Beantwoorden
Lord_Gigabyte
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! It's your third party!

Telenet modem naar eigen router 'vervangen'

Hallo,

 

ik had graag mijn telenet router in bridge modus gezet o m zodoende mijn eigen router te gebruiken. Ik vind evenwel nergens een instelling om de telenet router in bridged modus te plaatsen. (Enkel een DMZ).

Welke instelling moet ik aanpassen om géén dubbele NAT te hebben?

19 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Telenet modem naar eigen router 'vervangen'

De HGW inruilen voor een modem-only is geen optie?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet modem naar eigen router 'vervangen'

Uiteraard zal dit niet lukken want de Home Gateway doet dienst als modem en de router functies zijn beperkt maar voldoende voor de standaard gebruiker. Het omgekeerde kan wel lukken.

Je zal eerst de Home Gateway moeten inwisselen voor een modem only. Je bent dan uiteraard de WiFi functionaliteit kwijt maar je eigen router kan je dan misschien meer centraal plaatsen zodat de WiFi gans je huis dekt.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Lord_Gigabyte
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! It's your third party!

Telenet modem naar eigen router 'vervangen'

Wel, kort na het plaatsen van mijn bericht/vraag hier, heb ik contact opgenomen met de klantendienst, mijn vraag gesteld om de huidige hgw om te ruilen voor een modem only en kijk; binnen een week komt men dat uitvoeren.

 

Mijn probleem is opgelost.  Nu kan ik terug aan de slag met mijn eigen LAN oplossingen. (en support ook natuurlijk).

0 Likes
dusbaba
Freshman Veelweter
Berichten: 231
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Telenet modem naar eigen router 'vervangen'

@Lord_Gigabyte

 

Komen ze dit gratis doen ? Normaal bij zo'n interventie is dit wel  betalend hoor.

 

Alleen als je een plus abonnement hebt met vast IP dan heb je standaard een modem only nodig ipv een Wireless modem/router.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet modem naar eigen router 'vervangen'

Ik weet niet wat ze je juist hebben voorgesteld maar normaal gezien kon je die zelf gaan omruilen in een Center en was je nu al jezelf aan het amuseren met de instellingen.

En vermits je zelf aan de instellingen wil werken zou het vervangen van een modem niet echt een probleem mogen zijn, tenzij je nog een heel oude NIU had maar dat zal wel niet want uw huidige modem zou niet gewerkt hebben.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Telenet modem naar eigen router 'vervangen'


@Lord_Gigabyte schreef:

Wel, kort na het plaatsen van mijn bericht/vraag hier, heb ik contact opgenomen met de klantendienst, mijn vraag gesteld om de huidige hgw om te ruilen voor een modem only en kijk; binnen een week komt men dat uitvoeren.


Een week? Afzeggen en zelf je HGW omruilen voor een modem-only bij het dichtstbijzijnde Telenet Center. Ze doen daar niet moeilijk over en het is gratis.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Lord_Gigabyte
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! It's your third party!

Telenet modem naar eigen router 'vervangen'

Wel, volgens de dame aan de telefoon zou mijn huidig abonnement recht geven op een gratis switch. Dus dat word nog wel even afwachten he?

0 Likes
Lord_Gigabyte
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! It's your third party!

Telenet modem naar eigen router 'vervangen'

Ah wel, van wat ik reeds gelezen heb over het omruilen van een hgw naar modem only, blijkt dat precies niet zo simpel te zijn. Dixit de uitleg van de dame aan de telefoon. Ergens in Vlaanderen (locatie ben ik vergeten, maar het was alvast niet in Antwerpen), hadden ze er nog ééntje... En ik heb géén zin om een halve dag te spenderen om iets te gaan halen wat ze evengoed zelf kunnen aanleveren. 🙂

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Telenet modem naar eigen router 'vervangen'

Dan heb ik geluk gehad: ik ben gewoon naar een Telenet Center, Auva (Eurosys) in Hasselt gereden om mijn oude modem-olnl in te wisselen. Ze moesten wel even zoeken, maar ze hadden nog een ander model op voorraad.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
drosera
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Telenet modem naar eigen router 'vervangen'

Beetje oude koe uit de sloot halen: na contact vandaag met de klantendienst krijg ik te horen dat het de technieker is die beslist of je zo een modem krijgt, en dat die technieker niet gratis langs komt (fiber 100 abo). Dus ik mag eerst betalen om dan misschien te krijgen wat ik vraag. 

Iemand ondertussen nog ervaring hiermee? Of zeer recent nog ergens een modem only gaan afhalen?

0 Likes
dusbaba
Freshman Veelweter
Berichten: 231
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Telenet modem naar eigen router 'vervangen'

Het is klaar en duidelijk hoor.

TIJDENS de installatie heb je recht om te vragen naar een modem-only en de technieker zal dit niet weigeren, zo wordt het hun gebriefd.

 

NA de installatie en bij een bijkomend bezoek is het een ander probleem... dan moet er een 2e tech komen om deze te vervangen en dit zijn uiteraard extra kosten... dan hangt er een kostenplaatje aan vast van 85€...

 

Je kan altijd eens naar een verdeelcenter gaan en je probleem voorleggen (en eventueel je WM  meenemen). Hebben ze deze in stock gaan ze er volgens mij niet moeilijk over doen en je een modem-only meegeven...

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet modem naar eigen router 'vervangen'

Gewoon naar een Center gaan en een modem only vragen. Die hebben dit normaal binnen. Aansluiten en ongeveer 20 minuten wachten vooraleer die effectief actief wordt. En dan je eigen router deftig configureren.Smiley Knipoog



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Telenet modem naar eigen router 'vervangen'

Ik begrijp niet goed waarom je dit in vraag stelt; op dit forum zijn er genoeg getuigenissen van mensen die zonder problemen (gratis) een modem-only verkregen hebben. Gewoon naar een Telenet Center gaan en vragen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
niko
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
De kop is eraf!

Telenet modem naar eigen router 'vervangen'

Als je overschakelt op "modem only", blijft Telenet TV (huren van films etc.) dan normaal werken ?

Maw. kan ik overgaan op "modem only" om met een eigen router NAT/DHCP voor internet toegang te regelen, zonder impact op TV gebruik ?

 

Bedankt,

 

Niko

0 Likes