Beantwoorden
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Nieuwe installatie in nieuwbouw

Klopt het dat de Telenet technieker bij een installatie in een nieuwbouw je volledig netwerk ook mee aansluit? 

In mijn nieuw appartement liggen er op dit moment 14 UTP kabels onaangesloten voor mijn netwerk en de aannemer zegt dat de technieker die wel op mijn (nog te kopen) switch zal aansluiten als hij de modem komt installeren. IK heb naar Telenet helpdesk gebeld en die vertelden me exact hetzelfde, op voorwaarde  dat het om een luxe-installatie gaat (85€ installatiekosten, maar er is op dit moment een actie met 85€ korting 🙂 ).

 


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
13 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nieuwe installatie in nieuwbouw

Klopt. Een beetje technieker die voldoende de tijd krijgt zal je 4 coaxen aansluiten op je NIU en zal ook de 14 UTP fichen aansluiten.

Maar dat zou uw elektrieker in feite al moeten gedaan hebben met tevens de test of alles goed is verbonden. De telenettechnieker heeft niet de tijd om als er eentje in de kamers niet goed is aangesloten deze te openen en opnieuw aan te sluiten. 14 fichen daar heb je niet mee gedaan op 5 minuten.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
dusbaba
Freshman Veelweter
Berichten: 231
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Nieuwe installatie in nieuwbouw

14 utp kabels aansluiten.... Dat is inderdaad geen "kado" voor een technieker...

Dit gebeurt inderdaad beter reeds op voorhand door de elektricien, wanneer er een inbouwdoosje van een RJ45 niet goed is aangesloten is het NIET het werk voor de Telenet technieker om dit te herstellen, hij heeft hier ook geen vervangend doosje voor als dit afbreekt binnenin (wat heel vlug gebeurt bij het terug open maken...)

0 Likes
Petito
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 869
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Nieuwe installatie in nieuwbouw

neem dan een comfort plus installatie

kost 99€ - 85€ korting ,betaal je 14€ maar tech krijgt meer tijd

 

  Petito | Ere-Krak
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
dusbaba
Freshman Veelweter
Berichten: 231
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Nieuwe installatie in nieuwbouw

Comfort plus is een kwartier meer tijd voor technieker dus ook niet echt veel hoor...

0 Likes
Petito
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 869
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Nieuwe installatie in nieuwbouw

Dat is toch iets meer dan een kwartier 😉

  Petito | Ere-Krak
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
dusbaba
Freshman Veelweter
Berichten: 231
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Nieuwe installatie in nieuwbouw

Nee, niet meer hoor....

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Nieuwe installatie in nieuwbouw


@dusbaba schreef:

Nee, niet meer hoor....


14 utp connectors aansluiten duurt toch wel efkes. Heb je het al eens gedaan?

 

Bij mij duurde de installatie alleen al vrij lang. Eerst nieuwe coax kabels door de kruipkelder trekken, dan alles vastmaken aan de muur en daarna ook nog eens testen.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
dusbaba
Freshman Veelweter
Berichten: 231
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Nieuwe installatie in nieuwbouw

@Arthur2

Ik  bedoelde dat je als tech maar 15 min meer krijgt voor een comfort plus ipv comfort.

 

Uiteraard heb ik dit al meer dan één keer gedaan en dit is een ware nachtmerrie voor een tech zoveel kabels.

Als ze dan nog eens los in de technische ruimte hangen "in een spaghetti" die je moet ontwarren  in een veel te lange flex  en je moet dit nog inkorten ben je hier een hele tijd zoet mee als je dit wat netjes wilt doen. Hier verlies je uiteraard heel veel tijd mee.

De technieker test alleen de utp aansluitingen die direct in dienst genomen worden.

 

Het is echter niet de bedoeling (ook niet bij comfort plus!) dat de tech TV aansluitingen voorziet  voor TV met coax naar de verschillende kamers. Dit moet reeds voorzien zijn door de elektricien.

0 Likes
Petito
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 869
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Nieuwe installatie in nieuwbouw

dit klopt maar hij heeft dan toch iets meer tijd

  Petito | Ere-Krak
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
dusbaba
Freshman Veelweter
Berichten: 231
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Nieuwe installatie in nieuwbouw

Dit krijg je niet gedaan op dat beetje extra tijd hoor.... (als je het netjes wilt tenminste).

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Nieuwe installatie in nieuwbouw

@dusbaba

 

Als je het zo zegt dan ben ik het met je eens. Nee dat gaat niet op een kwartiertje. (Ik had je verkeerd begrepen.)

 

Ik heb vorig weekend het netwerk nog eens opnieuw gedaan en met de kabels alleen al ben ik meer dan 2 uur bezig geweest. (Alles losmaken, kijken waar de fout zat, nieuwe connectors vastmaken en sommige vervangen, alles mooi vastmaken en terug insteken...)

 

Volgens de website van de klantenservice is comfort plus gewoon dat de technieker de kabels mooi vastmaakt. Dus ik denk zoals bij ons dat de technieker alles mooi vastmaakt op bv een OSB plaat die klaarhangt.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
dusbaba
Freshman Veelweter
Berichten: 231
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Nieuwe installatie in nieuwbouw

Als je een "goede" technieker krijgt doet die dit netjes aan de installatie bij een comfort ook  hoor maar bij het vastleggen van de kabels bedoel Telenet  bij een comfort plus de utp kabels die moeten gelegd worden (bvb vastnieten boven de plint of eventueel deurlijsten) naar een pc of wandcontactdoos voor telefoon.

Dit komt nu echt wel veel minder voor daar veel mensen dan kiezen voor powerlines ipv draden op de muur 😉

0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Nieuwe installatie in nieuwbouw

Als ik het zo hoor zal alles nogal meevallen dus, want er is enkel werk in de aansluitingskast voor de technieker... 

De kabels liggen al mooi in de muur en onder de vloer en de UTP aansluitingen zijn al geplaatst. Enkel de aansluiting van de kabels op het patchpaneel en de switch moet nog gebeuren, en de modem moet natuurlijk nog aangesloten worden.

 


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes