Beantwoorden
Wim6
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! It's your third party!

Geen geluid om sommige zenders

ik kijk momenteel digitale TV via een kaartje.

Sedert enige tijd krijg ik echter nog wel beeld, maar geen geluid op sommige kanalen (bv Studio 100 TV, CAZ, ) en krijg ik de melding : programma is gecodeerd.

 

Een herinstallatie helpt niet.

 

Alvast bedankt voor een reactie

0 Likes
27 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5228
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Geen geluid om sommige zenders

@Stijn @Suzy @VincentD

Ik heb dat soms, maar niet op dezelfde zenders en het lost zich vanzelf op. Controleer de kabels eens, zijn die stevig aangesloten? Haal het kaartje er eens uit en steek het opnieuw in. Verbetert dat iets?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Geen geluid om sommige zenders

Staat jouw tv in de lijst van de door Telenet goedgekeurde toestellen?

 

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/tv-toestel-geschikt-voor-tv-met-een-kaartje-ci-module/



    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
levensvuur
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
De kop is eraf!

Geen geluid om sommige zenders

Ik heb net hetzelfde probleem en dit al maanden. Ik heb 2 CI modules van Telenet . De ene zit in een Samsung Tv 'staat in de tabel van Telenet als uitgetest door telenet) en de andere steekt in een Loewe  TV. Beide tv's hebben dezelfde zenders die wel beeld maar geen geluid geven. Onder andere zoals bij jou:Vitaya, caz , kanaal Z, vtm k zoom ,ment tv ,Actua tv.
Andere zenders komen wel met beeld en geluid door.
Heb reeds allerlei zaken geprobeerd zoals' terug een eerste in gebruik name van tv afstelling'
Ook ik krijg de melding programma is gecodeerd
Heb al naar telenet gebeld maar daar horen ze het in Keulen donderen.
Enige dat ze daar zeggen dat het aan de tv moet liggen (2 verschillende merken van tv met allebei dezelfde zenders die geen geluid geven......)
Logisch nadenken bij telenet medewerksters???
Ga nu zelf maar  technische informatie proberen te vinden over hun systeem 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5228
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Geen geluid om sommige zenders


@Wheng schreef:

Staat jouw tv in de lijst van de door Telenet goedgekeurde toestellen?

 

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/tv-toestel-geschikt-voor-tv-met-een-kaartje-ci-module/



Mocht de televisie niet in de lijst staan, dan wil dit niet per se zeggen dat het niet kan, integendeel. Ik heb al verschillende tv's die niet in de lijst aangesloten met CI+.

 

Ik zou het eerder zoeken op de kabels en anders eens kijken of de meest recente firmware geïnstalleerd is.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5228
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Geen geluid om sommige zenders

Kabels controleren, kaartje er eens uithalen en terug insteken heb ik al voorgesteld. Ik krijg daar geen reactie op, dus ik heb ook geen flauw idee of dit al geprobeerd is. Kijken of je de meest recente firmware hebt heb ik ook al voorgesteld.

 

Wat kan je nog proberen? Probeer het kaartje eens in een andere tv? Nog iets: zet de tv eerst terug naar fabrieksinstellingen en installeer het kaartje dan nog eens.

 

Op mijn vorige tv (Philips 32PFL5625H/12) kreeg ik regelmatig te zien dat een zender gecodeerd was en dan moest ik telkens zappen om het terug in orde te krijgen. Dit probleem heb ik niet met mijn huidig toestel (Philips 40PFS5501/12), maar zo nu en dan als ik verander van zender, dan is er geen geluid. In mijn geval gaat niet telkens om dezelfde zender(s) en als ik even zap, dan is het probleem altijd verdwenen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Geen geluid om sommige zenders

@sb Het kan inderdaad perfect werken op tv's die niet in die lijst staan.
Maar het kaartje is afhankelijk van de software in de tv. Vandaar mijn vraag of zijn tv in de lijst stond of niet. Van de tv's die er instaan weten ze dat ze geen conflicten geven met het kaartje.
Niet iedere tv gaat op dezelfde manier met beeld- en geluidsformaten om.

    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wim6
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! It's your third party!

Geen geluid om sommige zenders

Beste allemaal,

 

1) mijn TV komt voor in de lijst van telenet, dus dat is ok

2) het heeft allemaal gewerkt, totdat ik eens de nieuwe zenders heb binnengetrokken om mijn TV, sindsdien heb ik dit probleem.

3) kaart uit TV halen en opnieuw insteken helpt niet

 

ik zal eens proberen om tv eerst te resetten naar fabrieksinstellingen en dan volledig op nieuw te proberen ...

 

ik laat weten of dit helpt.

0 Likes
Wim6
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! It's your third party!

Geen geluid om sommige zenders

herinstallatie van CI-module gedaan ... helpt niet

 

gezocht naar softwareupdates voor CI-module ... niets gevonden

 

zenderlijst opnieuw binnen gehaald .... helpt niet

 

Wat kan ik nog meer doen ?

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5228
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Geen geluid om sommige zenders


@Wim6 schreef:

herinstallatie van CI-module gedaan ... helpt niet

 

gezocht naar softwareupdates voor CI-module ... niets gevonden

 

zenderlijst opnieuw binnen gehaald .... helpt niet

 

Wat kan ik nog meer doen ?


Ik heb al een keer aangehaald: heb je de tv al eens terug naar fabrieksinstellingen gedaan? (Uiteraard moet je daarna wel opnieuw CI+ instellen en alle zenders binnenhalen.)


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
alfaromeo
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

Geen geluid om sommige zenders

Ik gebruikte mijn ci+ kaart lang niet meer, nu na activatie blijkt inderdaad het geluid  van enkele zenders niet te werken. Is er al een oplossing hiervoor gevonden? 

 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5228
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Geen geluid om sommige zenders

Zelfde opmerkingen als hierboven: beschikt je smart tv over de meest recente firmware en heb je de tv al eens teruggebracht naar fabrieksinstellingen en alles opnieuw ingesteld? Of het kaartje getest in een ander toestel?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Digifan149
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Leesclubje starten? It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner!

Geen geluid om sommige zenders

Al vele maanden kamp ook ik met het probleem dat op bepaalde zenders geen geluid doorkomt. Ik heb mijn Philips TV al eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen en heb ook al het CI+ kaartje volledig opnieuw laten installeren.  Niets helpt. Nochtans, meer dan een jaar geleden had ik op 'alle' zenders nog WEL geluid.

 

Wanneer ik met het kaartje naar de dealer ging, werkte dat echter volkomen correct in een andere recente TV (Samsung). De dealer was NIET op de hoogte van dit fenomeen. Daarom ben ik wel (met een dubbel gevoel) verheugd om hier te lezen dat ik niet alleen ben met dit probleem.

 

Zelf heb ik het vermoeden dat het geluid van die probleemzenders anders gecodeerd is dan diegene waarvan het geluid wel doorkomt. Ik kan dit echter niet onmiddellijk controleren.

 

Ik hoop dat TELENET het probleem effectief wil erkennen, vermits er hier al enkele gelijkaardige items vermeld werden.

 

Mvg.

0 Likes
Digifan149
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Leesclubje starten? It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner!

Geen geluid om sommige zenders

edit: sorry, bericht was dubbel gepost.

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Geen geluid om sommige zenders

In de lijst met compatible toestellen staat bij elk tv-model een gele "i" met daarin de software-versie. Kijk eens in je tv of die versie overeenkomt?

Bijvoorbeeld:

 

Knipsel.JPG


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes