Beantwoorden
SamDecrock
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Handje vol! Primeur! Pageturner! It's your third party!

Modem only behouden bij overstap Whoppa naar Whop.

Dag iedereen,

 

Zijn er mensen die een Whop abonnement hebben in combinatie met een modem only? 

 

Ik ben al 7 jaar fiere klant met een modem only waardoor ik lekker mijn eigenlijk routering, DNS, VPN en andere kan doen.

 

Door alle prijsverhogingen begint Whoppa wat duur te worden en 100Mbps is nog altijd een lekkere snelheid dus zou ik graag naar Whop overschakelen.

 

Alleen wil ik zeker zijn dat ik mijn brave modem only niet moet afgeven.

 

Groetjes,

Sam

0 Likes
8 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Modem only behouden bij overstap Whoppa naar Whop.

Ik zie niet in waarom TN diezelfde modem niet zou gebruiken. Nu, als je twijfelt zou het ook kunnen navragen bij TN zelf.

 

Dat kan telefonisch via het nummer 015 666 666 of via Facebook of Twitter.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

Modem only behouden bij overstap Whoppa naar Whop.

Ik ben recent verhuisd en in mijn nieuwe woning hebben ze zonder probleem een modem only gehangen. Ik heb een Whoppa dus ik zie niet in waarop je die van jou zou moeten afgeven omdat je naar whop overschakeld. 

Volgens mijn zal er zelfs geen technieker moeten lang komen. Dit kan telefonisch geregeld worden.

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Modem only behouden bij overstap Whoppa naar Whop.

Ba nee jong ze gaan uw modem niet afpakken. Die kosten gaan ze niet doen, om een technieker te sturen.  Misschien wil je volgende maand toch terug Whoppa. Het is puur administratief en ze pakken u enkel wat download (-100 Mbps), wat upload (-10 Mbps) af en uw onbeperkte download wordt gereduceerd naar 200 GB.

En je betaalt bovendien geen kosten om te downgraden.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
dusbaba
Freshman Veelweter
Berichten: 231
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Modem only behouden bij overstap Whoppa naar Whop.

Als je nu ook bij een eventuele swap van de modem specifiek om een modem-only vraagt wordt dit zonder probleem gedaan door de installateur.

Hij zal dit wel op zijn kwaliteitscertificaat invullen op het einde van zijn taak want de normale procedure vereist nu éénmaal een wireless-modem bij zijn interventie.

Zo is iedereen ingedekt 😉 !

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Modem only behouden bij overstap Whoppa naar Whop.

Een modemswap wordt meestal niet meer gedaan door een technieker. Van zodra je een Docsis3 hebt gebeurt de omruiling normaal gezien via een Center. Gratis. En de meeste Centers geven je dan een modem only als je erom vraagt. Dit is omdat deze die erom vragen geacht worden voldoende van netwerken te kennen om zelf een router e.d. te installeren en te configureren.

Als een technieker moet langskomen daarvoor kost je dit 85€



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Modem only behouden bij overstap Whoppa naar Whop.

@igvfer- Ik heb nog een oude modem (eurodocsis 2.0): Motorola / SBV5120E. 2 vragen:

 

1. Betekent dit dat ik de modem kan ontkoppelen om dan om in een TN Center (zonder afspraak) te ruilen tegen een nieuwer model?

 

2. Ik heb nu Basic Internet, dus voor de snelheid hoef ik het niet per se te doen, denk ik. Zijn er (andere) voordelen aan een nieuwer model? (Nu, met het oog op een ander abo of aanpassingen van de snelheid door TN lijkt het me sowieso interessant om om te schakelen.)


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
dusbaba
Freshman Veelweter
Berichten: 231
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Modem only behouden bij overstap Whoppa naar Whop.

@sb

1. Dit kan je doen maar echt veel nut heeft dit in jou geval niet aangezien je een Basic abonnement hebt en de snelheid begrenst is tot 30mbps. Voor normaal internet gebruik is dit echter meer dan voldoende.

 

2. Het verschil met een docsis3 modem zit hem ook dat die modem meerdere docsis kanalen gebruikt voor zowel heen- als terug weg om hogere snelheden te bekomen maar ook dit heeft voor jou geen invloed met je Basic abonnement.

 

@igvfer

 

Wanneer een klant overschakelt op een ander product whop of whoppa en er komt hierdoor een telefoonproduct bij, dan wordt er nog regelmatig een technieker voor geboekt hoor om modem te vervangen  en is deze interventie ook gratis.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Modem only behouden bij overstap Whoppa naar Whop.

@dusbabaKlopt maar dat hangt af van de promotie van de maand. Momenteel klopt die bewering niet.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes