Beantwoorden
Marco
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
My smart Valentine All I want for X-mas is YOU Dat loopt vlotjes. Handje vol!

Windows 10 en E-reader Kobo Glo

Sinds kort kan ik mijn kobo Glo niet meer aanpassen via mijn laptop. Krijg steeds de melding "G:\ is niet toegankelijk. Het station kan de aangevraagde sector niet vinden"

Nochtans staat de e-reader wel in de lijst bij "apparaatbeheer" 

Kent iemand dit probleem? Zou sinds een bepaalde Windows 10 update opgedoken zijn.probleem kobo glo-1.PNGprobleem kobo glo-2.PNGprobleem kobo glo-3.PNGprobleem kobo glo-4.PNGprobleem kobo glo-5.PNG

0 Likes
13 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Windows 10 en E-reader Kobo Glo

Afgaande op de screenshot van EaseUS lijkt het erop dat Kobo Glo geen drive letter krijgt toegekend. Kan je Disk Management eens openen en een screenshot maken?

 

Disk Management kan je openen via Start > Run (Uitvoeren) > diskmgmt.msc (of op 6 andere manieren).

 

Als je Disk Management geopend hebt, dan kan je rechtsklikken op Kobo Glo en kiezen voor Change Drive Letter and Paths (ik ken de NL vertaling niet). Op die manier heb je zelf een beetje de keuze. Zelf kies ik voor de CD/DVD (re)writer altijd drive letter Z: dan staat die altijd onderaan.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ab33506
Experienced Meerweter
Berichten: 168
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. My smart Valentine

Windows 10 en E-reader Kobo Glo

Misschien door een update dat Windows niet meer wil dat je leest?

 

Verwijder in je apparatenbeheer, de drivers van kobe en de software
de-installeren. Eventueel in safe mode de restanten verwijderen.

Dat doe ik toch.

 

Doe het niet, als je niet weet wat je doet.

Maar haal alles uit regedit wat kobo bevat.

 

Greetz, AB en enkele cijfers.

________________________________________
Laten we elkaars mening respecteren,
hoe fout die van u ook is.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Windows 10 en E-reader Kobo Glo

@Ab33506- Dat lijkt me nogal drastisch. Klooien in Registry is zo'n beetje als Russische roulette, zij het dan wel met andere kansen: 1 keer op 1.000 loopt het verkeerd af (en ook al heb je een back-up, dan moet je nog weten hoe die terug te zetten).


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ab33506
Experienced Meerweter
Berichten: 168
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. My smart Valentine

Windows 10 en E-reader Kobo Glo

Ik weet het, het is de ruggengraat van "Widows" en daar zoals je zegt klooien, is om miserie vragen.

 

Ik dacht dat ik dat had vermeld...

Maar het kan niet genoeg onderstreept worden, als je niet weet wat je doet, Poten Af

________________________________________
Laten we elkaars mening respecteren,
hoe fout die van u ook is.
0 Likes
Marco
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
My smart Valentine All I want for X-mas is YOU Dat loopt vlotjes. Handje vol!

Windows 10 en E-reader Kobo Glo

Gprobleem kobo glo-6.PNGGevraagd screenshot. Ik kan geen schijfstation toewijzen of wijzigen.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Windows 10 en E-reader Kobo Glo

Je kan geen drive letter toewijzen, omdat die 1.33 GB "Niet toegewezen" is. Wel raar dat EaseUS er FAT32 van maakt. In principe zou je een nieuwe partitie kunnen aanmaken, maar dan ben je wel alles kwijt.

 

Ik heb zelf nog wat verder gezocht en dat bevestigde wat je al zei: problemen met Kobo Glo na een update van Windows 10. Ik kwam enkele oude discussies tegen waar gezegd werd dat je zou moeten wachten op nieuwe firmware voor Kobo Glo. Er is er eentje die een "oplossing" voorstelt, maar dan ben je ook alles kwijt:

 

https://www.mobileread.com/forums/showpost.php?p=3365366&postcount=46

 

Er bestaan tools om die "verloren" partitie alsnog te redden. Zelf heb ik goede ervaringen met TestDisk, maar dat is niet voor iedereen even makkelijk. Er is wel een step-by-step handleiding beschikbaar (in het Engels).

 

Het is me wat laat, dus ik zal morgenavond nog eens verder zoeken.

 

(Tussen haakjes: als je op Alt+Print Screen duwt wordt er enkel van het actieve venster een screenshot gemaakt.)


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Windows 10 en E-reader Kobo Glo

Per ongeluk dubbelgepost.

 

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Windows 10 en E-reader Kobo Glo

@sb ik hou van klooien in het register 😛

 

@Marco heb je een backup van je boeken? Dan kun je die link volgen die @sb in zijn laatste post heeft vermeld.

 

Als je geen backup hebt wordt het wat moeilijker. Een partitie herstellen is zeer vervelend en ik heb nog geen enkel gratis programma gevonden dat goed werkt.

Ik heb met easeus al eens een 1TB harde schijf kunnen terughalen maar dat programma kost ook wel wat.

 

Je kan power data recovery 7 free eens proberen, je kan er wel maar maximaal 1 GB mee terughalen maar het is toch al een begin, als het lukt.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Windows 10 en E-reader Kobo Glo


@Arthur2 schreef:

Als je geen backup hebt wordt het wat moeilijker. Een partitie herstellen is zeer vervelend en ik heb nog geen enkel gratis programma gevonden dat goed werkt.


Dan heb je TestDisk of PhotoRec dus nog nooit geprobeerd. 😜


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Marco
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
My smart Valentine All I want for X-mas is YOU Dat loopt vlotjes. Handje vol!

Windows 10 en E-reader Kobo Glo

Na contact met de Kobo-klantenondersteuning, enkele heen-en-weer mails met werkwijzen hoe ik de e-reader met Windows 10 kan laten werken (terugzetten fabrieksinstellingen) lukte het nog steeds niet. De klantenservice antwoordde uiteindelijk: "dan kunnen wij enkel besluiten dat uw Kobo Glo stuk is."  Dan eens een wanhoopspoging en de Kobo verbonden met een laptop die draaide op Windows 7 en wonderwel ... GEEN ENKEL PROBLEEM! Ik kon moeiteloos al mijn inhoud (die ik gelukkig ge-backupped had) terugzetten en nieuwe boeken toevoegen. Alles werkt nu terug normaal. Volgens mij is dit dus een stuurprogramma/software probleem dat Kobo vertikt op te lossen. Het is echter wel raar dat ik op internetfora lees dat sommigen geen problemen ondervinden en anderen dan weer hetzelfde probleem hebben dan ik. Er is dus nog steeds geen afdoende oplossing.

Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Windows 10 en E-reader Kobo Glo


@sb schreef:

@Arthur2 schreef:

Als je geen backup hebt wordt het wat moeilijker. Een partitie herstellen is zeer vervelend en ik heb nog geen enkel gratis programma gevonden dat goed werkt.


Dan heb je TestDisk of PhotoRec dus nog nooit geprobeerd. 😜


Kan je daarmee een 1 TB harde schijf mee recoveren waar eerst de partitie is verwijderd en dan een nieuwe kleinere aangemaakt is? (Een vriend van mij wou een Windows installatieschijf maken en had dat op zijn harde schijf gedaan...)

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Windows 10 en E-reader Kobo Glo


@Arthur2 schreef:

Kan je daarmee een 1 TB harde schijf mee recoveren waar eerst de partitie is verwijderd en dan een nieuwe kleinere aangemaakt is? (Een vriend van mij wou een Windows installatieschijf maken en had dat op zijn harde schijf gedaan...)


Waarom probeer je het volgende keer zelf eens niet? 😉

 

Een vriend van me had een externe hdd van 2TB die hij niet meer kon benaderen na een stroomuitval. Onder Windows Disk Management kreeg ik Unallocated (Niet-toegewezen) te zien. Ik weet niet meer welke andere programma's ik heb geprobeerd (zeker GParted en Partition Wizard), maar ik weet wel dat ze geen partitie vonden.

 

Dan heb ik TestDisk geprobeerd. Ik heb de externe schijf uit zijn behuizing gehaald en via SATA aangesloten op een oude PC die onder Xubuntu draaide. (Xubuntu vond overigens ook geen partitie.)

 

Kort: TestDisk vond de partitie en kon niet alleen +1TB aan data recupereren (die ik naar een andere schijf kopieerde), maar ook nog eens data die hij zelfverwijderd had. Het hele proces duurde wel enkele dagen, niet alleen omdat het oude PC was, maar ook omdat het kopiëren via USB 2.0 gebeurde.

 

Zo zie je maar, gratis staat niet altijd gelijk voor minderwaardig. 😉


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Windows 10 en E-reader Kobo Glo

@sb ik heb het als bladwijzer toegevoegd 🙂

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes