Beantwoorden
CelineDelvoye
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Pionier Primeur! It's your fourth party! Pageturner!

HD copy protection probleem

Beste,

 

Sinds enkele maanden zijn we in het bezit van een Samsung TV (model UE40H5030AW). Deze heeft 2 HDMI ingangen: STB en DVI. Sinds enkele dagen geleden geeft de Digicorder (model L21-TLNA) de foutmelding "HD copy protection probleem", waardoor we geen digitale tv via HDMI meer kunnen bekijken. Kijken kan voorlopig via de SCART kabel, maar hierdoor kunnen we geen TV-gids oproepen, opnames bekijken of zendernummers ingeven (enkel zappen mogelijk door CH+ en CH- te gebruiken). Reeds heb ik  tevergeefs de volgende stappen ondernomen om het probleem op te lossen:

 

- Een andere HDMI kabel aan te sluiten, in beide HDMI ingangen (en dit met 3 verschillende kabels, tevergeefs).

- De digicorder te herstarten/terug naar fabrieksinstellingen te zetten/..

- De Televisie opnieuw in te stellen naar fabrieksinstellingen

 

Een laptop aansluiten via de HDMI kabels in beide HDMI ingangen werkt allemaal prima. De oorsprong van het probleem lijkt dus bij de digicorder te liggen

 

Mijn vraag luidt als volgt: Welke volgende stappen kan ik nog ondernemen?

 

Alvast bedankt.

22 reacties
ddendooven
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Dag van de Chocolade It's your eighth party! It's your fifth party! Primeur!

HD copy protection probleem

Ook voor mij is dit nu een oplossing, hopelijk van lange duur.

Qwality
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

HD copy protection probleem

Sinds 17.02.17 problemen met digicorder op Samsung UE48J5000AWXXN.

Geen TV beeld meer , wel menu's en geluid.

Na contact met helpdesk een nieuwe digicorder gaan halen in Telenet shop.

Deze aangesloten en nu HD copy protection probleem.

 Na contact helpdesk ,3 HDMI kabels geprobeerd , reset TV , reset Digibox, HDMI  kabels omdraaien en terug  een nieuwe digicorder gaan halen.

Nu nog steeds hetzelfde probleem.

HDMI poorten op TV werken perfect met Mediaplayer van Emtec , daar is dus niks mis mee.

Ondertussen meerdere keren naar de helpdesk gebeld maar die schuiven het probleem naar de TV.  Software van de TV is niet veranderd in tussentijd , daar kan het niet aan liggen.

Blijkbaar heeft Telenet iets gedaan met het DRM copy protection systeem .

Ondertussen al 3 dagen zonder TV en nog steeds geen oplossing.

De mensen op de helpdesk hebben hun best gedaan , zij hebben alles overlopen ! 

 

0 Likes
Qwality
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

HD copy protection probleem

Opgelost !

Na HDMI kabel snel uit en in te steken in dezelfde HDMI poort is probleem opgelost.

De helpdesk ook al ingelicht over deze gouden tip. Smiley Vrolijk

0 Likes
mediawatcher
Professional Weetjesweter
Berichten: 38
Nieuwe TV-theek? My smart Valentine On a roll... Tien op tien!

HD copy protection probleem

HDMI-Copy protection

 

Deze melding heeft meerdere oplossingen:

 

- HDMI kabel in en uitsteken

- HDMI kabel vervangen voor een andere

- TV-software updaten via website tv fabrikant

- TV onder garantie, laten ruilen voor ander toestel 

 

De box vervangen is geen optie !! Dit verhelpt het probleem nooit, aangezien de tv en de hdmi kabel dan nog het zelfde is, raad ik dit niet aan.

 

Als bovenstaande niet werken, dan is het zowieso altijd een tv software probleem. Ik heb dit bij familie en vrienden al vaak opgelost. 

 

Meestal moet je op de website van de tv fabrikant , het merk van je tv zoeken.

 

Je zoekt het beste op zoekterm (merk tv) + (serienummer type tv) drivers downloaden.

 

Je kan de per usb een bestandje downloaden, deze usb steek je in de tv, en de meeste tv gaan dan 10 minuten bijwerken. En daarna is altijd de melding verdwenen. 

Als dit niet het geval is dan is je tv verouderd qau software, dan kan je beste indien onder garantie andere tv vragen bij de verkoper indien niet word het vermoedelijk andere tv eens aansluiten en als een ander tv toestel het doet, dan weet je dat je de tv moet vervangen.

 

Telenet is niet de oorzaak van deze melding, hun software kan je HDMI kabel zeer weinig beinvloeden aangezien, deze kabel enkel beeld doorgeeft van punt A de tv naar punt B de decoder, komt hier weinig software aan te pas.

 

Software op de tv die HDMI poort verwerkt wat hij binnenkrijgt, kan dan wel de oorzaak zijn, als de HDMI poort zijn leesbaarheid verliest krijgt je de melding Copy protection.Het kan perfect zijn dat je software van de tv een harde schijf wel leest en dvd speler hdmi . Dit komt door bestandtypes en software van de driver, het kan zijn dat deze aparaten anders werken. Maar dat net dat gedeelte signaal of bestand de tv moet lezen en verwerk niet meer gaat. Het kan dus zijn dat het lijkt de tv met andere zaken perfect gaat, maar net met dat ene niet, en dat komt door een software storing op de driver van de tv, is perfect mogelijk, hierdoor zijn vele mensen die dan meteen ervan uit gaan, dat hun tv niet de schuldige is , dit is dus een fout gedacht, ...

 

Dit is net gelijk je een laptop hebt of pc, dat het ene filmpje in je webbrowser wel laad en het andere niet, dan moet je ook een software update doen, of opnieuwe installeren van het aparaat voor het terug werkt.

 

Ik lees hierbij veel fouten, in andere antwoorden, die technisch niet juist zijn, daarom even een verduidelijk van het begrip copy protection.

 

JE
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Vernieuwde Telenet Webmail? Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party! De kop is eraf!

HD copy protection probleem

Heb een 1 jaar oude Philips smart TV, net een nieuwe digibox en hetzelfde verhaal. Ook zelfde tips en voorstellen van de klantendienst maar zonder resultaat. Koop eens een nieuwe HDMI kabel. waarom, mijn oude en hun nieuwe (van bij de digibox doen het niet). Oorzaak zit duidelijk in de nieuwe digibox bij mij maar ze laten me liever met de scart aanmodderen tot ik een nieuwe HDMI kabel koop om vast te stellen dat het ook nie werkt....

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

HD copy protection probleem

@JE

 

Ja kan normaal zonder problemen je digibox gaan omwisselen in een Telenet center.

 

Je kan eens een andere HDMI-kabel proberen zoals voorgesteld. Kun je er niet een lenen van vrienden of familie?

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Pendragon
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

HD copy protection probleem

Gisteren loopt de digicorder weer eens vast. Stekker eruit en hem opnieuw laten opstarten. Dan hebben we wel geluid maar slechts enkele seconden beeld. Telkens dat de kanaal aanduiding verschijnt valt het beeld weg. Geen toegang tot het menu.  Enkele keren opnieuw de stekker eruit (en hem enige tijd laten staan) maar telkens hetzelfde resultaat. Dan maar terug naar de fabrieksinstellingen via de knoppen op het toestel zelf (back + Ok tot MHP verschijnt en dan back blijven inhouden tot welkomscherm met taalkeuze verschijnt). Hoera, we hebben opnieuw beeld en geluid maar na enkele seconden "Hd copy protection".  Gezien alles, tot een half uur voordien, normaal werkte en de tv nog steeds normaal beeld heeft bij het afspelen van een DVD en analoog tv doorgeeft moet het dus de digicorder zijn. (toch nog even een nieuwe hdmi-kabel getest...).  Alle voorgestelde oplossingen geprobeerd (zonder aan de tv te prutsen want deze heeft de laatste firmware van Philips). Uiteindelijk brengt het uitschakelen van de tv terwijl de digicorder nog aanstaat de oplossing.  "HD copy protection" de digicorder denkt dat er een opname toestel aangeschakeld is.... dus "tv uitschakelen en opnieuw aan" en tv wordt opnieuw herkend als tv.  Dus neen, het ligt niet aan je tv maar wel degelijk aan de software van de digicorder die je tv niet meer herkent.

 

0 Likes
DrZoidberg
Professional Beetjesweter
Berichten: 5
π-DAY! Mooi, mooi! Primeur! It's your fourth party!

HD copy protection probleem

Ik heb het probleem voor gehad met een Samsung smart TV die gebruikt maakt van een One Connect box. De smart tv zelf heeft geen aansluitingen, alles verloopt via de one connect box die via 1 kabel naar de TV loopt. Na vier jaar weigerde de one connect box plots om de licentie van HDCP nog af te leveren aan de digibox. 


Het probleem lag wel degelijk aan de One Connect box en niet aan de digicorder, al is het wel te zien hoe je het interpreteert. Telenet steekt een licentie in zijn digicorders waarvan geweten is dat er veel problemen mee zijn...

Zowel Telenet business als Samsung hadden geen oplossing voor dit probleem of het is te zeggen Samsung had er wel 1: een nieuwe one connect box van meer dan 400 euro. Wanneer men weet dat een gelijkaardig tv nog een marktwaarde heeft van 700-800 euro leek mij dat geen aanvaardbare oplossing. Ook het vervangen van een perfect werkende TV uitgezonderd de HDCP kon ik niet over mijn hart krijgen. 

Tijdelijk loste ik het probleem op door gebruik te maken van een scart naar hdmi converter. Maar wat is het nut van een digitale tv met een analoog signaal? Na vele discussies met Samsung en het afschuimen van internet fora bestelde ik een HDMI splitter via Amazon die overkwam van Amerika. De niet recente en sommige Chinese splitters strippen de HDCP (wat niet de bedoeling was). Het is dus wat geluk hebben met het model. 

Maar via deze weg was het probleem wel opgelost voor 18 euro... 

 

De splitter die ik bestelde: 

ViewHD 2 Port 1x2 Powered HDMI Mini Splitter for 1080P & 3D | Model: VHD-1X2MN3D

https://www.amazon.com/gp/product/B004F9LVXC/ref=ppx_od_dt_b_asin_title_s00?ie=UTF8&psc=1


Mijn post op het samsung forum: 

https://eu.community.samsung.com/t5/TV-Audio-Video/SOLVED-Samsung-smart-TV-HDCP-protection/td-p/9399...