Beantwoorden
CelineDelvoye
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Pionier Primeur! It's your fourth party! Pageturner!

HD copy protection probleem

Beste,

 

Sinds enkele maanden zijn we in het bezit van een Samsung TV (model UE40H5030AW). Deze heeft 2 HDMI ingangen: STB en DVI. Sinds enkele dagen geleden geeft de Digicorder (model L21-TLNA) de foutmelding "HD copy protection probleem", waardoor we geen digitale tv via HDMI meer kunnen bekijken. Kijken kan voorlopig via de SCART kabel, maar hierdoor kunnen we geen TV-gids oproepen, opnames bekijken of zendernummers ingeven (enkel zappen mogelijk door CH+ en CH- te gebruiken). Reeds heb ik  tevergeefs de volgende stappen ondernomen om het probleem op te lossen:

 

- Een andere HDMI kabel aan te sluiten, in beide HDMI ingangen (en dit met 3 verschillende kabels, tevergeefs).

- De digicorder te herstarten/terug naar fabrieksinstellingen te zetten/..

- De Televisie opnieuw in te stellen naar fabrieksinstellingen

 

Een laptop aansluiten via de HDMI kabels in beide HDMI ingangen werkt allemaal prima. De oorsprong van het probleem lijkt dus bij de digicorder te liggen

 

Mijn vraag luidt als volgt: Welke volgende stappen kan ik nog ondernemen?

 

Alvast bedankt.

22 reacties
Yamakasi
Experienced Meerweter
Berichten: 105
Nieuwe TV-theek? Even demarreren... Warming up? BINGO!

HD copy protection probleem

Ivm je menu en zapbalk kan ik je wel helpen, je moet back + rechterpijltje op de digicorder zelf induwen, heeft iets met de resolutie te maken.

 

HDCP zijn problemen met de kopieerbeveiliging, het probleem ligt daarom niet aan de digicorder, probeer maar eens een andere tv en je zal zien dat het zal werken. 

Kan je die samsung tv upgraden? eventueel via usb?

0 Likes
ChantalDC
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! It's your sixth party! De kop is eraf!

HD copy protection probleem

Wat een onzin!

Telenet maakt er zich gemakkelijk van af!

 

Wij hebben 2 tv's, met 2 aparte hdmi kabels.  Al 5 jaar is alles aangesloten met een hdmi switch, zodat we of in de slaapkamer, of in de woonkamer onze digibox kunnen gebruiken.

Gisteren opeens : hd copy protection problem

Het is niet meer mogelijk de digibox te gebruiken.  We hebben de hdmi switch er al van tussen gehaald om zeker te zijn dat die niet stuk is.  Probleem blijft.  Zowel de tv in de slaapkamer als die in de woonkamer geeft dezelfde foutmelding.

 

Vandaag 2 x met Telenet gebeld.  Bij de helpdesk weten ze gewoon niet wat het probleem is.  Ze volgen gewoon het script-lijstje:

1) Ha mevrouw kan u eens een upgrade doen van uw tv?  Maw, het probleem ligt niet bij ons hoor.  Zou nogal toevallig zijn hè juffrouw, dat opeens 2 tv's, van een totaal ander jaartal, ineens tegelijkertijd een probleem zouden krijgen hè?

Ja das waar. 

2)  Kan u een andere hdmi-kabel kopen?  Maw, het probleem ligt niet bij ons hoor.  Zou nogal toevallig zijn hè juffrouw, dat opeens 2 hdmi-kabels, ineens tegelijkertijd een probleem zouden krijgen hè? 

Ja das waar. 

3) Zal ik een technieker langs sturen?

Die dan vervolgens de digibox zal wisselen, en we al onze opnames kwijt zijn???  Nee dat is voor mij geen oplossing.

 

We zijn natuurlijk een ambetant geval nu voor Telenet.  Doordat we 2 tv's met 2 aparte hdmi-kabels hebben liggen, kunnen ze natuurlijk het probleem niet bij de "andere" hardware leggen...

Maar iemand van engineering aan de lijn krijgen om het probleem op te lossen is niet mogelijk...

Ze maken wel een klacht aan...

 

Zou het eventueel kunnen, beste Telenet, dat jullie de parameters van de encrypty via HDCP wat "nauwer" hebben gezet, waardoor wij arme klanten, nu met deze **bleep** zitten???

Wat een onzin!

 


@Yamakasi schreef:

 

HDCP zijn problemen met de kopieerbeveiliging, het probleem ligt daarom niet aan de digicorder, probeer maar eens een andere tv en je zal zien dat het zal werken. 

Kan je die samsung tv upgraden? eventueel via usb?


 

 

 

 

 

 

 

 

TomasC
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Primeur! It's your sixth party! De kop is eraf! It's your first party!

HD copy protection probleem

Na een herstart van de digicorder op 5 juli 2016 hetzelfde probleem met de TV en digicorder van mijn ouders: "HD Copy Protection probleem".

 

De digicorder is omgewisseld zonder resultaat.

 

Het is een oudere Samsung TV die zichzelf niet update (kan zelfs niet geupdate worden, ongeacht wat de Telenet helpdesk beweert), dus daar kan het probleem niet liggen.

 

De HDMI-kabel omdraaien of zelfs vervangen helpt niet.

 

De Telenet helpdesk weet uiteindelijk ook niet meer wat doen.

 

Ik vermoed dat Telenet nieuwe software op de Digibox heeft gezet die de HD Copy Protection van oudere TV-toestellen niet meer ondersteunt.

Ivoraes
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
π-DAY! De 3 wijzen! Tien op tien! Hoort wie klopt daar?

HD copy protection probleem

Zelfde probleem met mijn HD-Ready TV (720p) van Aldi. Al 2x de digicorder vandaag vervangen. Géén verbetering. Ook al met andere HDMI-kabel geprobeerd. Foutboodschap blijft steeds op het scherm verschijnen.

 

Oorzaak: Update van software in DIGICORDER die plots oudere TV-toestellen beschouwd als een externe schijf. De TV laten aanpassen is het antwoord. Dit is trouwens géén smart-tv...aanpassen onmogelijk  (10j oud, 1ste generatie LCD).

 

Telenet moet de controle die blijkbaar recent is verscherpt aanpassen. Het is ongehoord dat wij verplicht worden om een nieuwe TV aan te schaffen. 

 

Voorlopig kan ik terug TV kijken via de scart aansluiting. De kwaliteit is echter veel lager (576 lijnen ipv 720).

Ik ben een zeer trouwe klant (eerste 10.000 klanten), maar nu ben ik zwaar ontgoocheld.

0 Likes
nollir
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

HD copy protection probleem

hier ook gehad

een andere (dure) hdmi kabel loste het probleem op

er zal wel ergens een instelling veranderd zijn....

0 Likes
Ivoraes
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
π-DAY! De 3 wijzen! Tien op tien! Hoort wie klopt daar?

HD copy protection probleem

Technieker van Telenet is langs geweest en heeft alles (ook andere HDMI-kabel) geprobeerd...maar zonder succes. LCD-TV die net géén 10 jaar oud is, die HD Ready formaat kan tonen...is niet meer bruikbaar. Enkel beeld mogelijk via SCART dat zéér onaangenaam is en wazig.

 

Ofwel gaat Telenet de software aanpassen, ofwel ben ik genoodzaakt om een nieuwe TV te kopen.

0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

HD copy protection probleem


@Ivoraes schreef:

 

Ofwel gaat Telenet de software aanpassen, ofwel ben ik genoodzaakt om een nieuwe TV te kopen.


Gaat Telenet die TV dan betalen?


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Bvm
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party! De kop is eraf! It's your first party!

HD copy protection probleem

En, telenet, wat Gaan we doen?
0 Likes
Kevinmaes
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

HD copy protection probleem

Net hetzelfde probleem.

bij mij is het het resultaat van het resetten van de box. De eerste symptomen waren dat ik geen beeld te zien kreeg, enkel geluid  op elk kanaal. De menus van de digibox zelf doen het wel.

gabruiksinstellingen terugzetten geeft deze fout nadat hij zijn posten gevonden heeft. Nu kan ik zelfs niet meer resetten.  Aftsandsbediening kan enkel nog aan of uitzetten.

ik heb een samsung smart tv dus geen oud modelletje

0 Likes
apestaart
Experienced Veelweter
Berichten: 250
Nieuwe TV-theek? Even demarreren... Warming up? BINGO!

HD copy protection probleem


@Kevinmaes schreef:

Net hetzelfde probleem.

bij mij is het het resultaat van het resetten van de box. De eerste symptomen waren dat ik geen beeld te zien kreeg, enkel geluid  op elk kanaal. De menus van de digibox zelf doen het wel.

gabruiksinstellingen terugzetten geeft deze fout nadat hij zijn posten gevonden heeft. Nu kan ik zelfs niet meer resetten.  Aftsandsbediening kan enkel nog aan of uitzetten.

ik heb een samsung smart tv dus geen oud modelletje


Ik vrees eerder dat uw digicorder zijn beste tijd heeft gehad en dat je die best zal moeten omruilen maar dan ben je wel je opnames kwijt.

0 Likes
Kevinmaes
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

HD copy protection probleem

Ik heb net de digicorder van beneden aangesloten met de bekabeling op de slaapkamer...zelfde probleem Een andere hdmi-kabel geprobeerd en die blijkt wel te werken. Box is nog lang niet aan zijn einde ... hopelijk
0 Likes
apestaart
Experienced Veelweter
Berichten: 250
Nieuwe TV-theek? Even demarreren... Warming up? BINGO!

HD copy protection probleem


@Kevinmaes schreef:
Ik heb net de digicorder van beneden aangesloten met de bekabeling op de slaapkamer...zelfde probleem Een andere hdmi-kabel geprobeerd en die blijkt wel te werken. Box is nog lang niet aan zijn einde ... hopelijk

Des te beter.

0 Likes
Area57
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 583
Applaus voor jezelf! Bye-bye Google, hello Yougle! Volop in the game! En wanneer slaap jij?

HD copy protection probleem

@CelineDelvoye Zorg dat:
    • Jouw tv-toestel aanstaat
      De HD-Digibox/Digicorder aanstaat
      De foutboodschap op het beeld komt (HD Copy Protection)
  • Trek nu de HDMI-kabel uit jouw tv-toestel of uit jouw HD-Digicorder en steek deze HDMI-kabel onmiddelijk weer in op dezelfde plaats. Het beeld en geluid zouden nu terug moeten werken.
    GeertV1
    Freshman Beetjesweter
    Berichten: 1
    Primeur! It's your second party! It's your sixth party! De kop is eraf!

    HD copy protection probleem

    Super bedankt voor deze tip!

     

    dat werkt!