Beantwoorden
Isabelledw
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
My smart Valentine It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party!

herhaling aflevering opnemen

Sinds ik een nieuwe digicorder heb, kan ik niet meer kiezen wanneer het programma opgenomen wordt. Vaak zit ik met een conflict, maar als ik de herhaling opneem dan lukt het wel. Enkel moet ik deze steeds aflevering per aflevering instellen om op te nemen en dan de andere wissen. Hoe kan ik dit weer anders doen?

Tags (2)
0 Likes
10 reacties
Petito
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 869
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

herhaling aflevering opnemen

conflict = gelijktijdige opname

heb je dat al gecheckt?

  Petito | Ere-Krak
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

herhaling aflevering opnemen

Een conflict heb je als je op hetzelfde tijdstip meerdere programma's opneemt. Een digirecorder kan 2 programma's simultaan opnemen en daarnaast kan je nog 1 ander zender bekijken.

Wil je dus 3 programma's opnemen die op hetzelfde tijdstip dan heb je een conflict.

Een voorbeeld: (staat los van mijn voorkeuren Smiley LOL )

Familie op VTM, Thuis op Eén en Terzake op Canvas kan je niet samen opnemen omdat die allemaal tussen 20u en 20u30 uitgezonden worden.

Je kan wel Familie en thuis opnemen en kijken naar Terzake.

 

Hopelijk is het wat duidelijk.

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

herhaling aflevering opnemen

Als er een conflict is en je annuleert die bepaalde aflevering van een serie- opname op dat bepaald tijdstip zal normaal gezien de herhaling vanzelf worden opgenomen.

 

Wanneer er een serie-opname is die op een of andere manier niet is kunnen doorgaan(geannuleerd of stroompanne ofzo)  gaat de herhaling worden opgenomen.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
dusbaba
Freshman Veelweter
Berichten: 231
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

herhaling aflevering opnemen

Worden die herhalingen niet altijd opgenomen als je "serie opnemen" aanklikt?

Bij mij is dit toch altijd het geval  (bvb van Stadion of  vroeger "De Slimste Mens").

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

herhaling aflevering opnemen


@dusbaba schreef:

Worden die herhalingen niet altijd opgenomen als je "serie opnemen" aanklikt?

Bij mij is dit toch altijd het geval  (bvb van Stadion of  vroeger "De Slimste Mens").


Nee. Niet altijd. De herhaling hoort niet altijd op te nemen. 

Maar stel als je stadion hebt opgenomen en je wist het nadat je het gekeken hebt, kan de digicorder de herhaling wel opnemen omdat het niet meer in de lijst van opgenomen programma's staat. Let er maar eens op. Als je de 1ste uitzending na het kijken niet wist gaat hij de herhaling meestal niet opnemen.

 

In regel zou het een serie-opname niet dubbel mogen opnemen maar het gebeurt soms toch. De kans is groter dat hij dat doet als je het bekeken programma gewist hebt.

En hij zou eigenlijk altijd de herhaling moeten opnemen als de eerste opname niet gebeurd is.

 

Maar het is dus zeker niet feilloos. 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
dusbaba
Freshman Veelweter
Berichten: 231
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

herhaling aflevering opnemen

Hier bij Stadion doet hij dit altijd.

Stadion wordt zondagmiddag herhaald.

Ook al heb ik de aflevering van zaterdag ervoor nog niet gezien wordt deze steeds ook op zondag opgenomen.

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

herhaling aflevering opnemen


@dusbaba schreef:

Hier bij Stadion doet hij dit altijd.

Stadion wordt zondagmiddag herhaald.

Ook al heb ik de aflevering van zaterdag ervoor nog niet gezien wordt deze steeds ook op zondag opgenomen.



Ik doe ook verschillende serie-opnames en bij mij wordt zelden dubbel opgenomen.

 

Stadion neem ik nooit op. Dan zal er iets mis zijn met hoe Stadion achterliggend getagd staat in de tvgids.

 

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Isabelledw
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
My smart Valentine It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party!

herhaling aflevering opnemen

Het is net om een conflict te vermijden, dat ik een programma op een ander tijdstip wil opnemen. vb Conviction zenden ze 2 keer uit. De herhaling is de zaterdag (denk ik). Ik kan het originele tijdstip (maandag) niet opnemen omdat er dan een conflict ontstaat. Dus wil ik deze enkel de zaterdag opnemen, maar dat lukt me niet.

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

herhaling aflevering opnemen


@Isabelledw schreef:

Het is net om een conflict te vermijden, dat ik een programma op een ander tijdstip wil opnemen. vb Conviction zenden ze 2 keer uit. De herhaling is de zaterdag (denk ik). Ik kan het originele tijdstip (maandag) niet opnemen omdat er dan een conflict ontstaat. Dus wil ik deze enkel de zaterdag opnemen, maar dat lukt me niet.


Isabelle,

 

Conflicten vermijden is moeilijker dan proberen om met conflicten om te gaan. Dit zowel bij opnames als in het echte leven Smiley Knipoog

 

Als je op maandag een serie-opname hebt ingesteld voor Conviction zal je merken dat je in de tvgids zowel op maandag (origineel) als op zaterdag (herhaling) een opnamesymbool ziet staan. Zaterdag dient eigenlijk als back-up voor als om een of andere reden de opname op maandag niet is doorgegaan.

 

Wat ik doe bij conflicten bij serieopnames is het volgende (en ik zal jouw voorbeeld nemen)

  • Je stelt een serie-opname in voor Conviction op maandag.
  • Je merkt dat er een conflict is.
  • Je gaat naar de Conflicten (ofwel via de popup op het ogenblik dat je een opname instelt die een conflict geeft ofwel via Huisje - Opnames - Conflicten)
  • Je gaat op Conviction staan en klikt op OK
  • Je kiest Opname annuleren (NIET serie-opnamen annuleren)
  • Het kan zijn dat je nog de vraag krijgt of je de opname wel degelijk wil annuleren. Dan mag je dit bevestigen natuurlijk

(Wanneer je in de tvgids op de ingestelde opname van maandag gaat staan, kan je daar ook op OK duwen en kiezen voor annuleren, dat komt op hetzelfde neer als het doen vanuit het scherm van Conflicten)

 

Wanneer je de opname die op maandag  ingesteld stond geannuleerd hebt gaat de digicorder normaal gezien de herhaling op zaterdag vanzelf opnemen.

 

Ik doe dit altijd zo en het werkt bij mij ook altijd. De digicorder kan ook wel eens fouten maken maar dat is bij mij nog niet gebeurd.

 

Als er iets niet duidelijk is aan mijn uitleg mag je me gerust extra uitleg vragen. Ik hoop dat dit jou helpt en dat dit ook werkt voor je.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Isabelledw
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
My smart Valentine It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party!

herhaling aflevering opnemen

Thx! Ik zal dat zo proberen. Grtjs