De Netweters
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wifi probleem

Beantwoorden
Highlighted
Freshman Weetjesweter
Een paar dagen geleden hebben wij een samsung smart tv gekocht. Deze wordt gebruikt zonder digibox of vaste kabel en wordt enkel verbonden met wifi om o.a. Netflix te kijken. Ondanks dat alles eerst normaal verliep, viel de wifi uit het niets weg. Niet alleen op de tv maar ook op de smartphones die met hetzelfde wifinetwerk verbonden zijn. Wanneer je dan terug probeert te verbinden, geeft hij een melding dat dat niet gaat. Door de router (een extra router om het wifi signaal van de originele telenet router te versterken) uit te trekken en weer in te steken, is dit probleem tijdelijk opgelost. Heeft er iemand enig idee hoe we dit probleem kunnen verhelpen? Alvast bedankt!
Tags (2)
0
Beantwoorden
38 reacties
Experienced allesweter

Welke router is het? (Liefst ook het modelnummer)

   Principis | Krak

   "Just because something doesn’t do what you planned it to do doesn’t mean it’s useless." – Thomas Edison

   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0
Beantwoorden
Freshman Weetjesweter
Het is een TP-link ac1750
0
Beantwoorden
Experienced allesweter
Ik heb iets meer informatie nodig Smiley Vrolijk

Kun je een foto trekken van de onderkant van je router of overtypen wat daar staat? Ik heb een hardwareversie (bv v4) en het precieze modelnummer nodig.

   Principis | Krak

   "Just because something doesn’t do what you planned it to do doesn’t mean it’s useless." – Thomas Edison

   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0
Beantwoorden
sb Professional Bijna Allesweter
Professional Bijna Allesweter

Is de router ingesteld als Access Point?

 

https://community.telenet.be/t5/Installeren-van-software/FAQ-Hoe-stel-ik-mijn-router-in-als-Access-P...

  Bjørn (sb) | Krak
  This message represents the official view of the voices in my head.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0
Beantwoorden
Freshman Weetjesweter
De router hangt tegen de muur, maar ik heb de eigenschappen wel kunnen bekijken via de computer.
Model: Archer C7
Modelnummer : 2.0
0
Beantwoorden
Freshman Weetjesweter
Ik heb de stappen gevolgd uit de link. In heb echter geen idee hoe ik moet inloggen op de router. Wat ik wel vreemd vind is dat telenet en de gewone eigenschappen die te zien zijn op de vaste computer (is wel verbonden met de router in questie, via macbook air kan ik niet/moeilijk aan die eigenschappen) een ander IP-adres weergeven voor dezelfde router.
telenet: IPv4: 192.168.1.107
Vaste computer: 192.168.0.2
0
Beantwoorden
Experienced allesweter
Surf met een apparaat dzt verbonden is met de TP-link naar het IP-adres: 192.168.1.1 of 192.168.0.1

Kijk even of je dan op het inlogscherm komt. De login staat op de onderkant van de router als je het niet aangepast hebt.

   Principis | Krak

   "Just because something doesn’t do what you planned it to do doesn’t mean it’s useless." – Thomas Edison

   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0
Beantwoorden
Freshman Weetjesweter
Ik heb kunnen inloggen met een algemene inlogcode want degene die achteraan op de router te vinden was werkte niet. Wanneer ik nu naar network ga, vervolgens naar LAN en daar het IP-adres verander zoals in de link vermeld staat, krijg ik volgende melding:
Error code: 5008
WAN IP address and LAN IP address cannot be in a same subnet. Please input another IP address.
0
Beantwoorden
Freshman Weetjesweter
Even een kleine opmerking: vroeger hebben wij het IP-adres veranderd van 192.168.0.1 naar 192.168.0.2 . Om welke reden weet ik niet meer precies, maar ik weet wel dat de klantenservice ons hiermee geholpen heeft. Kan dat iets te maken hebben met de error?
0
Beantwoorden
Experienced allesweter

Lan ip maakt niet uit, je moet de DHCP uitschakelen

 

Edit: sorry dat klopte niet.

Je moet de WAN terug op automatisch zetten en ook de internetkabel uittrekken die van je mdoem komt. Herstart dan de router.

Volg dan terug de FAQ dan zou het moeten lukken om het LAN IP aan te passen.

 

Kan je ook even kijk welke firmware versie je hebt? Dat staat denk ik ergens bij system tools.

   Principis | Krak

   "Just because something doesn’t do what you planned it to do doesn’t mean it’s useless." – Thomas Edison

   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0
Beantwoorden
Freshman Weetjesweter
Ik heb alle stappen gevolgd uit de link, maar dan had ik geen internetverbinding meer. Ik heb de router terug naar fabrieksinstellingen geplaatst waardoor er 2 netwerken ontstonden: een van 2,4Ghz en een van 5Ghz. De tv sluit ik aan op 2,4Ghz en alle andere apparaten op 5Ghz. Momenteel blijkt dit te werken, al zal het toch even afwachten zijn. Heel erg bedankt voor alle hulp!
0
Beantwoorden
Experienced allesweter

Had je de internetkabel wel verstoken van de WAN naar de LAN poort?

   Principis | Krak

   "Just because something doesn’t do what you planned it to do doesn’t mean it’s useless." – Thomas Edison

   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0
Beantwoorden
Freshman Weetjesweter
Ik probeer het eerst even zo! Mochten er toch nog problemen opduiken zal ik dat eerst proberen, maar op deze manier kan ik zeker niets fout doen! Bedankt!
0
Beantwoorden
Freshman Weetjesweter
Ja hoor, maar waarschijnlijk zal ik iets anders fout hebben gedaan! Gebeurt wel eens 😊
0
Beantwoorden