Beantwoorden
Rudi2
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fourth party!

ip camera

Hallo netweters,

 

Ik wil een ip camera installeren met PoE voeding.

Kan ik dat als volgt doen?

-PoE switch in het Docsis modem.

-Camera in de PoE switch.

-Camera benaderen via PC eveneens ingeplugd in het modem.

 

Of zie ik iets over het hoofd?

 

mvg,

Rudi

0 Likes
12 reacties
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

ip camera

Ik veronderstel dat je een HGW zal hebben en geen gewone Telenet modem?

Met een HGW klopt je setup volgens mij... Als het een unmanaged switch is, die zelf niet te veel rules oplegt qua filtering en firewalls, zouden er normaal geen problemen mogen optreden. Maar het moet wel een switch zijn en zeker geen router, want anders ga je mogelijk in een apart subdomein terechtkomen.

 

Als je een aparte telenet modem hebt (en geen HGW), dan is er maar 1 UTP aansluiting  op de modem en zal je de PC minstens op de switch er achter moeten steken.


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

ip camera

Bij mij is het zo aangesloten: Home gateway en daarachter een 24 poort switch 'unmanaged' waar mijn zonnepanelen, digicorders/boxen, printer, PC, NAS, extra AP en een POE switch. Vanuit met POE switch vertrekken mijn 3 camera's (of komen erop toe, het is maar hoe je het bekijkt). Alles werkt en zit in een netwerk.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Rudi2
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fourth party!

ip camera

Intussen heb ik de camera aangesloten: modem-switch-camera...hij doet het perfect via PC.

Bestaat er een mogelijkheid om de camera te benaderen via een windows phone? Speciale app of zo? Misschien hebben jullie daar ook "weet" van?

 

bedankt nog,

Rudi

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

ip camera

Heb je hier al eens gekeken?

 

https://www.startpage.com/do/search?q=ip+cam+windows+phone


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

ip camera

Iedere deftige Ip camera heeft de mogelijkheid om zijn HTTP poort aan te passen. Is ook nodig als je van buitenaf meerdere camera's wil bereiken. Voor sommige apps op smartphone of tablet heb je de SDK poort nodig.

Op de home Gateway moet je dan de overeenkomstig poorten openstellen naar elk aangesloten IPadres. Als je de poorten goed hebt ingesteld kan je diy makkelijk doen. Bekijk de afbeeldingen van een configuratie die ik heb.

Kijk hier even naar voor meer uitleg: Instellen IPcamera

Portforwarding:

 

poorten01.PNG

Camerainstelling:

lconfigcam.PNG

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Rudi2
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fourth party!

ip camera

Hallo,

Ik ben nu zover dat ik via mijn pc de camerabeelden kan bekijken.

De camera heeft een Ip adres, als ik dit ingeef via google op mijn pc heb ik live beeld.

Doe ik hetzelfde met mijn Windowsphone dan lukt dit niet, hoe komt dat?

Zijn de inloggegevens gebonden aan mijn PC? Er is een app beschikbaar maar niet voor een windowsphone. Poorten een andere naam geven lukt niet in de camerasoftware. Iemand een idee?

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

ip camera

Ik vermoed dat je wil zeggen dat als je via uw webbrowser (in dit geval Google Chrome) wil inloggen dat dit werkt.

Geef anders eens het merk en type van uw camera zodat we kunnen meehelpen met de instellingen.

Basisprincipes zijn altijd hetzelfde zoals hierboven al uitgelegd.

Dat er al dan niet een app bestaat voor windows phone is zeer goed mogelijk maar dan nog moet je via uw webbrowser op de windowsphone kunnen inloggen. Een app, in dit geval, slaat enkel uw logingegevens op zodat je die niet telkens moet invullen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Nillens
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

ip camera

Hallo,

 

Leuk deze tips allemaal. Bij mij gaat alles goed. Camera aangesloten op switch, deze naar de modem en ik kan alles bekijken op pc en smartphone.

Alleen een mailtje krijgen bij een alarm (bewegingsdetectie) lukt niet. Ik heb denk ik alles juist ingegeven maar er komen geen mails door via SMTP. (smtp.telenet.be, poort 587)

Iemand een idee?

 

Nillens

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

ip camera

Probeer eens smtp.telenet.be poort 25. Zonder inloggen dus.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Rudi2
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fourth party!

ip camera

De camera is een Zavio B-6210 mini-bullet ip camera.

Als je surft naar hun site www.zavio.com kan je downloads en software van de ip cam bekijken.

Dus voorlopig kan ik de camerabeelden via PC bekijken, dat werkt al goed.

De camera heeft al een ip adres, het enige wat ik zou willen is het bekijken van de beelden via mijn windowsphone...maar ik raak er niet op ingelogd.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

ip camera

Op je telenet Home gateway moet je port 554 forwarden naar het IPadres van je camera. Eventueel de poort veranderen.

Dat is voor de bediening via de apps.

Op dezelfde pagina 45 van de handleiding staat onder de tab UpnP kan je de HTTP pagina van je camera veranderen naar bvb 9100 en op de Home gateway moet je dan ook deze poort forwarden naar het IP van je camera.

Ik persoonlijk zou de poorten veranderen naar RTSP 5540

Http 5543

Https 5547

Op die manier kan je een lijntje invullen om te forwarden nl. 5540 - 5547 dan zijn die in een keer geforward.

 

Als er geen app is voor de windows phone kan je gewoon via de webbrowser naar url:5543

 

Daarvoor heb je dan ook een NoIP account of iets dergelijks nodig. Die je dan ook invult in je camera (zie daarvoor de tab DDNS op pag.47 van je handleiding)

 

Mijn eerdere verwijzing naar deze link: http://ipathome.be/index.php?route=information/information&information_id=8

legt dit volledig uit.

 

Om een mail te laten verzenden: gebruik eens deze instellingen:

uit.telenet.be op poort 25; authentificatie uit; geen ssl. ( blz 31) ook uitgaand (telenet mail adres) en bestemmelingadres ingeven (mag uiteraard hetzelfde zijn)



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Rudi2
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fourth party!

ip camera

Oef, daar moet ik eens de tijd voor nemen...heb al eens zitten kijken op "mijn telenet" aangaande poorten en forwarding. Ingewikkeld! (voor mij dan toch).

Eens kijken op youtube, misschien is er daar wel iets te vinden over hoe het nu praktisch in z'n werk gaat. Het wordt allemaal "easy done" aangeprezen, tot je er aan begint....

0 Likes