Beantwoorden
Vicky08
Freshman Weetjesweter
Berichten: 21
My smart Valentine Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

Wifi probleem

Een paar dagen geleden hebben wij een samsung smart tv gekocht. Deze wordt gebruikt zonder digibox of vaste kabel en wordt enkel verbonden met wifi om o.a. Netflix te kijken. Ondanks dat alles eerst normaal verliep, viel de wifi uit het niets weg. Niet alleen op de tv maar ook op de smartphones die met hetzelfde wifinetwerk verbonden zijn. Wanneer je dan terug probeert te verbinden, geeft hij een melding dat dat niet gaat. Door de router (een extra router om het wifi signaal van de originele telenet router te versterken) uit te trekken en weer in te steken, is dit probleem tijdelijk opgelost. Heeft er iemand enig idee hoe we dit probleem kunnen verhelpen? Alvast bedankt!
Tags (2)
0 Likes
38 reacties
Vicky08
Freshman Weetjesweter
Berichten: 21
My smart Valentine Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

Wifi probleem

Wanneer ik daar op druk krijg ik een keuze menu met 2 opties over het 'type netwerk' (draadloos of bedraad) als ik dan een eindje verder klik kan ik naar ip instellingen gaan en daar staat dat het ip-adres automatisch wordt opgehaald, maar er is ook een optie om het handmatig in te voeren. Als ik het handmatig invoer, welk ip-adres hoor ik dan te gebruiken? Ik weet daar eerlijk gezegd geen nota van 😊
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Wifi probleem

@Vicky08- Ik heb je originele bericht nog eens gelezen en eerst nog een paar vraagjes. Je hebt een modem/router (HGW) van Telenet én een eigen router. Weet je toevallig of die router is ingesteld als access point?

 

Ik meen dat de modem/router van TN is ingesteld op 192.168.0.1 en dat die adressen uitdeelt vanaf 192.168.0.100. Als je eigen router is ingesteld als AP, dan zou die een vast IP moeten hebben, wellicht 192.168.0.2.

 

Als dat klopt (kijk het interne IP eens na op een laptop, PC, tablet, smartphone, ...) , dan zou je eens kunnen proberen om de tv een IP te geven tussen 192.168.0.3 en 192.168.0.49 (subnet: 255.255.255.0). Mogelijk moet je daarna alles eens resetten (uit- en aanzetten; zonder stroom zetten), zowel de routers als de tv.

 

Dat van die (interne) IPs kijk je best even na. Hetgeen ik voorstel is geen garantie dat het zal werken, maar op zijn minst is het iets dat we kunnen uitsluiten als het niet werkt.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Vicky08
Freshman Weetjesweter
Berichten: 21
My smart Valentine Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

Wifi probleem

De router heeft een vast ip-adres. Ik weet dat ik met de vorige problemen aan de router ben bezig geweest om het als AP in te stellen maar dat dit steeds niet lukte en ik steeds de router opnieuw moest terugzetten naar fabrieksinstellingen. Vandaar ook dat er over de firmware werd gesproken, maar dat bleek het niet te zijn. Ik wil gerust eens proberen de tv een vast ip-adres te geven. Hoor ik gewoon de laatste 2 cijfers te veranderen tot ik een geschikt ip-adres heb gevonden?
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Wifi probleem

Als je zeker bent dat de modem/router 192.168.0.1* als intern IP heeft, dan kun je bijvoorbeeld eens proberen om de tv 192.168.0.3 te geven.

 

 

 

*  Dit kan ook 192.168.1.1 of 192.168.2.1 zijn.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Vicky08
Freshman Weetjesweter
Berichten: 21
My smart Valentine Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

Wifi probleem

Wat hoor is dan bij gateway in te vullen als ik het ip-adres instel op 192.168.0.3? 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Wifi probleem


@Vicky08 schreef:

Wat hoor is dan bij gateway in te vullen als ik het ip-adres instel op 192.168.0.3?


Volgens mij zou het iets als dit moeten zijn:

 

IP Address: 192.168.0.3

Netmask (Subnet Mask): 255.255.255.0

Gateway: 192.168.0.1

DNS: 192.168.0.1

 

Na aanpassen volgende toestellen resetten (even uit- en aanzetten of zonder stroom zetten): TN HGW, je eigen router, de tv.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Vicky08
Freshman Weetjesweter
Berichten: 21
My smart Valentine Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

Wifi probleem

Ik heb alles ingesteld zoals je zei, maar er zit nog steeds ergens een probleem. De tv zegt dat ik de dns instellingen moet veranderen of contact op moet nemen me de internetprovider... zijn er nog variaties mogelijk met in het bijzonder de dns? 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Wifi probleem


@Vicky08 schreef:

Ik heb alles ingesteld zoals je zei, maar er zit nog steeds ergens een probleem. De tv zegt dat ik de dns instellingen moet veranderen of contact op moet nemen me de internetprovider... zijn er nog variaties mogelijk met in het bijzonder de dns? 


Voor alle zekerheid: ben je zeker dat 192.168.0.1 het adres van de router is? Het kan bijv. ook 192.168.1.1 of 192.168.2.1 zijn. Is het mogelijk om de tv even van statisch terug naar dynamisch te zetten en dan de netwerkinstellingen na te kijken (tenminste als het lukt om een verbinding op te zetten) ?

 

Indien zo, dan zou je ipv de DNS in te stellen op 192.168.0.1 eens kunnen proberen via OpenDNS of de DNS van Google (al ben ik daar persoonlijk niet zo voor te vinden).

 

Voor OpenDNS is dat:

 

  • 208.67.222.222
  • 208.67.220.220

Google:

 

  • 8.8.8.8
  • 8.8.4.4

  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Vicky08
Freshman Weetjesweter
Berichten: 21
My smart Valentine Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

Wifi probleem

Ik heb eigenlijk niets meer moeten veranderen aan de vorige instellingen die u mij gegeven heeft! De tv werkt nu al een dikke week zonder problemen! Heel erg bedankt!