Beantwoorden
jboe_2300
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party!

Yelo tv beperkingen in zendergroep vier/vijftv

Eerst even situatie schetsen: Thuis Whop pakket en wil via yelo tv op twee andere locaties tegelijkertijd naar zendergroep vier/vijftv kijken. Op één van de locaties via ander telenet abo (internet only) en op andere locatie via WiFree. Als ik telenet website goed begrijp zou dit mogelijk zijn. Er is enkel een beperking voor maximum éénmaal kijken via WiFree. Toch krijg ik steeds de melding: "maximum aantal gezinsleden die via yeloplay kijkt overschreden". Helpdesk, TBO en technieker ter plaatse reeds geconsulteerd echter allen zonder resultaat. Wachtwoord gewijzigd om zeker te zijn dat niet iemand stiekem gebruikt maakt van mijn account. Geen succes. Iemand ervaring hiermee? Elk idee is welkom. Groeten, Jan

0 Likes
3 reacties
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Yelo tv beperkingen in zendergroep vier/vijftv

Volgens mij  heb je gelijk. Er zou in jouw geval enkel een beperking mogen zijn als je via Wi-free kijkt.

Zeker dat je niet met een Homepsot bent verbonden op het adres met internet only?

 

Wat ik nu wel zelf pas merk in het betreffende artikel op de website is:
"Via je eigen Telenet-internetverbinding ben je niet beperkt in je keuze qua zenders"

Zou het daarmee kunnen te maken hebben?

 

Ik plak voor andere lezers hieronder de link naar het artikel en een copy/paste van de tekst die op jouw vraag van toepassing is.

 

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/beperkingen-bij-kijken-via-yelo-app-yelotvbe/

 

 

  • Er is een beperking voor een aantal Vlaamse zenders als je via Wi-Free (Telenet-homespot of Telenet-hotspot)kijkt.
 
Lees meer over deze beperking
Over welke zenders gaat het?

Zendergroep VRT

  • Eén
  • Canvas
  • Ketnet/Op12
 
Zendergroep Medialaan
  • Vtm
  • 2BE
  • Vitaya
  • JIM
  • vtmKzoom
 
Zendergroep SBS
  • Vier
  • Vijf
 
Wat is de beperking?

Per zendergroep kan je maar naar 1 zender kijken via Wi-Free.

  • Je kan via Wi-Free wel nog naar een zender uit de andere zendergroepen kijken.
  • Via je eigen Telenet-internetverbinding ben je niet beperkt in je keuze qua zenders.

 

 

 

PS Als jij effectief gelijk hebt zouden ze dit op de klantendienst via een dossier moeten signaleren. Heeft de medewerker toen telefonisch contact gehad met TBO of hebben ze een dossier aangemaakt?


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
jboe_2300
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party!

Yelo tv beperkingen in zendergroep vier/vijftv

Telefonisch contact met TBO. Zou er dus een dossier moeten aangemaakt worden om het verder uitgezocht te krijgen?

PS. Internet only abo was niet via homespot aan het kijken op dat moment. Was eerste wat ik nagekeken had. Verder nog ideën?

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Yelo tv beperkingen in zendergroep vier/vijftv


@jboe_2300 schreef:

Telefonisch contact met TBO. Zou er dus een dossier moeten aangemaakt worden om het verder uitgezocht te krijgen?

PS. Internet only abo was niet via homespot aan het kijken op dat moment. Was eerste wat ik nagekeken had. Verder nog ideën?



Er staat:

 

Per zendergroep kan je maar naar 1 zender kijken via Wi-Free.

  • Je kan via Wi-Free wel nog naar een zender uit de andere zendergroepen kijken.
  • Via je eigen Telenet-internetverbinding ben je niet beperkt in je keuze qua zenders.

En:

Waarom deze beperkingen?

Dat is op vraag van productiehuizen die zo hun producties (films, series, zenders) tegen misbruik willen beschermen.

 

 

Die beperking is dus om misbruik te voorkomen. Ze weten nl. ook wel dat logingegevens snel uitgewisseld zijn en dat er dus mensen zijn die tv kunnen kijken zonder een tv-abonnement te hebben.

Als ik het artikel naar de geest interpreteer en niet naar de letter, is onbeperkt kijken enkel thuis en buitenshuis is het beperkt. Buitenshuis betekent in deze interpretatie dan: met jouw logingegevens op iemand anders zijn/haar modem (zijnde via Wi-Free of ook echt op hun modem)

Ik begin nu dus eerder te denken dat de beperking correct is en dat het in het artikel niet helemaal juist beschreven is.

Maar hier kan enkel Telenet een juist antwoord op geven. Bij telefonisch contact met TBO moet TBO ook 1-2-3 een antwoord geven en aangezien het artikel voor interpretatie vatbaar is, is het voor hen ook moeilijk om een sluitend antwoord te geven.

Misschien kan je dit best signaleren via het contactformulier (technische vragen: kijken) . Om een sluitend antwoord te krijgen geef je hen best de pap in de mond:

  • Gelden de beperkingen voor overal wat niet thuis is? -> pas dan het artikel aan
  • Gelden de beperkingen enkel via Wi-Free? -> pas dan de beperkingen aan

Ik vrees dat het eerste het geval zal zijn. Jij hoopt uiteraard op het tweede Smiley Knipoog

 

Laat je hier iets weten achteraf?


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.