Beantwoorden
Annemieke
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
My smart Valentine It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

aansluiting digicorder met tv

Hallo
Ik heb een Medion tv-toestel E15012 (MD 20196).  Onlangs werd een digicorder van Telenet geïnstalleerd op HDMI-2.  Ik moet echter nog steeds blijven werken met de tv- afstandsbediening om mijn tv-toestel telkens eerst op HDMI te zetten. Echt niet handig! Het tv-toestel schakelt niet automatisch naar HDMI-2 als de tv uit is geweest, moet dus iedere keer de tv handmatig op HDMI-2 zetten. Is er een instelling mogelijk opdat ik die instelling niet elke keer opnieuw moet doen?
Dank voor uw reactie terug!

PS : op HDMI 1 zelfde probleem

0 Likes
4 reacties
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

aansluiting digicorder met tv

De meeste tv's die worden uitgezet als ze bijvoorbeeld op hdmi2 staan, staan daar ook nog op als ze terug worden aangezet.  Jouw tv blijkbaar niet.

 

Hoe zet je hem aan en uit? Als je hem aanzet door bijvoorbeeld op een zendernummer van de medion-afstandsbediening te drukken is het normaal dat hij niet meer op hdmi staat.

Er bestaat zoiets als CEC. Dat is een manier waarmee apparaten beter met mekaar communceren via HDMI.

Als je de digicorder aanzet,  gaat de tv ook aan en andersom en dan staat de tv ook meteen op de juiste ingang. Ik weet niet of Medion zo'n instelling heeft.
Ik persoonlijk vind dat erg onhandig. Maar ik heb dan wel het geluk dat mijn tv vanzelf staat op het kanaal waarop ik hem uitgezet heb

 

Meer uitleg over CEC?

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-cec/

https://www.homecinemamagazine.nl/2013/03/wat-is-hdmi-cec-simplink-anynet-bravia-sync-easy-link-etc/


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Annemieke
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
My smart Valentine It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

aansluiting digicorder met tv

Bedankt voor uw snelle reactie terug!  Ik heb bovenstaande stappen gevolgd en CEC stond "aan".  De verdere optie "One touch Play" vind ik niet terug.

Hmmm, nog niet opgelost dus.

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

aansluiting digicorder met tv

Het is meestal niet voldoende om CEC aan te zetten op de digicorder. De instelling in je tv moet ook aan staan. En die functie heet bij elk merk anders zoals je al via de linken had gelezen.

Het kan zijn dat jouw tv zo'n instelling niet heeft.

Ik heb daarnet snelsnel de handleiding van jouw tv eens bekeken en heb helaas niets hierover teruggevonden dus ik vrees dat je zal moeten blijven kiezen voor hdmi2.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Annemieke
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
My smart Valentine It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

aansluiting digicorder met tv

Heb contact opgenomen met medion... echter zeer teleurstellende service! Mijn toestel is 5jaar en na de garantie periode van 2 jaar moet je betalen om te bellen. Twee maal getelefoneerd en 2x gecoupeerd geweest midden de uitleg... maar ik hoorde wel dat het vast zetten op HDMI niet zou  lukken. 

Bedankt voor de reacties hier!