Beantwoorden
BEBEL1973
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Jij bent af! Netjes! Leesclubje starten? Pageturner!

Hoe sluit ik mijn TV wireless aan op Telenet ?

Is er een mogelijkheid om mijn TV draadloos te laten communiceren met mijn modem.

De modem staat namelijk in een andere kamer en nu zijn beide apparaten verbonden door een kabel. Vrij lastig 😞

0 Likes
6 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7770
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe sluit ik mijn TV wireless aan op Telenet ?

Wireless zal alleen maar lukken als die dicht genoeg bij de modem staat en dan nog alleen voor internet toepassingen. Om deftig beeld en zenders op je TV te krijgen heb je nog altijd die goede oude coax kabel nodig.

Ik weet het draadloos is de hype maar hoe meer draadloos hoe meer problemen op allerlei vlak. Verbinding, beveiliging enz.

Weet je, de kabels zijn nog lang niet de wereld uit en dat zal nog jaren zo zijn.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BEBEL1973
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Jij bent af! Netjes! Leesclubje starten? Pageturner!

Hoe sluit ik mijn TV wireless aan op Telenet ?

Dank je Igvfer voor je snelle antwoord, maar heb jij kennis van de Wifi power lines? en zou dit ook geen oplossing kunnen zijn om mijn digicorder draadloos te maken?
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7770
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe sluit ik mijn TV wireless aan op Telenet ?

Nee, Ik heb dit vroeger al geprobeerd om de interactiviteit uit te testen maar dit lukt niet. Voor beeld zal dit zeker niet lukken.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5236
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Hoe sluit ik mijn TV wireless aan op Telenet ?


@BEBEL1973 schreef:
Dank je Igvfer voor je snelle antwoord, maar heb jij kennis van de Wifi power lines? en zou dit ook geen oplossing kunnen zijn om mijn digicorder draadloos te maken?

Niet draadloos, maar bekabeld. Je steekt zo'n adapter in een stopcontact, verbindt het  met de modem/router via een UTP-kabel en dan kan je elders in huis de andere adapter(s) insteken en via een UTP-kabel verbinden met een ander toestel, zoals een digicorder of smart tv. Netgear en D-Link verkopen dit soort power line adpters. Je werkt dus via het electriciteitsnet en zo kan je een deel van de kabel vermijden. Maar je hebt nog altijd twee stukken (stukjes, afhankelijk van waar de stopcontacten zich bevinden) kabel...

 

Ik verkies zelf ook liever kabel boven draadloos of power lines, maar mijn zus heeft enkele van die adapters en zij is daar blijkbaar toch tevreden over.

Volgens mij kan dit een mogelijke oplossing  voor je probleem zijn. Ik zou echter wel wat opzoekingswerk doen naar wat een goede adapter is.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BEBEL1973
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Jij bent af! Netjes! Leesclubje starten? Pageturner!

Hoe sluit ik mijn TV wireless aan op Telenet ?

Dank je voor de duidelijke uitleg. Ik probeer het zeker dit weekend. 🙂
0 Likes
luvebugje
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
YEAH! CAPSLOCK DAY! Hoort wie klopt daar? Leesclubje starten? Primeur!

Hoe sluit ik mijn TV wireless aan op Telenet ?

telenet werkt nog steeds met coaxkabel en die kan je momenteel niet draadloos verbinden. Jammer

Proximus werkt dan weer via telefoonverbinding met ADSL en kan je wel draadloos streamen. 

0 Likes