Beantwoorden
Zierbeek
Professional Beetjesweter
Berichten: 14
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Meer utp poorten/ betere snelheden

Beste netweters,

 

Ik ben momenteel klant bij Telenet. Ik heb het Internetfiber 100 abonnement en de meest recente modem van telenet. Deze is jammer genoeg niet ideaal geplaatst en er zijn ook geen andere mogelijkheden. Momenteel heb ik draadloos deze snelheden :

5bitjxouxspqj.00.23 Deze zijn echter heel erg variabel. Binnenkort komen ze zonnepanelen plaatsen en daardoor hebben ze een extra utp-poort nodig. Er zijn niet genoeg utp-poorten vrij. Dus dan denk ik dat er een keuze gemaakt moet worden tussen een switch en een extra router geconfigureerd als switch. Ik kijk momenteel of er een upgrade mogelijk is, weet niet of een router van telenet zo goed is en of ik de snelheid kan verhogen. Kunnen jullie hier een advies over geven? alvast bedankt Matthias

0 Likes
7 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Meer utp poorten/ betere snelheden

Als het bekabeld is dan kan je opteren voor een gewone switch.

Een andere optie is, als je een Home Gateway (modem/router) hebt om bekabeld een eindje verder De Telenet Netgear WNDR4300 te plaatsen. Deze fungeert ook als switch en je Wifi wordt zoveel beter op die plaats.

Bovendien momenteel Buy and Try voor 30 dagen (49.95€).



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Zierbeek
Professional Beetjesweter
Berichten: 14
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Meer utp poorten/ betere snelheden

Hey , eigenlijk zit het zo. We hebben in de garage, waar het internet binnenkomt zo dat van telenet staan. Omdat dat vrij ver weg is en er wat beton tussen zit , is die snelheid heel erg variabel. 

 

Dus ik kan zo een netgear kopen en bijvoorbeeld in de living plaatsen waardoor de kwaliteit van het signaal verbeterd wordt. Andere optie is om een switch te plaatsten die er gewoon voor zorgt dat er een betere snelheid is.

0 Likes
Zierbeek
Professional Beetjesweter
Berichten: 14
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Meer utp poorten/ betere snelheden

Kan ik ook bijvoorbeeld deze kopen? dan kan ik daar mijn digicorder in de woonkamer op aansluiten 

 

https://www.routercenter.be/product/685562/category-249296/sitecom-wlx-7000.html

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5234
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Meer utp poorten/ betere snelheden

In de garage, zeg je, dus veel beton? En misschien ook een stroomkast in de buurt?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Zierbeek
Professional Beetjesweter
Berichten: 14
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Meer utp poorten/ betere snelheden

Inderdaad!

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5234
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Meer utp poorten/ betere snelheden

Mijn zus had hetzelfde probleem: HGW in de garage en vlakbij de stroomkast. Dus hebben we een TP Link Archer C7 gehaald, in de hal gezet en ingesteld als access point. In de living (naast de hal) haalt zij nu draadloze snelheden tot 190Mbps (d/l; via 5GHz). Ik moet er wel bijvertellen dat er een serieuze draadloze kaart met 3 externe antennes (met een magneet bevestigd aan de zijkant van de toren) in haar PC steekt:

 

https://www.asus.com/us/Networking/PCEAC68/

https://www.tones.be/particulier/product/wireless-ac-pci-e-450-1300mbps-pce-ac68


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Meer utp poorten/ betere snelheden


@Zierbeek schreef:

Kan ik ook bijvoorbeeld deze kopen? dan kan ik daar mijn digicorder in de woonkamer op aansluiten 

 

https://www.routercenter.be/product/685562/category-249296/sitecom-wlx-7000.html


Waarom een dure router kopen om dan als accespoint in te stellen? Telenet stelt een goed product ter beschikking voor 49.95€. Dat je bovendien kan uitproberen. Werkt het niet dan breng je het binnen de 30 dagen terug binnen.

Bovendien kan je probleemloos instellen via mijn Telenet dat het 1 netwerk moet zijn met eventueel je eigen SSID en paswoord.

Het product dat je wil kopen is zeker niet slecht kost 40 euro meer en je hebt het probleem dat je manueel je SSID en paswoord moet aanpassen om het gelijk te brengen. Uw digicorder erop aansluiten zal geen probleem zijn.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes