Beantwoorden
JozefPH
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

UIT-box telenet

Wanneer men een laptop naar fabrieksinstellingen terugplaatst verdwijnen alle gegevens van de harde C-schijf. Wanneer men kopie gemaakt heeft van wat er op die schijf staat, dan kan men bestanden en afbeeldingen terugplaatsen. Maar hoe doet men dat met de mails in de IN- en UIT-boxen?

Alvast bedankt voor suggesties.

Jozef

0 Likes
12 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

UIT-box telenet

Als je via uw mail programma laat synchroniseren ( = IMAP instellingen) dan blijven je mails op de server staan. Zodra je uw account opnieuw instelt zullen ze terugkomen.

 

Heb je daarentegen je mails via een POP3 binnengehaald dan staat alles van je mailprogramma in een PST file als het outlook betreft. Als je daar geen backup van hebt dan ben je natuurlijk alles kwijt. Hoe andere programma's zoals Thunderbird je mails opslaan bij een POP3 verbinding weet ik niet.

 Daar zijn waarschijnlijk anderen die dit wel weten. Ondertussen wat gegoogled en dit gevonden voor thunderbird.https://ithelp.brown.edu/kb/articles/48-back-up-your-mail-on-your-computer-using-thunderbird



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

UIT-box telenet

Dat is afhankelijk van het besturingssysteem (OS) dat je gebruikt en op welke manier je e-mail ophaalt en verstuurt.

 

In het geval van Mozilla Thunderbird volstaat het om de profiel te kopiëren en dan terug op de juiste plaats te plaatsen. Als Engels geen probleem is:

 

http://kb.mozillazine.org/Profile_backup

 

https://support.mozilla.org/t5/Install-Migrate-and-Update/Moving-Thunderbird-Data-to-a-New-Computer/...

 

In plaats van enkel de Profile map te kopiëren kan je ook gewoon de volledige Thunderbird map kopiëren. Onder Win7 staat die in

 

C:\Users\[gebruiker]\AppData\Roaming\Thunderbird


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

UIT-box telenet

@JozefPH

 

Ik denk dat de anderen al genoeg mogelijkheden hebben geplaatst.

 

Als je je contactpersonen van Outlook wilt backuppen (of het automatisch aanvullen) dat kan ook.

 

Maar laat even weten welk besturingssysteem je hebt en welke e-mailprogramma je gebruikt dan kunnen we je verder helpen.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
JozefPH
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

UIT-box telenet

Mijn laptop draait op Windows 7 en ik gebruik Windows Live Mail voor de e-mail, via POP van Telenet.

Omdat ik de laptop weer naar fabrieksinstellingen moest brengen heb ik de ganse C-schijf gekopieerd naar een andere PC.

Nadat ik de laptop weer in fabriekstoestand had gebracht heb ik de inhoud van de C-schijf weer naar de C in de laptop gekopieerd. Daardoor zijn alle documenten en afbeeldingen terug op hun plaats, maar de e-mailberichten niet, alhoewel ik dacht dat die ook op de C opgeslagen werden.

Bij opnieuw aanmelden bij de server kwamen de ontvangen  berichten weer binnen maar de verzonden berichten niet.

Graag zou ik dus weten of deze verzonden berichten definitief verloren zijn of anders hoe ik ze terug op hun plaats kan krijgen.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

UIT-box telenet

Welk programma heb je eigenlijk gebruikt om C: te kopiëren? Als dat gewoon met Verkenner gedaan is, dan is het niet zo raar dat je niet alles teruggezet krijgt.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

UIT-box telenet

@JozefPH

 

Dat gaat niet zomaar en is ook niet zo slim om te doen omdat je alle rotzooi ook terugzet.

 

Edit: ik had er over gekeken.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
JozefPH
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

UIT-box telenet

Hoe zou je dat dan moeten kopiëren?

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

UIT-box telenet

Je moet eigenlijk alleen maar de users/gebruikers map kopiëren

Al de rest heb je niets aan en geeft alleen maar problemen.

 

Ik gebruik nooit Windows live mail dus dat moet ik eens nakijken.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

UIT-box telenet

Je zou een image kunnen maken van C: mbv een gratis programma zoals Macrium Reflect Free (v6.x):

https://www.macrium.com/reflectfree

 

Hiermee creëer je één bestand (*.IMG) van C: en dat bestand kan je later raadplegen (voorwaarde is dat je Macrium geïnstalleerd hebt). Zoals Principis zegt zijn de gebruikers/users mappen het belangrijkst, maar het kan uiteraard geen kwaad om een kopie/image te hebben van de volledige partitie.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
JozefPH
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

UIT-box telenet

Vermits niemand me kan zeggen hoe ik mijn verzonden e-mails kan terugplaatsen, mag ik er van uitgaan dat ze definitief verloren gegaan zijn.

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

UIT-box telenet

@JozefPH

 

Mogelijk niet maar ik weet niet hoe dat programma zijn e-mails opslaat dus dat gaat heel wat test- en opzoekwerk kosten en daar heb ik momenteel geen tijd voor.

 

Over anderhalve week heb ik terug tijd en zal ik het eens bekijken.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

UIT-box telenet


@JozefPH schreef:

Vermits niemand me kan zeggen hoe ik mijn verzonden e-mails kan terugplaatsen, mag ik er van uitgaan dat ze definitief verloren gegaan zijn.


Het was beter geweest als je die vraag had gesteld vóórdat je alles opnieuw installeerde. Ik heb zelf hier en daar gezocht en kom telkens op hetzelfde uit: je had die mails - onder de oude WLM - moeten exporteren naar een afzonderlijke map. Als je dat had gedaan, dan zou je de mails terug kunnen importeren door de nieuwe WLM te "wijzen" naar die map.

 

Volgens mij ben je de mails dus kwijt. Had je een image gemaakt, dan kon je de oude Windows terugzetten, de mails exporteren vanuit WLM naar een map, die map kopiëren en dan (opnieuw) Windows installeren om dan de map te importeren.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes