Beantwoorden
Fien2701
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
My smart Valentine De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

E-mails op meerdere computers

Hallo, hier thuis werken we met verschillende apple computers. Onze emails komen dus ook steeds toe op de verschillende computers. Wanneer ik een mail verwijder op mijn computer doet hij dat ook op alle andere computers. Dit wil ik niet! Ik zou willen dat de mails steeds op elke computer blijven tot ik ze op elke computer apart verwijder. 

HELP ! 

0 Likes
8 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5224
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

E-mails op meerdere computers

Dan moet je IMAP instellen, al doet dat niet helemaal wat je wilt. Dankzij IMAP heb je dezelfde mails en mappen op alle toestellen, maar als je een mail verwijdert op één van de toestellen, dan is de mail weg op alle toestellen.

 

Algemene instellingen:

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/e-mails-versturen/

 

En vermits je nalaat te vermelden met welke mailclient(s) je juist werkt:

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/guide/e-mailprogramma-instellen-voor-je-telenet-e-mailadre...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

E-mails op meerdere computers

@sb zou POP met als optie dat de berichten op de server blijven niet beter zijn? Het probleem met IMAP is juist wat de op probeert te vermijden.

 

@Fien2701

Ik denk dat deze link je wel verder zal helpen. 🙂

 

Edit: ik vermoed dat je het nu overal op IMAP hebt staan. Je zal dan het account moeten verwijderen en opnieuw aanmaken met POP.

 

Binnenkomende server: pop.telenet.be

Poort: 995

Beveiligingstype: SSL (TLS)

 

uitgaande server: smtp.telenet.be

Poort: 587

Beveiligingstype: SSL (TLS)

 

Beveiligde wachtwoordverificatie moet aanstaan en ook verificatie voor uitgaande mails (dat verschilt nogal per programma en ik heb geen Apple apparaten dus kan ik het niet voor je testen.)

 

Pas dan ook de instellingen aan die in de link staan.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5224
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

E-mails op meerdere computers


@Arthur2 schreef:

@sb zou POP met als optie dat de berichten op de server blijven niet beter zijn? Het probleem met IMAP is juist wat de op probeert te vermijden.


Als je POP gebruikt en je kiest ervoor dat de berichten op de server blijven staan, hoe ga je dan een enkel bericht verwijderen? Het blijft immers op de server staan en wordt dat bericht dan niet telkens opnieuw terug binnengehaald? De OP wil op elk toestel afzonderlijk berichten verwijderen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

E-mails op meerdere computers

@sb

 

(dit is met mijn ervaring uit Outlook)

 

Je kan aanduiden dat er een kopie wordt bewaard op de server. Dus als je een bericht lokaal verwijdert dan onthoudt Outlook dat het dat niet opnieuw moet ophalen.

 

Ik weet niet of dat bij andere programma's ook zo is maar het lijkt me logisch van wel.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Padalby
Professional Meerweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Laat de zon in je hart!

E-mails op meerdere computers

POP3 werkt inderdaad zo,

je kan op verscheidene manieren ontvangen door keuze van mails op server te laten staan, of IMAP toe te passen

je moet/kan best echter op 1 toestel als "master" alles laten binnenkomen, op de normale manieren, ttz verwijderen op server, waarna de andere manieren niets meer zien

wordt door mij al jaren zo toegepast : bvb "zien" op smartphone en Ipad met IMAP instellingen, binnenhalen met pop3 op laptop, hoef dus niets te doen op 2 eerste

0 Likes
Fien2701
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
My smart Valentine De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

E-mails op meerdere computers

Mijn instelling staan reeds op POP. Maar het werkt nog steeds niet. Schermafbeelding 2017-02-08 om 14.25.19.png

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

E-mails op meerdere computers

Ik zie links bovenaan IMAP staan, dus is dit geen POP client ...

 

Is mijn bescheiden mening, ben geen Apple kenner.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5224
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

E-mails op meerdere computers

@Fien2701- Je screenshot toont aan dat je wel degelijk met IMAP werkt. Stel POP eens in en kies dan voor een instelling dat berichten niet van de server verwijderd worden zoals @Arthur2 voorstelde.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes