Beantwoorden
Philippevb
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

smtp server telenet werkt niet

Sinds vorige week vrijdag werkt op geen enkel toestel mijn uitgaande mail

van mijn persoonlijk telenet email adres

op pc, iPhone,ipad kan ik dus geen mails meer versturen via de smtp 587 ssl

ik gebruik outlook  . reeds thunderbird mailstalleerd zonder succes .

indien ik poort 25 neem werkt alles normaal maar is er dus niets beveiligd

wat dus niet de bedoeling is

andere telenet mail account van mijn echtgenote werkt wel op poort 587

in dezelfde outlook 2016

deze morgen dan toch maar eens een paswoord wijziging gedaan

maar zonder resultaat = zelfde probleem

iemand een oplossing want ik wil wel mijn mails niet kwijt en heb dus geen zin om een nieuw email aan te maken

reeds naar telenet gemaild  maar ligt niet aan hun !!!

dus vorige weel alles ok en nu kan niet meer versturen

hopelijk heeft iemand een oplossing hiervoor

 

Tags (1)
0 Likes
34 reacties
mathieud1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Laat de zon in je hart! Topicwurm!

smtp server telenet werkt niet

Ik heb sinds zelfde probleem, helpdesk zegde als het werkt op webmail dan is het voor hen in orde zij geven geen ondersteuning voor outlook 2016 daarvoor moest ik maar met Microsoft probleem bespreken en ook outlook veroorzaakte regelmatig problemen. Terloops is dit voor mij de eerste maal in meer dan 15 jaar. 

0 Likes
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

smtp server telenet werkt niet

Op iPhone en iPad is dit simpel op te lossen zonder je mails te verliezen. (tenminste als je IMAP gebruikt).

Gooi gewoon de account eraf en zet hem er opnieuw in.

Alles wordt automatisch geconfigureerd. Je hoeft enkel je naam, email en wachtwoord in te vullen.

De iPhone/iPad stelt de inkomende en uitgaande server automatisch in.

 

Met outlook heb ik geen ervaring, bij mij kom Micro$oft mijn huis niet binnen. Gefrustreerde smiley

 

 

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

smtp server telenet werkt niet

@Philippevb

 

Welke foutmelding krijg je precies?

 

Probeer eens om je wachtwoord te veranderen en dan het account te verwijderen en opnieuw in te stellen.

 

Edit: ik had je bericht niet goed gelezen.

 

Heb je het al eens geprobeerd op een ander netwerk? Bv dat van je buren of werk,...?

 

Best toch even bellen naar de klantendienst want het ligt duidelijk aan hun en niet aan jou. Zeg maar dat we dat hier hebben gezegd. 🙂

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Philippevb
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

smtp server telenet werkt niet

ik werk met imap dus normaal mag ik niets kwijt zijn bij herinstallatie

heb op iPhone en iPad al eens verwijderd  zonder resultaat

outlook van pc gegooid  = zelfde probleem

thunderbird mail geïnstalleerd  =  nog steeds hetzelfde

andere pc getest  : zelfde probleem

bij de buren op hun telenet getest : zelfde probleem

mijn vrouw haar telenetmail werkt perfect op alle toestellen en ook op 587 poort

 

ik ga morgen even naar de helpdesk bellen want dit kan niet bij mij liggen

0 Likes
mathieud1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Laat de zon in je hart! Topicwurm!

smtp server telenet werkt niet

Ik ben vandaag in hun winkel geweest zij konden mij enkel zeggen dat zij hun mails op hun gsm bij telenet niet met webmail bekeken, ik kon best contact op nemen met helpdesk. Op pc van mijn echtgenote werkt outlook normaal, bij haar is pop3 ingesteld , Op gsm Samsung J5 werkt verzenden van mail ook niet ook niet na pop3 in plaats van Imap ingesteld te hebben.  Heb opnieuw met helpdesk telefonie contact gehad men wist van de problematiek, ik kan je alleen maar aanraden zo vlug mogelijk met helpdesk contact op te nemen en je krijgt daar de nodige info.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

smtp server telenet werkt niet

Stomme vraag misschien. Jullie hebben beiden een aparte mailbox bij Telenet?

Wie heeft er het hoofdaccount je vrouw of jij? Als je via mijn.telenet een nieuw paswoord aanvraagt is dit voor de hoofdaccount.

Om het paswoord van het 2e account te veranderen moet je via het hoofdaccount naar mailbox beheren gaan.

Goed opletten dat je de logins en paswoorden van beide accounts niet dooreen haalt.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

smtp server telenet werkt niet

Er zijn op het forum al verschillende mensen die hebben gemeld dat uitgaande mail niet meer blijkt te werken. Ik ga dit even doorgeven, misschien dat we dan iets meer te weten komen.

 

Ik kan me vergissen, maar ik meen dat één van de gedupeerden meldde dat het iets te maken had dat zijn e-mail als spam gemarkeerd werd en dat de Helpdesk dit heeft kunnen oplossen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Philippevb
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

smtp server telenet werkt niet

ik heb het hoofdaccount  en daar heb ik nu reeds 2 keer getest met het paswoord te veranderen zonder succes

 

0 Likes
Philippevb
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

smtp server telenet werkt niet

Ik heb zojuist met de helpdesk gebeld en alles uitgelegd

blijkbaar was dus mijn email adres gebruikt om spam te versturen en is deze

op een lijst gezet waaardoor je dus alleen via webmail nog kan mailen

ze gaan deze nu van de lijst afhalen , dit kan tot 3 dagen duren

dan hebben ze mij ook verteld toch op regelmatige basis het paswoord te veranderen om dit allemaal dus tegen te gaan.

zo simpel is het dus maar het zou nog simpeler kunnen zijn moest Telenet

automatisch een mail sturen dat je op een spamlijst staat en dat je verzocht wordt je paswoord te veranderen.

in ieder geval het zou dus opgelost moeten zijn (binnen 3 dagen)

 

dan kan je direct actie ondernemen

 

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

smtp server telenet werkt niet

Ik meldde eerder al dat het misschien om spam ging. Als klant ben je daar volgens mij zelf verantwoordelijk voor. Elke klant krijgt minstens 10 mailboxen met elk 5 aliassen. 50 adressen maal enkele honderdduizenden klanten, als TN dat allemaal moet controleren...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Philippevb
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

smtp server telenet werkt niet

klopt dat de klant dit zelf zou moeten controleren

maar hoe ga je controleren dat je email gebruikt wordt om span te versturen??

als TN  dan een mail of sms (zoals ik juist gekregen heb dat alles terug zou moeten werken)  zou sturen naar de klant waar het email adres geblokkeerd wordt om te versturen dan kan die ook iets ondernemen zoals paswoord veranderen.

als zo simpel is om je op een blacklist te zetten zal een mailtje ook wel kunnen

maar kijk alles werkt terug en  nu zal ik in de toekomst mijn paswoord resetten

 

 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

smtp server telenet werkt niet

@Philippevb- In principe (?) zou je van de server een foutmelding moeten krijgen dat je inderdaad op een blacklist staat. Daarna is het een kwestie van de provider te contacteren.

 

Ik heb het zelf één keer aan de hand gehad. Ik weet dat ik toen bepaalde sites heb geraadpleegd waar je kan testen of je adres inderdaad op een blacklist (er zijn er meer dan één) staat. Ik kan me niet meer herinneren hoe ik het toen heb opgelost, ik denk ook door gewoon contact op te nemen met TN.

 

Ik heb dit eens geprobeerd:

https://www.startpage.com/do/search?q=is+my+address+on+a+blacklist

 

Daaruit blijkt dat ook het IP adres op een blacklist kan staan. Wat langs de ene kant verklaart dat het via webmail wél lukt, maar langs de andere kant niet dat het lukt met een andere mailbox via dezelfde verbinding (= zelfde IP).

 

Edit: Ik stel me wel vragen bij het veranderen van het wachtwoord. TN heeft de gebruikers jarenlang beperkt met een wachtwoord van max. 8 karakters. Ik heb ongeveer 7 jaar hetzelfde wachtwoord gebruikt en toen ik in 2006 verhuisde heb ik het aangepast naar een ander wachtwoord van 8 karakters. Nog niet zo heel lang geleden kwam ik er toevallig (!) achter dat er nu méér karakters mogelijk zijn en nu heb ik een wachtwoord van 16 karakters en ik denk er niet aan om dat regelmatig te veranderen (al zal het wel geen kwaad kunnen :-).


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
stefan1
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! It's your third party!

smtp server telenet werkt niet

Zelfde probleem gehad.  Smtp server herkende login/pasw niet langer.  Zelfde behandeling van telenet gehad.  Eerst ontkenning en melding dat ik maar webmail diende te gebruiken.   Ook Thunderbird gedownload, maar probleem hield aan.

Dan zelf gecheckt op MXtoolbox (er zijn ook andere) of mijn email adres op spam blacklist stond.  En dit bleek zo te zijn.  

Dan terug telenet gebeld en nu gelukkig kundig persoon aan de lijn gehad die dit probleem meteen herkende.  Een technieker heeft mij van spamlijst verwijderd (want dit kunnen wij niet zelf doen).   Paswoord werd gereset en werkt terug.

Heb aan telenet aangeraden om een antwoord te voorzien op hun FAQ.

IvanSimmagini
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

smtp server telenet werkt niet

Mijn dank!!!

Met resetten paswoord via de "mijn telenet" site (en dus niet via outlook2016, is het mij (dank zijn jullie aanwijzingen) verbazend snel gelukt.

Jammer dat de hulp van telenet weinig professioneel was en steeds hetzelfde liedje herhaalde : als webmail werkt is voor ons alles in orde en moet U maar naar Microsoft bellen. De fout ligt niet bij ons.

De hulp lag alvast ook niet bij hen!!

0 Likes