dat dit voorlopig nog een work in progress is. Het is nog zeker niet compleet en er ontbreken nog grote stukken. Ik zal dit regelmatig updaten de komende dagen.

 

Troubleshooting

 

Foutmeldingen

 

Er zijn een aantal standaard foutmeldingen die zichtbaar kunnen worden op een decoder van Telenet. Deze meldingen gaan over het signaal, interactiviteit of specifieke problemen. Hieronder een overzicht van een aantal veel voorkomende foutmeldingen.

 

Interactiviteit

 

Indien er een foutmelding is in verband met de interactiviteit zijn er een aantal zaken die nagekeken moeten worden. Het beste is om te beginnen met het IP nummer te controleren, dat doe je als volgt:

 

Yelo Menu

 

Druk op het huisje op de afstandsbediening

Ga naar allerlei en dan naar instellingen

Kies hier Digibox/Digicorder

Dan Technische Informatie

Kies dan voor IP

 

Digitale TV menu

 

Druk op het huisje van de afstandsbediening

Ga naar instellingen

Kies hier Digibox/Digicorder

Onderaan staat IP

 

Het IP adres moet altijd beginnen met een reeks die ligt tussen 10.160 en 10.199.  Als het nummer hiermee begint, herstart het toestel dan even.

 

Foutieve IP adressen

 

169. is een IP nummer dat inhoud dat de decoder geen goede verbinding kan maken met het Telenet netwerk. Dit probleem wordt meestal veroorzaakt door powerlines die geen goede verbinding meer hebben. Dit kan je controleren door op deze link te drukken. Als het niet via powerlines is aangesloten kan je het beste de internetkabels controleren (uittrekken aan zowel de decoder als modem/switch), mogelijk is er een slecht contact ontstaan.

 

0.0.0.0 houd in dat er geen connectie meer is tussen de decoder en de modem. Meestal is de internet kabel losgekomen aan de decoder, controleer dit zeker. Als deze nog goed insteekt kan het ook zijn dat de modem geen signaal meer ontvangt, kijk dus na of er nog lichtjes branden aan de modem. Als er nog lichtjes branden aan de modem en de kabel steekt goed in de decoder, dan is mogelijk de kabel of de aansluiting aan de decoder defect. Probeer eens een andere kabel, of laat de decoder en de kabel testen bij een Telenet center.

 

 

 

5 reacties
ubahnub
Freshman Meerweter
Berichten: 52
Even demarreren... Warming up? Goed bezig! On a roll...

Troubleshooting voor Digitale TV

Gereserveerd, ik weet niet hoe groot de maximum post lengte is hier 🙂

0 Likes
Beantwoorden
Brechtb
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Yelo Play-app voor Windows? Twee handen vol! It's your eighth party! Goed gevonden!

Troubleshooting voor Digitale TV

Kan je dit niet beter herleiden naar 1 regel? 🙂

 

http://klantenservice.telenet.be/support-categories/televisie

0 Likes
Beantwoorden
ubahnub
Freshman Meerweter
Berichten: 52
Even demarreren... Warming up? Goed bezig! On a roll...

Troubleshooting voor Digitale TV

Er zijn een boel mensen die de klantenservice niet gebruiken/niet kennen/onhandig vinden. En de informatie op de klantenservice is ook niet altijd volledig. Probeer maar eens iets over de verschillende IP adressen of VSTP foutcodes op een decoder terug te vinden op de klantenservice. 😉

 

 

0 Likes
Beantwoorden
Joachim
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Yelo Play-app voor Windows? It's your eighth party! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Troubleshooting voor Digitale TV

Ubahnub De url werkt niet in artikel, sectie
169. is een IP nummer dat inhoud dat .........
0 Likes
Beantwoorden
Joachim
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Yelo Play-app voor Windows? It's your eighth party! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Troubleshooting voor Digitale TV

Je kan je interactiviteit ook checken op mijn telenet>mijn tv> digibox.
of simpeler via je zendermenu http://klantenservice.telenet.be/content/digiboxdigicorder-interactief-maken?gasearch=1

Is dit enkel troubleshooting gelijk in titel of ook echt tips, handigheden?

Een tip die ik kan aanraden is je telenet afstandsbediening ook te gebruiken voor jouw tv

Eg na 6 jaar met 2 kaskes te sukkelen zei een vriend me dat je telenet kaske ook uw tv kan aansturen. Hier vind je hoe. Http://klantenservice.telenet.be/content/digitale-afstandsbediening-instellen-voor-mijn-tv?gasearch=... .

Gedaan met zoeken om mijn tv uit standby te halen.