Beantwoorden
Wiewie
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your eighth party! It's your fifth party! Pionier Primeur!

Rex en Rio vs Vroegere zenderpakketten

Ik vind het jammer dat blijkbaar die rex en rio tegenwoordig ook al de extra zenderpakketten van vroeger inhouden.

Ik heb pas rex en rio opgezegd vermits ik te weinig tijd heb om er naar te kijken of gebruik van te maken. En het tis tenslotten 25 euro per maand.

Nu zitten blijkbaar ook die kinderzenders in het pakket en kun je dus niet zoals vroeger enkel kids aanvragen voor een paar euro.

Zou mooi zijn als ze toch een beetje hun aanbod terug spreiden. Want als ze zo bezig blijven gaan ze netflix recht op doel laten schieten.

15 reacties
Vermaelen
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
All I want for X-mas is YOU Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Rex en Rio vs Vroegere zenderpakketten

Hoi,

 

Persoonlijk ben ik razend enthousiast over RIO. Wat je schreef over de zenderpaketten klopt natuurlijk, maar over het hele Netflix verhaal twijfel ik. De min twintigjarigen hebben weinig te besteden en zijn heel handig met informatica. Ze kunnen hun favoriete series nu al gratis downloaden. Die nemen geen Netflix.

 

Wie al wat ouder is en gaat werken, heeft geen zin om energie te steken in het verbinden van allerlei toestellen aan zijn TV. Wij komen thuis en kijken eens met onze zapper wat er op TV en op RIO te bekijken valt. We programmeren, nemen op en kijken wanneer we willen, zonder storende reclameboodschappen spoelen we door.

 

Er is nog een grote groep gepensioneerden, maar eer die Netflix abonnee worden, zitten we in 2060 of zo, vrees ik, tenzij Netflix een deal sluit met Telenet (en/of concurrenten) en de Netflix database zo via de digicorder raadpleegbaar wordt.

Dan opent er zich wellicht een grotere markt: al mijn vrienden veertigers en ik, mensen die de DVD boxen beu zijn, maar geen alternatief vonden om de series te kijken die ze willen zien. En die geen vertrouwen hebben in streaming (lage kwaliteit & al de PC **bleep** die er bij komt).

 

Groetjes,

Christophe

 

 

abba001
Professional Meerweter
Berichten: 120
De race is begonnen! Even demarreren... Warming up? BINGO!

Rex en Rio vs Vroegere zenderpakketten

en toch moet telenet zich bezighouden met de klanten van morgen, anders geraak je niet vooruit maar ga je achteruit, want het linaire (ander woord voor de gewone tv) gaat achteruit : want men kijkt anders via tablet of laptop of pc of smartphone,

men kan beter het aanbod van Rex en Rio nog aantrekkelijker maken (nieuwe zenders, laat staan bij Rex en Rio nieuwe series of films : wat meer bij  Prime bijvoorbeeld),

men staat niet stil : eerst netflix, volgend jaar in amerika begint HBO ook met hetzelfde, en wat nu de zender MGM is : blijkbaar wordt het gerebrand tot AMC (voor veel mensen bekend : omdat deze The Walking Dead en co maken), tijden veranderen + kijkgedrag enz.,

de pakketten Rex en Rio ook regelmatig aanpassen aan het veranderd kijkgedrag

0 Likes
Beantwoorden
paddie
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Alles op zijn plek! Dat loopt vlotjes. It's your eighth party! Leesbeest!

Rex en Rio vs Vroegere zenderpakketten

Ik heb via Facebook aan Telenet de vraag al gesteld of ze gaan samenwerken met Netflix (iets wat Proximus wel gaat doen of reeds doet).  Hun antwoord was dat ze ervoor gekozen hebben om dit niet te doen.

0 Likes
Beantwoorden
abba001
Professional Meerweter
Berichten: 120
De race is begonnen! Even demarreren... Warming up? BINGO!

Rex en Rio vs Vroegere zenderpakketten

Wie Rio heeft : kan kijken naar de zender MGM maar vanaf 5 november verandert dit in AMC ;

AMC heeft vandaag twee exclusieve premières aangekondigd: de succesvolle nieuwe fictiereeks "Halt and Catch Fire" op 5 november om 22.00 uur en een dag later, befaamde nieuwe fictiereeks "The Divide", op 6 november om 22.00 uur.

Met deze beide premières wordt de lancering van AMC buiten Noord-Amerika feestelijk gevierd. De kwaliteitszender treedt buiten de landsgrenzen van de Verenigde Staten en België kaapt mee de Europese première weg. Daarom verandert in België vanaf 5 november MGM Channel (van AMC Networks) van naam en programmatie en wordt AMC. De afgelopen 10 jaar heeft AMC heel wat succesvolle en award winnende fictiereeksen op de Amerikaanse televisieschermen getoond, denk maar aan "The Walking Dead", "Mad Men" en "Breaking Bad". Als volledig nieuwe kanaal in België zal AMC exclusieve, originele reeksen brengen van AMC Studio’s samen met populaire kwaliteitsfilms uit de grootste filmbibliotheken ter wereld.

AMC in belgie : enkel met nederlandstalige ondertittels kan worden bekeken op kanaal 562

 

Bron : Showbizzkanaal   (dat rebranden gaat vlugger dan ik dacht)

0 Likes
Beantwoorden
Niels
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 860
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Rex en Rio vs Vroegere zenderpakketten

Na TCM gaat ook nog MGM "verdwijnen". Ik vind toch dat er een zender in de plaats moeten komen met kaskrakers uit het recente verleden!


  Niels | Ere-Krak
  The burden which is well borne becomes light – Ovidius
    Passend antwoord gekregen? Duid het aan als “oplossing”. Een like mag ook natuurlijk! Disclaimer
0 Likes
Beantwoorden
abba001
Professional Meerweter
Berichten: 120
De race is begonnen! Even demarreren... Warming up? BINGO!

Rex en Rio vs Vroegere zenderpakketten

de omschakeling van MGM naar AMC wordt bevestigt door de zender zelf,

wie nu naat MGM kijkt ziet het logo links staan : rechts staat er AMC coming soon

0 Likes
Beantwoorden
abba001
Professional Meerweter
Berichten: 120
De race is begonnen! Even demarreren... Warming up? BINGO!

Rex en Rio vs Vroegere zenderpakketten

@Niels : MGM verdwijnt misschien niet helemaal, want de bedoeling van AMC zou zijn nieuwere films van MGM, Paramount, Sony te geven : aangevuld met series van AMC, en wie weet wordt het dit jaar beperkt tot deze 2 nieuwe series, en zien we de echte verandering pas vanaf volgend jaar,

enfin we zullen wel zien wat het geeft zeker volgende week

0 Likes
Beantwoorden
Vermaelen
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
All I want for X-mas is YOU Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Rex en Rio vs Vroegere zenderpakketten

Ja, maar de kunst wordt nu om al die nieuwigheden te vertalen naar het systeem van RIO. Kijken on demand dus. Wie daar als eerste in slaagt, verovert volgens mij de hele markt.

 

Ik kan bijvoorbeeld niet kijken naar "The Divide" op AMC omdat ik vanavond niet thuis ben en op dat uur al twee andere serieopnames heb lopen ("Under the dome" op Vier en "Hung" op Acht). In de ideale wereld staan al die topreeksen op RIO Smiley Erg vrolijk

 

Natuurlijk ben ik blij met de komst van AMC en hoop ik dat die zender slechts het begin is van een grote gelijkstelling tussen de V.S. en ons kleine landje. We weten ondertussen welke series er allemaal worden uitgezonden in Amerika, o.a. door websites als mijnserie.nl, maar om de één of andere reden bereikt er maar een klein deel van al dat aanbod België.

 

 

 

0 Likes
Beantwoorden
abba001
Professional Meerweter
Berichten: 120
De race is begonnen! Even demarreren... Warming up? BINGO!

Rex en Rio vs Vroegere zenderpakketten

niet panikeren hoor : er komen nog dagen wanneer die aflevering wordt herhaald van The Divide op AMC

abba001
Professional Meerweter
Berichten: 120
De race is begonnen! Even demarreren... Warming up? BINGO!

Rex en Rio vs Vroegere zenderpakketten

De series worden tenminste gegeven zonder onderbreking (zoals bij 13th street en syfy wel het geval is, en nog geen klein beetje),

dat men zo maar blijft verder doen

0 Likes
Beantwoorden
dekarre
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
It's your eighth party! Netjes! Mooi, mooi! It's your fifth party!

Rex en Rio vs Vroegere zenderpakketten

Er zou volgens mij een systeem moeten komen zoals Netflix, waar je voor een vast bedrag die niet hoger is dan Netflix, ook vele films en series kan bekijken. 

0 Likes
Beantwoorden
Thailand
Experienced Veelweter
Berichten: 231
De vernieuwde WIGO? BINGO! De volle 100! Al 25 duimen!

Rex en Rio vs Vroegere zenderpakketten

Rex of Rio , maar dat kost wel een pak meer dan Netflix

0 Likes
Beantwoorden
abba001
Professional Meerweter
Berichten: 120
De race is begonnen! Even demarreren... Warming up? BINGO!

Rex en Rio vs Vroegere zenderpakketten

kan je nu ook moeilijk vergelijken, de ene heeft er zenders bij : de andere niet 

0 Likes
Beantwoorden
buzzy10719
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
It's your seventh party! It's your sixth party! De kop is eraf! It's your first party!

Rex en Rio vs Vroegere zenderpakketten

Het is  grote bedriegten boel.

Wij zijn al jaren en dagen klant bij Telenet.

Dit met zowel digitaal TV, GSM, internet en vaste telefoon.

Bij ons totaal pakket hadden we een extra pakket genomen bij digitaal TV.

Dit omdat er wel verschillende interessante zenders bij zaten waar er hier  dagelijks naar gekeken word.

Onlangs kregen we een kaartje in de bus waar ze met grote sier verkondigden dat we meer krijgen voor minder €. Klinkt mooie maar zoals steeds is iets wat te mooi klinkt om waar te zijn ook echt te mooi om waar te zijn.

We betalen mischien wel enkele € minder (is verwaarloosbaar) maar hebben dan ook  3 zenders minder waar er hier dagelijks naar gekeken werd. 

Voor enkele zenders die er in het programma verdwenen kwamen er enkele nieuwe in het programma. Met deze die ter vervanging kwamen zijn we echter niets. Er zitten 2 of 3 sportzenders bij.

Laten wij nu net bij die enkele gezinnen behoren die geen interesse hebben om naar sport te kijken.

Willen we die zenders die we vroeger hadden terug moeten we ons abonnement verzwaren dus is de eindconclusie.

Ofwel betaal je iets minder (noemen niet waard) en krijg je VEEL minder ofwel betaal je meer om te behouden wat je al had.

als toppunt kan je zelfs niet zien hoeveel het meer zal osten want de prijs van "PLAY-MORE" staat niet op hun site.

Zuiver boerenbedrog dus.

0 Likes
Beantwoorden