Beantwoorden
jorne
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

kabel aansluiten voor digicorder

Beste

 

Ik heb net mijn telenet aansluiting verworven maar de kabel van de aansluiting reikt net niet ver genoeg voor onze tv. Deze kabel staat nu zeer gespannen. Is er een plaats waar ik een extra kabel kan bestellen? Om zo een verlengde kabel te maken? 

0 Likes
9 reacties
Niels
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 860
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

kabel aansluiten voor digicorder

Ik neem aan dat je het over de COAX-kabel hebt (een dikkere meestal witte)?

 

Een COAX-kabel kan je in elke elektronica zaak vinden of op websites waar ze elektronica verkopen.

 

Als je het over de internetkabel hebt voor de interactiviteit, dan is dit een UTP-kabel en ook die vind je in elke elektronica zaak.


  Niels | Ere-Krak
  The burden which is well borne becomes light – Ovidius
    Passend antwoord gekregen? Duid het aan als “oplossing”. Een like mag ook natuurlijk! Disclaimer
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2263
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

kabel aansluiten voor digicorder

Coax tussen digicorder en TV is eigenlijk overbodig, enkel nodig als je nog analoge zenders wil kijken op TV.

Als de HDMI kabel te kort is dan kan je een langere kabel kopen in een elektrozaak.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

kabel aansluiten voor digicorder

Beter de coax niet verlengen en gewoon een langere kopen


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
jorne
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

kabel aansluiten voor digicorder

bedankt voor de info, ik had een nieuwe COAX gekocht maar deze had de verkeerde aansluiting/uitgang, 

 

Enig idee wat de juiste benaming is van deze kabels? Of waar ik exact op moet letten? 

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

kabel aansluiten voor digicorder

Het type is PVC 6 Telenet Interkabel.

Maar als je in de winkel vraagt naar een dubbel afgeschermde coaxkabel weten ze normaal wel wat je bedoelt.

 

In de kabelbrochure vind je alle info over binnen- en buitenhuisbekabeling:

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/attachments/kabelbrochure/

 

PS  Als je al een kabel hebt gekocht maar de aansluitingen kloppen niet kan er ook de juiste (laten) opzetten. Let er wel op dat je een dubbel afgeschermde coax hebt want anders risico op storingen. 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

kabel aansluiten voor digicorder

@jorne

 

Kan je anders even een foto maken dan die foute aansluiting en ook waar je ze wilt aansluiten?

 

Coax is de juiste benaming (ik weet niet of de connector zelf ook een naam heeft.)

 

Je hebt een connector met een pinnetje en de andere heeft een gat. Of het kan zijn dat er geen connector op zit en dan heb je een stuk koper met een schroefdraad.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

kabel aansluiten voor digicorder

@Arthur2  Je doet me nog ergens anders aan denken.

 

Dus @jorne Waar de kabel binnenkomt hangt er een versterker/ NIU. Daarlangs hangt de modem.

 

Er zijn verschillende versterkers/NIU's.

Er is een NIU die eruitziet als  een gewoon wandcontactdoosje met het verschil dat er daar een lampje inzit.

Voorbeeldafbeelding:

 

Afbeeldingsresultaat voor niu telenet

 

En er is ook een langwerpige NIU met verschillende aansluitingen: Voorbeeldafbeelding:Afbeeldingsresultaat voor niu telenet

 

 

Nu hangt het er vanaf hoe de installatie eruitziet: soms is de coax rechtstreeks op de NIU aangesloten maar soms gaat er vanuit de NIU een coax (door de muur) naar een wandcontactdoos op de plaats waar de tv staat.

Komt hij rechtreeks van de NIU, dan zal het vermoedelijk met een F-connector zijn, zo met een schroefdraad die je op de NIU kan draaien/schroeven.

 

 

Afbeeldingsresultaat voor f-connector NIU

 

 

 

En dan moet je dus aan de ene kant een f-connector hebben en aan de kant van de digicorder in de RF IN een gewone coax-connector (let er wel op welke je nodig hebt: 'een mannetje' (met pin) of 'een vrouwtje' (met gaatje). Bij de RF IN op de digicorder heb je een manneke nodig als ik me niet vergis).

 

Gaat het van de wandcontactdoos naar de digicorder heb je gewoon 2 coax-aansluitingen nodig . Op de wandcontactdoos moet als ik me niet vergis de vrouwtjeskant van de kabel worden ingestoken en in de digicorder de mannetjeskant


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

kabel aansluiten voor digicorder

@Principis  Je doet me nog ergens anders aan denken.

 

Dus @jorne Waar de kabel binnenkomt hangt er een versterker/ NIU. Daarlangs hangt de modem.

 

Er zijn verschillende versterkers/NIU's die Telenet gebruikt

.

Er is een NIU die eruitziet als  een gewoon wandcontactdoosje met het verschil dat er in die NIU een lampje inzit.

Voorbeeldafbeelding:

 

Afbeeldingsresultaat voor niu telenet

 

En er is ook een langwerpige NIU met verschillende aansluitingen: Voorbeeldafbeelding:Afbeeldingsresultaat voor niu telenet

 

 

Nu hangt het er vanaf hoe de installatie eruitziet: soms is de coax die in de digicorder steekt rechtstreeks op de NIU aangesloten maar soms gaat er vanuit de NIU een coax (door de muur) naar een wandcontactdoos op de plaats waar de tv staat.

Komt hij rechtreeks van de NIU, dan zal het vermoedelijk met een F-connector zijn, zo met een schroefdraad die je op de NIU kan schroeven/draaien.

 

 

Afbeeldingsresultaat voor f-connector NIU

 

 

 

En dan moet je dus aan de ene kant een f-connector hebben en aan de kant van de digicorder in de RF IN een gewone coax-connector. Let er wel op welke je nodig hebt: 'een mannetje' (met pin) of 'een vrouwtje' (met gaatje). Bij de RF IN op de digicorder heb je een mannetje nodig als ik me niet vergis.

 

Gaat het van de wandcontactdoos naar de digicorder heb je gewoon 2 coax-aansluitingen nodig . Op de wandcontactdoos moet de vrouwtjeskant van de kabel worden ingestoken en in de digicorder de mannetjeskant (Kijk dat voor de zekerheid nog even na als je wil. In een wandcontactdoos zijn er meestal 2 ingangen: TV en FM. Je moet de aansluiting nemen waar TV bij staat)


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

kabel aansluiten voor digicorder


@jorne schreef:

bedankt voor de info, ik had een nieuwe COAX gekocht maar deze had de verkeerde aansluiting/uitgang, 

 


je de kabel toch ook eens omgedraaid? 🙂

Beide uiteinden zien er anders uit...


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.