Beantwoorden
DenDimi
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Hoort wie klopt daar? TV-box / TV-app / telenttv.be Handje vol! Leesclubje starten?

Beste plaats NIU

Hallo,

 

ik heb even een klein vraagje.

Ik wil mijn netwerkverdeler verplaatsen in huis. Zou ik hierbij dan best de afstand tussen aftakkabel en verdeler zo kort mogelijk houden of zou er niet teveel verlies optreden als de afstand tussen aftakkabel en verdeler max 10m is?

 

Groeten,

Dimi

0 Likes
9 reacties
dusbaba
Freshman Veelweter
Berichten: 231
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Beste plaats NIU

Als je de dropkabel dus de binnenkomende coax met 10m verlengd zal dit geen nadelig invloed hebben op je internet snelheid. Je signaal op de drop dat is uitgedrukt in dbmv zal wel een 2dbmv zakken maar hier ga je normaal gezien niks van merken. Alleen als het binnen komend signaal al ruim te zwak is kan dit problemen veroorzaken.

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Beste plaats NIU

Ik vindt dat de netwerkverdeler daar moet geplaatst worden waar het best uitkomt voor uw woning.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ab33506
Experienced Meerweter
Berichten: 168
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. My smart Valentine

Beste plaats NIU

Voor de beste mogelijke signaal, neem je best zwarte kabel. Geen kabel die je koopt in een of ander DHZ zaak.

Zwarte kabel is zeer stug, de andere zijn zeer soepel.

 

Ik heb een lange zwarte kabel die een verre Satelliet bedient. Die was eerst met een soepele kabel Ik had eerder Antarctica beeld (veel sneeuw dus) alles vervangen door de stugge zwarte kabel. Nu zonder problemen afstemmen, zonder problemen.

De schotel hangt nagenoeg aan de nog van mijn huis, bij stormwaar kan het gebeuren, dat het beeld even wegvalt. Maar zelden.

 

Het is een aanrader, uiteraard is het jou keuzen.

________________________________________
Laten we elkaars mening respecteren,
hoe fout die van u ook is.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Beste plaats NIU

@Ab33506

 

'Zwarte' kabel is niet echt een goede beschrijving.

 

Hier is een pdf waar je alles kan vinden over de aftakkabel.

https://www2.telenet.be/content/dam/www-telenet-be/klantenservice/downloads/kabelbrochure-b15-v02.pd...

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Beste plaats NIU

@Ab33506

 

'Zwarte' kabel is niet echt een goede beschrijving want er zijn heel veel verschillende soorten kabel en ook in verschillende kleuren verkrijgbaar.

 

Hier is een pdf waar je alles kan vinden over de aftakkabel.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ab33506
Experienced Meerweter
Berichten: 168
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. My smart Valentine

Beste plaats NIU

Ik geef je overschot van gelijk. De technische kant van de zaak is bij de meeste DHZ niet bekend. En zij verkopen wat ze in huis hebben, maar al te graag.

 

Maar nogmaals, je hebt overschot van gelijk. Ik poogde enkel het een beetje in menselijke taal te omschrijven. 

________________________________________
Laten we elkaars mening respecteren,
hoe fout die van u ook is.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Beste plaats NIU

@Ab33506

 

Het is beter dat je precies zegt wat want als iemand dan naar de winkel gaat en die vraagt een zwarte coax kabel dan weet die verkoper ook niet wat hij moet hebben.

 

Als je bijvoorbeeld zegt dat hij een PE14 coax kabel nodig heeft dan maakt het niet uit of die persoon het snapt, hij kan dat dan gewoon in de winkel vragen.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Area57_1
Experienced Veelweter
Berichten: 311
De race is begonnen! WOW! De magic number! De vernieuwde WIGO?

Beste plaats NIU

Liever een doe-het-zelver-winkel dan een electro-winkel.

Bij mij in de buurt hebben de Brico's, Hubo's en de Gamma's de correcte Telenet coaxkabels duidelijk op rol liggen (PVC6 binnen; PE6 buiten).

Dat kan ik niet zeggen van de Vandenborres, Mediamarkten, Selexions, e.d. ...

 

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Beste plaats NIU

In een selexion waar ze alleen witgoed of computers verkopen zal je dit vermoedelijk niet vinden. Waar ze ook TV's en zo verkopen normaal wel.

PE6 zal je bijna altijd vinden maar dat kan en mag je maar gebruiken tot 30 meter. PE11 dat wordt al iets moeilijker en PE14 is meestal op bestelling voor afstanden tussen 50 en 80 meter. Kost toch al ergens rond de 4€ de meter. Ook te begrijpen dat een winkelier die meestal moet kopen op rollen van 100 of 300 meter en dat hij er altijd wel een 20 meter overschot op heeft die hij niet kwijtraakt.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes