Beantwoorden
bsamson
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

WAN configuratie leeg

Hoi allemaal,

 

Ik ben sinds twee weken verhuisd en heb voor het eerst een telenet abbo, aangezien de modem reeds aanwezig was in de huurwoning.

Ik heb gekozen voor de selfstarter installatie, aangezien alles toch zo goed als aanwezig was. De dag na de verhuis heb ik het internet kunnen activeren, dmv ingeven klantnummer. Deze week wou ik dan de digicorder afhalen in de winkel, daar zeiden ze me echter dat er toch een installateur moest langskomen.

 

De installateur is vanochtend langsgekomen, hij had echter geen digicorder bij. Hij heeft wel wat geprutst aan de modem, want nu blijkt: het internet werkt niet meer. Het wifi signaal is nog steeds aanwezig maar er kan geen verbinding gemaakt worden met het internet. Wanneer ik de configuratie van de modem bekijk op mijntelenet.be zie ik dat de WAN-configuratie volledig leeg is. Ik heb geen idee hoe hij dit voor elkaar gekregen heeft maar kan er echt niet mee lachen. Alles werkte tot nu toe perfect.

 

Wat ik reeds geprobeerd heb:

- modem van netstroom halen voor een 1 minuut en dan terug aanzetten:

 geen resultaat

- standaardinstellingen van modem terugzetten via mijntelenet : error boodschap op de site

- ik heb reeds met de klantendienst gebeld, maar daar konden ze me enkel verder helpen met de digicorder: die mochten ze me blijkbaar wel gewoon meegegeven hebben in de telenetwinkel, voor niets thuis gebleven dus.

 

Iemand enig idee hoe ik het internet terug aan de praat kan krijgen?

 

Alvast bedankt!

Groetjes,

Bob

0 Likes
7 reacties
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

WAN configuratie leeg

De klantendienst kan normaal ook verbinding maken met je modem en kijken of die werkt zoals het hoort. Hebben ze daar iets van gezegd?

 


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
bsamson
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

WAN configuratie leeg

Dat hebben ze geprobeerd en bevestigd dat de modem geen internetverbinding heeft. Ik heb deze middag nogmaals gebeld en nu proberen ze de installateur te contacteren om hem terug te sturen. Wanneer deze gecontacteerd was zou hij mij bellen. Voorlopig nog geen nieuws.

 

Heb eerlijk gezegd al spijt van mijn keuze. Jammer dat ik mijn factuur al betaald heb.

0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

WAN configuratie leeg

Ik zou zeggen: blijven terugbellen tot ze de installateur zijn werk goed laten doen hebben. Hij kan niet weggaan en half werk achterlaten. Hij kan (en moet) testen of de modem perfect werkt, voor hij bij jou weggaat. 

Het feit dat er geen digicorder is om je TV te testen is geen reden om je internet niet na te kijken en te testen voor hij vertrekt. 


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

WAN configuratie leeg

en vergeet vooral niet om een compensatie te vragen 🙂


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
bsamson
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

WAN configuratie leeg

Heb ondertussen al drie maal gebeld met de klantendienst, maar nog geen reactie bij installateur. Ze krijgen hem zogezegd niet te pakken en werkt via onderaannemer. Ik ga zodadelijk nog eens bellen. Indien het voor het weekend niet in orde is vraag ik zeker om compensatie. Ik zou zo goed als een week zonder internet zitten terwijl ik net betaald heb...

 

Triestige praktijken. Bedankt voor je antwoorden alvast!

 

Wat voor compensatie wordt er zo door de band gegeven voor problemen zoals deze?

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7770
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

WAN configuratie leeg

In eerste instantie snap ik niet dat ze u een selfstarter laten doen als nieuwe klant op een nieuw adres. Voor hetzelfde geld staat er daar geen of een kapotte modem en is uw signaal niet actief. Dat is normaal de regel niet.

Ze moesten minimaal een pre-install geboekt hebben waarbij de technieker langskomt om de modem en de verbinding in het algemeen te laten nakijken, uw signaal te activeren enz.. Uw digicorder aansluiten, uw internet aansluiten, uw wifi verbinding maken doe je zelf.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5236
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

WAN configuratie leeg


@BertXL schreef:

en vergeet vooral niet om een compensatie te vragen 🙂


Dat kan ik beamen. Ik heb ooit 4 dagen zonder internet gezeten omwille van een kapotte voeding (dat was indertijd echt een kinderziekte, heel veel gebruikers kregen toen te maken met een voeding die niet meer werkte). Telefonisch contact opgenomen, enkele dagen later een technieker met een nieuwe voeding én een halve maand gratis internet.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes