Beantwoorden
GeForce_be
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

Hallo,

 

Ik heb hier thuis 2 HDdigicorders en 1 HD-digibox, allemaal correct aangesloten. (aangesloten op switch achter modem-only, GEEN powerlines)  Op beide digicorders staan de opnames gedeeld.

 

Tot vorige week kon ik via die digibox dan ook naar die opnames kijken, maar nu plots werkt dat niet meer.
De optie 'opnames' staat zelfs niet meer in het menu van de digibox.

 

De opnames kunnen wel nog perfect gedeeld worden tussen de 2 digicorders onderling.
Er is niets veranderd aan de aansluiting, en de digibox is nog steeds interactief (krijgt ip adres).
Heb ondertussen al 2 maal factory-reset gedaan op de digibox, de digicorders opnieuw opgestart, de modem en switch gereset, zelfs geprobeerd met andere UTP kabel, niets werkt.
Bij alle 3 staat de slimme energiestand uit.

 

Gisteren stond 'opnames' dan plots wel weer in het menu, maar konden er geen opnames gevonden worden.
Digicorders nog eens minuut uit stopcontact getrokken en opnieuw laten opstarten, werkte nog niet, 'opnames' nu terug weg uit het menu...

 

De digibox is aangekocht en kan dus niet omgeruild worden, dus voor ik een nieuwe koop zou ik uiteraard graag weten of de digibox stuk is of dat er toch een ander probleem kan zijn.
Lijkt mij een software probleem, maar na factory reset worden alle software opdates opnieuw gedaan. En bij een slechte update zouden er toch nog mensen met hetzelfde probleem moeten zijn, maar ik heb nog niets kunnen vinden online.

 

Dus als iemand nog een tip heeft, laat maar horen, ik weet het even niet meer:)

98 reacties
Greug
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

contact via de FB chat app 🙂

Nuja, ik herinner mij eigenlijk niet of op de digibox (niet de recorder) er op het config menu een in-home IP adres ooit is zichtbaar geweest..

 

Ondertussen zelf even de telenet switch vervangen, door netgear'tje als test, de 2 homeplugs even gereset, nog steeds geen onderlinge communicatie...

0 Likes
Greug
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

Niet echt tevreden maar bof...

 

Update van de digibox heeft er voor gezorgd dat deze niet meer werkte met de share features van de digicoder.

 

Troubleshooting bestond gewoon uit "herstart het eens", "check uw powerlines", "haal de apparaten eens van de switch", etc... iedereen kent de basis wel.

 

uiteindelijk dan te horen krijgen dat je de box maar moet gaan vervangen is in mijn ogen een meer dan goedkope oplossing in de ogen van Telenet, zeker aangezien dit een gekochte digibox was, waar totaal geen probleem mee is/was tot de update.

 

In mijn ziens een meer dan gemengd gevoel..

 

1.  Het werkt wel (dus tjiens, aan die infrastructuur zal wel niks schelen)

2. Het kost mij toch weeral geld, voor iets wat door een ander veroorzaakt is... 

 

0 Likes
FrankTruyen
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

 

 

 

0 Likes
FrankTruyen
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

Hier is het opgelost !

Wel een hele lijdensweg geweest.

Eerst met Telenet 20 min aan de lijn gehangen, vriendelijke jongen, alle toestellen spanningsloos maken,  dan in volgorde modem, digicorder digiboxen enz weer aanschakelen en 20 minuten wachten.

"Het probleem zit hem in het feit dat enkel uw digicorder een In-Home IP adres heeft en die andere boxen niet". Dat is opgelost na een reboot van alles. Als het niet werkt belt u maar terug meneer 🙂

 

Werkt natuurlijk niet, opnieuw bellen, 1u10m deze keer !!! Opnieuw zeer vriendelijke, maar andere meneer, maar uiteindelijk ook geen oplossing. Alle settopboxen, PLC's switch, modems enz talloze keren gereset spanningsloos gemaakt, kabels vast/los, you name it. 1 DA210 box factoryreset, maar ook zonder resultaat. Interne case aangemaakt To be continued...

 

OPLOSSING:

Mijn situatie was als volgt:

TelenetModem(zonder ingebouwde wifi) met daarachter een Telenet-D-Link-switch waarop op 1 uitgang mijn eigen wifi-router hangt en op een andere een Powerlineblokje(PLC) dat  communiceert met 1 Digicorder en 3 digiboxen (2 DA210 en 1 van het "kleine recentere" type)
De 2 DA210's communiceerden niet meer sinds de software update van 8/6/16.

Ik had op alle boxen verbinding met internet, enkel mijn digicorder had een in-homeIP van 192.168.1.80, de andere boxen hadden geen in-home IP. 

+> Eerst ALLES spanningsloos gemaakt, (modem, switch, wifi-router, digicorder en digiboxen), dan wifi-router uit de switch getrokken, en modem + switch opnieuw onder spanninggebracht. Vervolgens de digicorder opgestart. Deze krijgt nu GEEN in-home IP-adres meer! Daarna digibox opgestart. (nog geen opname-menu te zien) Dan via home-allerlei-digibox-instellingen... naar "factory reset" gaan voor de DA210 digibox en deze uitvoeren. Box start dan opnieuw op, start iets daarna nog een 2e keer vanzelf op, vraagt dan de taalkeuze + postcode, start nog een keer op waarna je nog een 2e keer je postcode moet ingeven, start nog een keer op waarbij hij zelf een een software upgrade uitvoert, start nog een keer op en nadat het gele wieletje dan bovenaan uitgerold is heb je weer het vertrouwde "opname"-menu en werkt alles weer. 

Dit heeft voor mijn 2 DA210 boxen het probleem opgelost.

Finaal mijn wifi-router weer aangesloten op de switch.

 

Hoop dat dit bij jullie ook werkt.

Het duurt een half uur voor de factory reset en de hele bijhorende cyclus uit te voeren, maar het werkt.

 

Succes.

 

 

 

0 Likes
FrankTruyen
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

Te vroeg victorie...

 

Alles werkte maar na 20à30 minuten krijgt mijn digicorder opnieuw een in-home-IP 192.168.1.80 toegewezen en valt de functie voor gedeelde opnames weer weg op de DA210-boxen. (op de nieuwe kleine box blijft het wel werken)

 

To be continued

Greug
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

Inderdaad, het probleem bij mij is ook op de "oude" boxen.

 

Met die nieuwe die ik gaan halen ben, geen probleem.

En ook alvorens die te testen nog eerst de oude gezet, geen opnames, met nieuwe wel (zonder recorder te herstarten en zonder stroom te zetten etc)

 

Dus heel duidelijk toch een probleem met die software update die is uitgerolled.

edk
Experienced Beetjesweter
Berichten: 9
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

en heeft er nu iemand al een "fatsoenlijk" antwoord en vooral een oplossing gekregen?

gezien de "voetbalgekte", waar ik geen van deel van uitmaak maar een aantal gezinsleden wel, is dit wel een heel erg ongemak!!!!!!!!

0 Likes
GeForce_be
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

Ik denk eerlijk gezegd niet dat er een oplossing bestaat op dit moment. Het is wachten op een nieuwe update, die het probleem dan hopeliijk terug oplost. In de tussentijd er alles aan doen om telenet zoveel mogelijk op de hoogte te brengen van de problemen, zodat ze daar tenminste doorkrijgen dat er een bug in hun software voor de AD210 zit.

0 Likes
edk
Experienced Beetjesweter
Berichten: 9
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

Kunnen ze nu niet op aanvraag voorstellen om terug te downgraden naar de vorige versie?

mijn digibox werkte goed zoals die was, dus ik heb geen meerwaarde van de update...

geef degene die willen de optie om de update te weigeren ofzo?

als ik terugzet naar fabrieksinstellingen en dan de update kan weigeren, is voor iedereen die wenst de ergenis toch al opgelost.

en dan hebben ze bij telenet tijd om de update te herwerken.

dit is zo een beetje de omgekeerde wereld...

 

 

Greug
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

Voor de mensen die huren is het probleem zo groot niet,  je kan gewoon de digibox gaan wisselen en met de nieuwere is het probleem er niet. 

 

Dus er zijn in dit geval maar een paar mogelijkheden. 

 

1.  Telenet test upgrade niet voldoende. 

2. Telenet was op de hoogte van het probleem maar er zijn niet genoeg mensen die zullen klagen. 

3.  Vlugge manier om snel wat extra geld in kas te krijgen,  forced upgrade,  broken machine. 

 

Zit serieus te denken om eens naar de ombudsdienst hier mee te stappen,  aangezien dit gewillig onklaar maken is van een werkend product 

VincentD
Ex-Moderator
Berichten: 193
Lees je nog iets anders? ;-) De vernieuwde WIGO? Lezersgoud. Respect! Even demarreren...

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

All,

 

We zijn hiervan op de hoogte en werken aan een nieuwe upgrade voor verschillende toestellen. Een andere oplossing is om op je router het laatste octet van het LAN IP te wijzigen naar iets anders dan ‘1’. Houden jullie ons hiervan op de hoogte als dit heeft geholpen of niet heeft geholpen?

 

Vincent

Vincent

"I've tried absolutely nothing and I'm all out of ideas."
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

FrankTruyen
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

Beste Vincent,

 

Lan IP aangepast naar 192.168.1.2 (was eerst 192.168.1.1), daarna recorder gereboot, 2 AD210-boxen gereboot en het opname menu verscheen opnieuw op 1 van mijn 2 AD210-boxen. Opnames werden zichtbaar, maar box was enorm traag. (zaptijden van 5 seconden tussen commando geven op remote en reactie van de box) Daarna box nog een keer gereboot maar nu verschijnt enkel nog de keuze "opnames" in het menu maar krijg ik de melding "geen recorder gevonden". Terug naar af dus.

 

Hopelijk komen jullie snel met een aangepaste software.

 

Groeten,

 

Frank.

0 Likes
koekje
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party!

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

Sinds enkele dagen hebben wij precies hetzelfde probleem: we zien op onze digibox wel zogezegd het deel 'Opnames' staan maar als we 'OK' klikken krijgen we de melding 'Geen digicorders beschikbaar'.

Ik heb begrepen dat dit het gevolg is van een update die Telenet onlangs uitgevoerd heeft en dat ze een oplossing aan het zoeken zijn. Kan Telenet ons laten weten wanneer we die kunnen verwachten want dit is erg vervelend.

0 Likes
amber
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

hier ook hetzelfde probleem sinds deze week , ook digibox aangekocht .

ik vind dat telenet ons een nieuwe moet geven

Greug
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

Okay ondertussen eventjes kunnen bij testen.

 

192.168.2.2 = Router IP.

Op de digicorder is er nu geen in-home IP adress meer zichtbaar.

Op de oude digibox, lukt het na her herstarten van het device terug wel op zowel de opnames te zien en af te spelen.

Op de nieuwe natuurlijk ook nog.

 

Echter zit ik nu met de extra kosten, ik kan enkel maar beamen wat Amber zegt, Zodra ik antwoord heb (deftig) op de reeds gedane klachten mail, gaat de nieuwe (huur) terug, en wil ik die ook niet op de factuur zien verschijnen.

 

Aangezien er hiervoor al iemand tijdelijk success heeft gehad met dit, ga ik nog wat verder testen, herstarten van de box etc, gedurende de dag.

 

Noodoplossing voor de router IP range te veranderen blijkt wel te werken..

0 Likes