De Netweters
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

al mijn mails in mijn inbox verdwijnen

Beantwoorden
Highlighted
Experienced Beetjesweter

hallo, sinds ongeveer 10 dagen stel ik vast dat de berichten in mijn telenet inbox automatisch verdwijnen binnen de 5 minuten uit de inbox en blijkbaar ook van de server, gelezen en ook ongelezen berichten verdwijnen! ik heb niet in de instellingen zitten prutsen! maar ik weet ook niet wat de oorzaak is, in de telenet winkel zeggen ze dat alle instellingen goed staan (gezien op de Ipad) het zou gelegen hebben aan outlook dat ik frequent gebruik maar een IT specialist die mensen aan huis helpt heeft mijn outlook account verwijderd en een nieuwe  aangemaakt met de juiste imap instellingen maar de mails blijven verdwijnen! is er iemand die hier een oplossing voor kent of er kan over mee praten?

 

groeten en bedankt,

catmen

0
Beantwoorden
7 reacties
Freshman Veelweter

Vermoedelijk worden mails gelezen via een pop3 mailprogramma.

Verander het paswoord eens.

0
Beantwoorden
Experienced Beetjesweter

Blijkbaar toch niet  hoor, ik ging langs de telenet winkel en die kontroleerden de instellingen van de IPad en die stonden goed, van de MacBook deden ze dat niet die had ik niet bij, moet ik daar ook een kontrole doen? 

Op mijn desktop PC gebruik ik Outlook geconfigureerd voor telenet mail, ik liet mijn Desktop een dagje met rust en gebruikte de mail daar niet, maar dat veranderd niets, de mails blijven verdwijnen van de telenet server. Ik weet het even niet meer, denk er al aan een hotmail adres aan te maken en webmail te laten voor wat het is.

bedankt,

catmen.

0
Beantwoorden
Freshman Veelweter

Als die met pop3 werken is met rust laten niet voldoende, het mailprogramma mag niet gestart zijn.

0
Beantwoorden
Experienced Veelweter

1. controlleer of er toch geen andere mail toepassing is, eventueel op een andere machine, die met POP3 je mails leest. 

2. Indien dit niet het geval is, verander het paswoord van je account, zodat je zeker bent dat je mails enkel via IMAP via de genoemde toestellen gelezen worden.

BertXL | Krak
Ik ben wie ik ben...
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0
Beantwoorden
Experienced allesweter
@catmen

Kan je ons een screenshot sturen van de instellingen op elk apparaat? Dan zijn we zeker dat het daar niet aan ligt. Zorg er wel voor dat je je e-mailadres wegkleurt met Paint ofzo.

   Principis | Krak

   "Just because something doesn’t do what you planned it to do doesn’t mean it’s useless." – Thomas Edison

   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0
Beantwoorden
Experienced Beetjesweter

Hallo,

maandag 16jan2017 word het mail probleem opgelost, er komt een IT specialist mij helpen, maar intussen heb ik  de oorzaak van het mail probleem gevonden, bij het overstappen van google naar google chrome maakte ik ook een G-mail account aan, met de bedoeling die alleen te gebruiken in nood (als telenet niet meer zou werken naar behoren) naar men mij vertelde staat G-mail volledig los van enig ander E-mail program maar dat blijkt dus niet. Toen ik via Gmail een mail de eerste maal wou verzenden (omdat ik het via telenet niet betrouwde)  zag ik daar in de inbox al de verloren gewaande Emails (285), deze werden dus van de telenet server gehaald door Gmail. en inderdaad ik vind daar een pop instelling. zelf ben ik niet zo bedreven daarom komt de IT man mijn mailboxen configureren op de desktop, Ipad en macbook.

bedankt voor het meedenken,

catmen

Beantwoorden
Experienced Veelweter

Dus POP3 is toch de schuldige :-)

BertXL | Krak
Ik ben wie ik ben...
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Beantwoorden