Beantwoorden
GeForce_be
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

Hallo,

 

Ik heb hier thuis 2 HDdigicorders en 1 HD-digibox, allemaal correct aangesloten. (aangesloten op switch achter modem-only, GEEN powerlines)  Op beide digicorders staan de opnames gedeeld.

 

Tot vorige week kon ik via die digibox dan ook naar die opnames kijken, maar nu plots werkt dat niet meer.
De optie 'opnames' staat zelfs niet meer in het menu van de digibox.

 

De opnames kunnen wel nog perfect gedeeld worden tussen de 2 digicorders onderling.
Er is niets veranderd aan de aansluiting, en de digibox is nog steeds interactief (krijgt ip adres).
Heb ondertussen al 2 maal factory-reset gedaan op de digibox, de digicorders opnieuw opgestart, de modem en switch gereset, zelfs geprobeerd met andere UTP kabel, niets werkt.
Bij alle 3 staat de slimme energiestand uit.

 

Gisteren stond 'opnames' dan plots wel weer in het menu, maar konden er geen opnames gevonden worden.
Digicorders nog eens minuut uit stopcontact getrokken en opnieuw laten opstarten, werkte nog niet, 'opnames' nu terug weg uit het menu...

 

De digibox is aangekocht en kan dus niet omgeruild worden, dus voor ik een nieuwe koop zou ik uiteraard graag weten of de digibox stuk is of dat er toch een ander probleem kan zijn.
Lijkt mij een software probleem, maar na factory reset worden alle software opdates opnieuw gedaan. En bij een slechte update zouden er toch nog mensen met hetzelfde probleem moeten zijn, maar ik heb nog niets kunnen vinden online.

 

Dus als iemand nog een tip heeft, laat maar horen, ik weet het even niet meer:)

98 reacties
Area57
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 583
Applaus voor jezelf! Bye-bye Google, hello Yougle! Volop in the game! En wanneer slaap jij?

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

Als de digibox geen opnames meer in het menu laat zien, kan je dan eens kijken wat het inhome ip-adres en het primary dns adres is ?

 

  • Druk op het huisje op de Telenet afstandsbediening
  • Ga naar Allerlei
  • Ga naar Instellingen en druk op Ok
  • Ga naar Digibox/digicorder en druk op Ok
  • Ga naar Technische informatie en druk op Ok
  • Ga naar IP en druk op Ok

 

 

0 Likes
GeForce_be
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

digibox:

 

IP: 10.164.89.85

dns: 195.130.131.2

 

digicorder1:

 

IP: 10.164.82.124

dns: 195.130.131.2

 

digicorder2:

 

IP: 10.164.91.134

dns: 195.130.131.2

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

Dat ze uiteraard allemaal een 10.x.x.x hebben is OK. Maar het inhome IPadres dat is belangrijk dat moet ergens 192.168.x.x zijn.

Is je digibox nog het type met het kaartje? Dan vrees ik dat je een nieuwe zult moeten kopen. 99€ voor zo'n leuk klein ding. Je hebt terug 2 jaar waarborg en al dat je langer doet dan 2 jaar is profijt.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
GeForce_be
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

om een 192.168.x.x te krijgen moet je ze toch achter de router hangen?

 

Ik heb geen HGW maar een modem-only. Die is aangesloten op een switch, op die switch zijn de digicorders en digibox aangesloten, en ook de router, waarachter al de rest hangt.

Dus ook de 2 digicorders krijgen geen 192.168.x.x en toch kunnen die 2 nog steeds opnames delen.

 

En zoals ik al zei, het heeft jaren perfect gewerkt zo, waarom zou ik dan nu plots de nieuwe moeten kopen? Het model dat ik heb is trouwens ook zonder kaartje (AD210)

0 Likes
Greug
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

Okay dit is wel toeval...

 

Vandaag ook bij het thuiskomen geen vuiltje aan de lucht.

Tot we de televisie in de slaapkamer wouden gebruiken.

 

Beneden in de living : Digicorder.

Boven in slaapkamer : Digibox (HD)

 

Beneden krijgt die mooi nog gewone IP adressen (inc. 192.168.x.x adress)

Is ook een modem only solution hier bij ons.

 

De digibox krijgt ook zijn gewone telenet IP.

 

het bekijken van gedeelde opnames is echter NIET meer mogelijk.

Interactief is hij dan weer wel, want kan makkelijk meer dan 4 dagen in de toekomst de EPG bekijken.

 

Hallo Telenet?

Iets van aanpassingen gemaakt waar niemand achter vroeg.

GeForce_be
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

Nog even nagekeken en ook hier krijgen de digicorders een inhome ip-adres in de juiste range (192.168.2.x ) Hoe dat juist werkt weet ik niet want die zit dus aangesloten VOOR mijn router...

 

Maar de digibox, die opzelfde switch hangt, krijgt dus maar 1 IP adres (10.x.x.x), dus lijkt inderdaad op aanpassing van de software van telenet uit.

Greug
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

Gaat morgen leuk worden op de telenet helpdesk 🙂

 

Eerst door het script lopen en dan 2de lijns, want volgens mij vallen daar niet zoveel mensen over deze problemen....  dus voor dat zal opgelost zijn Ollé ollé... 🙂

0 Likes
Greug
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

nog even ter info, wie weet dat ze er iets mee doen...

 

S/W Downloadtijd : Wed Jun 08 04:45:30 CEST 2016

S/W-UpgradeVersie 0x27

Driverversie : 0.3.36 r

Telenet versie : TLN 2.7.4

Applicatieversie : 1.8 (B7013_HD_P7)

Software versie : V15.3-rc-589-g26ed291

 

in de hoop dat ze in het vervolg effectief testen uitvoeren alvorens updates uit te sturen....

FrankTruyen
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

Hier zelfde probleem. Sinds de software upgrade van vannacht kan ik via 2 van mijn 3 digiboxen de opnames op de digicorder niet meer zien. Degene waarop het wel nog werkt is een recent type (kleine versie) Op de 2 oudere kan ik de opnames niet meer zien. Geven melding dat de digicorder niet gevonden wordt.

0 Likes
Area57
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 583
Applaus voor jezelf! Bye-bye Google, hello Yougle! Volop in the game! En wanneer slaap jij?

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

Wat staat er bij default gateway  ?

@GeForce_be schreef:

Nog even nagekeken en ook hier krijgen de digicorders een inhome ip-adres in de juiste range (192.168.2.x ) Hoe dat juist werkt weet ik niet want die zit dus aangesloten VOOR mijn router...

 

Maar de digibox, die opzelfde switch hangt, krijgt dus maar 1 IP adres (10.x.x.x), dus lijkt inderdaad op aanpassing van de software van telenet uit.


0 Likes
Greug
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

Hier kan ik zeggen dat de default gateway op beide boxes op 10.169.0.1 staat

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

Het lijkt erop dat de geplande release van 19/06 terug voor de nodige moeilijkheden zal zorgen. Maar vandaag zal er een totaal nieuwe beleving beloofd worden dus dat komt goed. Met vallen en opstaan.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de laatste 2 weken ook al eigenaardigheden heb gezien. Melding dat mijn netwerkkabels niet goed aanggesloten waren, opnames die blokkeerden als ik ze via de digibox wilde bekijken maar niet rechtstreeks op de digicorder, Maar nu lijkt het bij mij over.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
GeForce_be
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

default gateway op allemaal zelfde, 10.164.64.1

0 Likes
GeForce_be
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Gedeelde opnames niet meer zichtbaar op digibox

contact gehad met telenet via twitter, hebben aanpassing aan modem geprobeerd maar dat heeft niet geholpen. Nu heb ik mac adres moeten doorsturen en gaan ze het laten nakijken en mij opbellen, ik hou jullie op de hoogte.

0 Likes