Beantwoorden
noste99
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Dat loopt vlotjes. Twee handen vol!

Yeloplay.be wil mij niet laten aanmelden

Door werken moet ik tijdelijk naar de verdieping verhuizen dog kan mijn Telenet aansluiting niet verplaatsen wegens het niet beschikbaar zijn van kabels. Draadloos het digitale telenet overbrengen lijkt niet echt mogelijk. Een oplossing zou kunnen zijn programmas te bekijken met de yeloplay app op een tablet of pc via wifi. Heb hdmi connector maar eens ik de tablet met mijn tv-set verbind blokkeerd de yeloplay app. Andere gebruikers schijnen dit probleem ook te hebben en vluchten naar de yeloplay.be site en een browser. Zo zou de hdmi connectie wel gebruikt kunnen worden.

Ik heb dit nu geprobeer maar ik kan me niet aanmelden op yeloplay.be.

 

Wie kan me helpen met een werkende oplossing?

Dank bij voorbaat,

 

Stefan

0 Likes
23 reacties
noste99
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Dat loopt vlotjes. Twee handen vol!

Yeloplay.be wil mij niet laten aanmelden

Heb nu even mijn cable uitgetrokken en overgeschakeld op Wifi. Werkt ook maar de kwaliteit is proportioneel met de beschikbare bandbreedte, dus beduidend minder dan via wired ethernet. Ik connecteer nu op mijn wifi van de telenet modem en dat signaal is redelijk zwak. Even verschakelen op Wifi van een speciale router die ik geinstalleerd heb om betere bedekking te hebben in mijn bureel. Het werkt maar de kwaliteit is net goed genoeg om genietbaar te zijn.

Maar, HET WERKT Smiley Tong!!!

Stefan

 

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Yeloplay.be wil mij niet laten aanmelden

Als je niet via wifi wilt werken kan je ook altijd een 50 meter lange internetkabel door heel je huis leggen (al zijn ze bij mij thuis daar niet zo blij mee :p)

Duidt je ook even de oplossing(en) aan? Dan zijn anderen met hetzelfde probleem sneller geholpen 🙂
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
noste99
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Dat loopt vlotjes. Twee handen vol!

Yeloplay.be wil mij niet laten aanmelden

De performance wil wel eens varieren heb ik gezien, voornamelijk met wifi. Ik ga op mijn router eens proberen de QoS (Quality of Service) te optimiseren. De sterkte van het wifi signaal hangt natuurlijk van veel factoren af en meestal heeft de gebruiker deze niet allemaal onder controle. Misschien het kanaal waarin wifi uitzend wat optimiseren. Anders een kabel, zoals u voorstelt! Dat hoeft niet zo'n probleem te zijn vermits we enkel 's avonds tv kijken. Overdag kan die gewoon opgerold worden. Een draadloze oplossing verkiest natuurlijk de voorkeur!

Nogmaals dank voor de hulp! Deze manier van problemen oplossen is blijkbaar ZEER efficient!

Mvg

 

Stefan

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Yeloplay.be wil mij niet laten aanmelden

Welke abbo heb je? Whop or Whoppa? Dan heb je geen QoS nodig hoor. 🙂
Dat is gemaakt voor al die Amerikanen met hun Proximus class internet (extreem traag). 😛

Wat je wel kan doen is je de kanaal breedte van je wifi netwerk op 40 MHz zetten of als je 5Ghz hebt kan het zelfs op 80 MHz. Wat je dan wel krijgt is dat het signaal minder ver gaat maar als je dicht bij je router zit zal het een stuk sneller zijn.
Let wel op, door dat te doen overlap je veel meer kanalen waardoor je eigenlijk andere wifi netwerken heel hard stoort.

 

Edit

Hier is een screenshot van de wifi netwerken bij mijn thuis (sorry voor de lage kwaliteit en de vreemde kleur, het is al een oudere screenshot omdat ik het nu niet kan doen.)  De lichtblauwe/blauwe/groene/gele zijn 40 MHz en zoals je kan zijn overlappen ze veel meer kanalen. Ik heb ondertussen het een beetje meer geoptimaliseerd dit is mijn oude instelling. Maar het is wel een duidelijk voorbeeld.

 

20170111_095809.png

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
noste99
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Dat loopt vlotjes. Twee handen vol!

Yeloplay.be wil mij niet laten aanmelden

Mijn tweede router is inderdaad een wat oudere Amerikaan. Ik dacht dat ikmet QoS ook banbreedte kan toekennen per machine.

 

Over het instellen van de bandbreedte van het wifi kanaal dat moet eens nakijken want ik wist niet dat dit kon. Als ik de bezetting van het spectrum bekijk dat kan ikzelf een ongebruikt kanaal kiezen voor deze opstelling.

 

Nogmaals dank,

 

Stefan

0 Likes
noste99
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Dat loopt vlotjes. Twee handen vol!

Yeloplay.be wil mij niet laten aanmelden

Ik heb Whop als formule. 100GB waarvan ik er gemiddeld maar ongeveer 25 per maand van gebruik is meer dan voldoende. Verder weet ik niet wat yelotv zoal verbruikt maar dat zal ik snel genoeg te weten komen.

St

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Yeloplay.be wil mij niet laten aanmelden

@noste99

 

Ik bedoelde dat internet in Amerika verschrikkelijk is. 🙂

 

Je hebt met Whop 100 Mbit/s dan heeft QoS vrijwel geen nut ik denk dat het eerder problemen kan geven door mogelijke fouten.

 

Ik ga een voorbeeld geven van toen ik nog Proximus had.

Beeld je even in je hebt 10 Mbit/s met 5 mensen in huis.

Jij wilt even gamen maar dat gaat langs geen kanten doordat het netwerk te belast is.

In je router stel je dan de QoS in zodat games voorrang krijgen op al de rest, zodat je zonder problemen kan gamen. 🙂

Maar als je 100 Mbit/s dan valt er niks te limiteren want je hebt meestal wel genoeg. (Behalve als je natuurlijk heel veel download)

 

Je kan de wifi kanalen bekijken met de app wifi analyzer op Android. Trek even je router uit en kijk dan. De app kan ook aanduiden welk kanaal je best gebruikt (daarom dat je je router even moet uittrekken.)

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Yeloplay.be wil mij niet laten aanmelden


@noste99 schreef:

Een draadloze oplossing verkiest natuurlijk de voorkeur!



Nochtans is bekabeld altijd beter dan draadloos. 😉


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
noste99
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Dat loopt vlotjes. Twee handen vol!

Yeloplay.be wil mij niet laten aanmelden

Inderdaad, als performantie hoofdzaak is! Draadloos is natuurlijk zeer praktisch.

 

0 Likes