Beantwoorden
MathieuDMX
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
En we zijn vertrokken! Hi there!

Modem vervangen door eigen firewall server

Hallo beste netweters,

Ik heb mij namelijk de vraag gesteld of het mogelijk is van de Modem met een coax kabel door een coax to rj45 adapter door een soort router/firewall server te kunnen vervangen? Waarom? Wel de laatste tijd is het weer van de toestanden i.v.m. DDOS Attack, daarbij heb ik namelijk een pfsense firewall opgezet die achter de modem actueel is verbonden. Als puntje bij paaltje komt is het zo dat het dus totaal geen effect doet om een Dos attack te stoppen of te filteren. Nu de meeste zouden zeggen van het is logisch dat je dat niet kan stoppen, maar neen het kan X aantal packets filteren het valt hoe dan ook te zien hoeveel packets het zijn en de capaciteit van je server en of het voor je modem is of achter je modem. Dus zou ik graag willen weten als ik mijn server als modem/router kan gebruiken zonder dat het als illegaal word gezien in de zin van dat het namelijk een telenet abonnement is maar dan zonder telenet modem. Hier en daar zeggen er personen van ja dat kan anderen zeggen neen en sommigen weten het niet. Dus als iemand me daarmee kan helpen zou dat super zijn.

M.v.g. Mathieu

0 Likes
2 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7776
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Modem vervangen door eigen firewall server

Je kan alleen de door Telenet ter beschikking gestelde modem only gebruiken die is aangesloten op je binnenkomende coax (dropkabel) en NIU. Daarna ben je vrij een eigen router en een eigen firewall te zetten vooraleer je op uw netwerk gaat en naar uw eigen server.

Ik denk dat dit de configuratie is die door de meeste bedrijven wordt toegepast.

Dus: modem --> router --> firewall --> privénetwerk.

Al heb ik sterk mijn twijfels of je een DDos aanval kunt afweren met een Firewall.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
MathieuDMX
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
En we zijn vertrokken! Hi there!

Modem vervangen door eigen firewall server

Hallo,

eerst en vooral  bedankt voor uw antwoord en hopelijk zal er binnenkort iets aan gedaan worden.

M.v.g. Mathieu

0 Likes