Beantwoorden
jocon
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

eerste maal digibox

ik installeerde vandag een digibox aangesloten met de HDMI kabel . Ook de (antenne) kabel is door box aangesloten naar tv.  Ik moet nu wachten op welkompsscherm. maar is het normaal dat ik nu al 2 uur moet wachten op signaal?

0 Likes
19 reacties
Petito
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 869
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

eerste maal digibox

normaal 30 minuten 

bel naar klantendienst 015666666 waarschijnlijk achterliggend niet goed doorgelopen

 

je hebt toch een actief kabelabonnement?

 

 

  Petito | Ere-Krak
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

eerste maal digibox

Normaal gezien moet je onmiddelijk de Taal en Postcode ingeven en dan start het zoeken van de  zenders .  Dit duurt even maar dan krijg je te zien dat er x aantal zenders gevonden zijn. Op verdergaan klikken en je zou nu al moeten kunnen kijken vaan EEN  (2) en Canvas (4). Vanaf nu zou je binnen het uur enkele software updates moeten krijgen en ook alle standaard zenders moeten kunnen zien. Zoniet is er iets misgelopen met de activatie. Dan is bellen met de klantendienst de enige boodschap zodat ze het serienummer enz. kunnen nazien en eventueel herpairen.

Als je die eerste boodschappen niet gezien hebt dan is er iets mis met je box of zit je niet op de juiste HDMI ingang.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
jocon
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

eerste maal digibox

Ik heb de klantendienst gebeld , het ging erom dat ik het kanaal niet op het HDMI kanaal had gezet maar nu is er een ander probleem

Ik heb een home cinema en daarmee is iets mis met het geluid

het geluid uit de boxen van de home cinema komt ongeveer 5 seconden later dan het eigenlijk moet

0 Likes
jocon
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

eerste maal digibox

thx klantendienst gebelt ik zat niet op HDMI kanaal

is opgelost nu , maar de home cinema , daar komt het geluid veel later uit de boxen

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

eerste maal digibox

Om welke home cinema gaat het juist? Meestal kan je ergens wel een instelling veranderen om het geluid wat later of sneller weer te geven. Op mijn installatie (eentje van 1998) moet ik bijvoorbeeld de afstand tussen kijker en speakers ingeven en dan wordt de vertraging vanzelf berekend. Ik weet niet of dat met de huidige toestellen ook een optie is. Kijk er de handleiding even op na zou ik zeggen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
jocon
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

eerste maal digibox

Thx voor snelle antwoord, mijn tv en de home cinema zijn beiden  van Sony

en zijn ongeveer een 10 jaar oud, de verbinding van cinema naar tv is nog met een oude skart, Voor het installeren van de digibox werkte het systeem perfect

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

eerste maal digibox

En je hebt nergens een optie voor het geluid in te stellen? (Zowel wat tv als de home cinema betreft.) Kan je vertellen om welke type het juist gaat?

 

Ik weet niet over welke connectoren de digibox beschikt, maar misschien kan het via een andere aansluiting? Zelf werk ik bijvoorbeeld coaxiaal digitaal (denk dat men tegenwoordig optisch digitaal gebruikt of eerder HDMI ARC), maar dat kan enkel via een Bluray speler. Leuk voor DVD's en filmbestanden (AVi, MP4, MKV, ...) via USB, maar rechtstreeks op de tv is voor mij niet mogelijk. Dat is voor de volgende receiver. 🙂


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
catmen
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
De vlam zit erin. Star Wars Day On a roll... Tien op tien!

eerste maal digibox

Is het nodig dat je zowel de HDMI kabel als de antenne kabel van Digiborx naar TV aansluit?  Is normaal alleen de HDMI kabel niet voldoende tussen Digibox en TV?

groeten,

catmen

0 Likes
Area57_1
Experienced Veelweter
Berichten: 311
De race is begonnen! WOW! De magic number! De vernieuwde WIGO?

eerste maal digibox

Probeer jouw home cinema eens  aan te sluiten op op de optische- of analoge geluidsuitgang (rood/wit) van jouw HD-Digibox.

 

 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

eerste maal digibox

@catmen- Voor zo ver  ik weet (heb zelf geen digibox/digicorder) klopt die redenering. Tenzij je op de televisie de analoge zenders wil bekijken (zonder "tussenkomst" van de digibox) hoeft die analoge kabel niet verbonden te zijn met de televisie.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
WBLimburg
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party! Pionier

eerste maal digibox

Correct, je moet je TV-toestel zelf enkel met coax (TV-kabel) verbinden indien je naast Digitale TV ook gewoon nog klassieke analoge TV wil kunnen kijken. Gezien Digitaal in HD veel beter is dan analoog, is deze kabel in de praktijk overbodig.

Tip: bel naar 0800 66666 in plaats van 015 66 66 66, je komt op exact dezelfde centrale uit, maar belt wel volledig gratis!

0 Likes
jocon
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

eerste maal digibox

Hoi allemaal 

bedankt voor de hulp 

kabel moet niet door digibox , enkel voor als ik analoge zender gebruik. Dus deze heb ik verwijdert

Dank ook aan Wblimbug  voor 0800 nr. . Bij klantendienst wilden ze het niet geven

Ik zit nu nog enkel met de vertraging van het geluid uit de boxen van mijn home cinema.

Was onlangs bij een telenet meedewerker en die zei dat er een uitgang naar tv moest zijn, er is enkel een scart verbinding naar tv.Dit kan enkel werken als ik een audioverbinding NAAR tv heb volgens hem.

Raar bij analoog werkte het toch perfect

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

eerste maal digibox

@WBLimburg - Bedoel je niet 0800 66 016? Dit is de zgn. Telenet Self Service lijn.

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-de-telenet-self-service-lijn/

Is die niet volledig computergestuurd?

  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
WBLimburg
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party! Pionier

eerste maal digibox

Nee hoor, 0800 66 66 6 is niet hetzelfde als de Self Service lijn. Je komt gewoon op 015 66 66 66 uit, probeer het maar eens! 🙂