Beantwoorden
PieterB
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Handje vol! Pionier Primeur! It's your fourth party!

Probleem met versturen e-mails (SMTP)

Hallo,

 

kan sinds deze middag geen mails meer versturen op zowel mijn iPhone 6 (iOS 8.3) als mijn Mac (OS X 10.10.4).

 

Op mijn iPhone geeft hij telkens de melding: "E-MAIL VERSTUREN MISLUKT - De gebruikersnaam of het wachtwoord voor 'smtp.telenet.be' is onjuist".

Ook op mijn Mac gelijkaardige melding ("BERICHT KAN NIET WORDEN VERSTUURD VIA DE SERVER TELENET - De telenet.be SMTP-verbinding met de server ‚smtp.telenet.be’ is mislukt. Selecteer een andere server voor uitgaande e-mail in de lijst hieronder of klik op ‚Probeer later’ om het bericht in de postbus ‚Uitgaand’ te bewaren tot het kan worden verstuurd.")

 

Instellingen voor zowel iPhone als Mac zijn de volgende:

 

Hostnaam: smtp.telenet.be

Gebruikersnaam: xxxxxx@telenet.be

Wachtwoord: xxxxxx

Gebruik SSL: Aan

Identiteitscontrole: Wachtwoord

Serverpoort: 587

 

Met deze instellingen heeft het steeds gewerkt tot deze middag dus.

Mails ontvangen is geen probleem alsook mails versturen met Telenet Webmail.

Heb mijn account al verwijderd en opnieuw ingesteld, helaas zonder effect. Wachtwoord wijzigen helpt ook niet.

 

Heb deze middag via twitter reeds hulp gevraagd aan medewerker van Telenet maar deze kon mij ook niet verder helpen. Zij verwees mij door naar dit forum.

Hopelijk vind ik hier een oplossing. Alvast bedankt!

45 reacties
lumas
Freshman Alleslezer
Berichten: 1
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party!

Probleem met versturen e-mails (SMTP)

De oplossing van Dimi77 resulteert nog stees in authentification failed.

 

Het is al de tweede keer dat de uitserver niet werkt, de vorige keer heb ik het wel kunnen verhelpen,

maar deze keer schijnt niets te werken.

 

Kan iemand d eoplossing van DImi77 verduidelijken, verklaren?

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Probleem met versturen e-mails (SMTP)

Probeer het anders een met één van deze IP adressen: 195.130.132.10 of 195.130.132.11.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Probleem met versturen e-mails (SMTP)

Ik krjg het op mijn gsm (Samsung A3) ook niet aan de praat. Op mijn tablet werkt het wel.

Alle mogelijke instellingen geprobeerd maar niets helpt. Ik merk dat dit regelmatig voorkomt.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
LVR
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
All I want for X-mas is YOU Primeur! It's your fourth party! Pageturner!

Probleem met versturen e-mails (SMTP)

Beste Lumas,

Ik had hetzelfde probleem.  De opgegeven instellingen werken voor mij niet, nog op mijn iPhone noch op laptop.  Na lang zoeken, vele malen instellingen veranderen en vele frustraties, is dit de oplossing die voor mij werkt. IMAP-instellingen laten staan.  SMTP-instellingen: poort 25 (ipv 587), SSL beveiliging niet aanvinken.  Toestel terug opstarten.  Hopelijk werkt dit voor jou.

Groeten,

Luc

0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Probleem met versturen e-mails (SMTP)


@LVR schreef:

de oplossing die voor mij werkt. IMAP-instellingen laten staan.  SMTP-instellingen: poort 25 (ipv 587), SSL beveiliging niet aanvinken. 


Volgens mij gebruikt Telenet SMTP STARTTLS  als beveiligings protocol en niet SSL.

 

SMTP zonder beveiliging kan misschien wel de oplossing zijn om het te laten werken maar ik zou het toch niet zo laten staan. Dit stuurt mails ongeëncrypteerd over het internet, inclusief je account en het bijhorende paswoord. Ik zou STARTTLS in elk geval wel selecteren.

 

Er staan hier ook berichten op het forum over misbruik van email accounts, er zijn de laatste dagen meerdere berichten op FB over misbruik van VISA kaarten, enz. Je kan niet voorzichtig genoeg zijn met je paswoord op internet.  Ik zou hierover zeggen: OK om te testen, maar zeker geen definitieve oplossing. 


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
LVR
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
All I want for X-mas is YOU Primeur! It's your fourth party! Pageturner!

Probleem met versturen e-mails (SMTP)

Ben deze morgen langs telenetwinkel geweest met mijn instelling.  Volgens de medewerker was dat geen enkel probleem tenzij je informatie gevoelige mails wil versturen.  Ik ga morgen terug contact nemen met telenet en hen nogmaals vragen voor de juiste opslossing (instelling).  Alvast bedankt voor de feedback

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Probleem met versturen e-mails (SMTP)


@BertXL schreef:

@LVR schreef:

de oplossing die voor mij werkt. IMAP-instellingen laten staan.  SMTP-instellingen: poort 25 (ipv 587), SSL beveiliging niet aanvinken. 


Volgens mij gebruikt Telenet SMTP STARTTLS  als beveiligings protocol en niet SSL.

 

SMTP zonder beveiliging kan misschien wel de oplossing zijn om het te laten werken maar ik zou het toch niet zo laten staan. Dit stuurt mails ongeëncrypteerd over het internet, inclusief je account en het bijhorende paswoord. Ik zou STARTTLS in elk geval wel selecteren.



Onder Thunderbird heb ik inderdaad STARTTLS (poort 587) ingesteld voor uitgaande mails. En het gaat niet alleen om de veiligheid: als je bijvoorbeeld via WiFi verbinding maakt met een niet-Telenet netwerk, dan zal je geen mails kunnen versturen via poort 25. Voor zo ver ik weet blokkeert elke provider "vreemde" SMTP servers, tenzij er encryptie is ingesteld.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Probleem met versturen e-mails (SMTP)


@LVR schreef:

...  tenzij je informatie gevoelige mails wil versturen. ...


Je paswoord en account worden ook meegestuurd als je connectie maakt via SMTP en dat vind ik toch gevoelige informatie...


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
LVR
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
All I want for X-mas is YOU Primeur! It's your fourth party! Pageturner!

Probleem met versturen e-mails (SMTP)

Gisteren contact gehad met telenet medewerker.  Hij wist mij te zeggen dat een pop account (met poort 25 en onbeveiligd) ook  met buitenlandse servers werkt zonder dat hierdoor gevoelige informatie wordt

vrijgegeven. Dit heeft idd altijd gewerkt , zonder (tot op heden) problemen. Volgens hem vormen mijn instellingen geen probleem.  Het eigenaardige is  wel dat ik met mijn vroegere pop account alle mails kon openen op verschillende toestellen (desktop, laptop, android smartphone), terwijl je hier net een imap account voor nodig hebt.  Ik twijfel er niet aan dat de voorgeschreven instellingen correct zijn, maar bij mij werkt het niet.  Ik denk dat er wel degelijk iets mis is met mijn account en ligt het probleem bij telenet.  Het enige wat mij nog rest te doen,volgens telenet medewerker is rechtstreeks naar Telenet Mechelen  rijden en daar te vragen om het probleem op te lossen.  Wordt hopelijk vervolgd....

WVDB
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
De kop is eraf! Hi there!

Probleem met versturen e-mails (SMTP)

hey, hebben jullie hiervoor dan een oplossing gevonden? Ik heb hetzelfde probleem op al mijn apparaten (desktop, iphone en ipad) en het lukt enkel als ik de beveiliging uitzet en poort 25 aangeef. Bij Telenet weten ze van niets en zeggen ze dat het probleem bij outlook en iphone/ipad ligt. Lijkt me wel heel raar, dat het op alle apparaten opeens niet meer werkt. Ik vind het heel raar dat zoveel mensen hier hetzelfde probleem hebben maar Telenet hiervoor geen oplossing heeft.

bedankt.

0 Likes
WimC
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Probleem met versturen e-mails (SMTP)

Ik heb net hetzelfde probleem!

Iemand de oplossing?


@PieterB schreef:

Hallo,

 

kan sinds deze middag geen mails meer versturen op zowel mijn iPhone 6 (iOS 8.3) als mijn Mac (OS X 10.10.4).

 

Op mijn iPhone geeft hij telkens de melding: "E-MAIL VERSTUREN MISLUKT - De gebruikersnaam of het wachtwoord voor 'smtp.telenet.be' is onjuist".

Ook op mijn Mac gelijkaardige melding ("BERICHT KAN NIET WORDEN VERSTUURD VIA DE SERVER TELENET - De telenet.be SMTP-verbinding met de server ‚smtp.telenet.be’ is mislukt. Selecteer een andere server voor uitgaande e-mail in de lijst hieronder of klik op ‚Probeer later’ om het bericht in de postbus ‚Uitgaand’ te bewaren tot het kan worden verstuurd.")

 

Instellingen voor zowel iPhone als Mac zijn de volgende:

 

Hostnaam: smtp.telenet.be

Gebruikersnaam: xxxxxx@telenet.be

Wachtwoord: xxxxxx

Gebruik SSL: Aan

Identiteitscontrole: Wachtwoord

Serverpoort: 587

 

Met deze instellingen heeft het steeds gewerkt tot deze middag dus.

Mails ontvangen is geen probleem alsook mails versturen met Telenet Webmail.

Heb mijn account al verwijderd en opnieuw ingesteld, helaas zonder effect. Wachtwoord wijzigen helpt ook niet.

 

Heb deze middag via twitter reeds hulp gevraagd aan medewerker van Telenet maar deze kon mij ook niet verder helpen. Zij verwees mij door naar dit forum.

Hopelijk vind ik hier een oplossing. Alvast bedankt!



@PieterB schreef:

Hallo,

 

kan sinds deze middag geen mails meer versturen op zowel mijn iPhone 6 (iOS 8.3) als mijn Mac (OS X 10.10.4).

 

Op mijn iPhone geeft hij telkens de melding: "E-MAIL VERSTUREN MISLUKT - De gebruikersnaam of het wachtwoord voor 'smtp.telenet.be' is onjuist".

Ook op mijn Mac gelijkaardige melding ("BERICHT KAN NIET WORDEN VERSTUURD VIA DE SERVER TELENET - De telenet.be SMTP-verbinding met de server ‚smtp.telenet.be’ is mislukt. Selecteer een andere server voor uitgaande e-mail in de lijst hieronder of klik op ‚Probeer later’ om het bericht in de postbus ‚Uitgaand’ te bewaren tot het kan worden verstuurd.")

 

Instellingen voor zowel iPhone als Mac zijn de volgende:

 

Hostnaam: smtp.telenet.be

Gebruikersnaam: xxxxxx@telenet.be

Wachtwoord: xxxxxx

Gebruik SSL: Aan

Identiteitscontrole: Wachtwoord

Serverpoort: 587

 

Met deze instellingen heeft het steeds gewerkt tot deze middag dus.

Mails ontvangen is geen probleem alsook mails versturen met Telenet Webmail.

Heb mijn account al verwijderd en opnieuw ingesteld, helaas zonder effect. Wachtwoord wijzigen helpt ook niet.

 

Heb deze middag via twitter reeds hulp gevraagd aan medewerker van Telenet maar deze kon mij ook niet verder helpen. Zij verwees mij door naar dit forum.

Hopelijk vind ik hier een oplossing. Alvast bedankt!


 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Probleem met versturen e-mails (SMTP)

Een oom van me heeft een D-Link camera en daar werkt het ook alleen maar via poort 25. Een verklaring heb ik er niet voor.

 

Op mijn Nexus 5X is er geen enkel probleem om SSL in te stellen.


Om uit te sluiten of het aan de software ligt zou je het eens kunnen proberen met Mozilla Thunderbird, eventueel Portable Thunderbird. Die draait hier op min desktop (W7) en ook daar is SSL/TLS/STARTTLS geen enkel probleem.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Patrick59
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your third party! It's your second party! De kop is eraf! It's your first party!

Probleem met versturen e-mails (SMTP)

Wat bedoel je precies met 

ga naar SMTP : smtp.telenet.be

smtp.telenet.be : Aan

is dit via browser ? welke URL ?

0 Likes
Odette1954
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your sixth party! De kop is eraf! It's your first party! Hi there!

Probleem met versturen e-mails (SMTP)

 
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Probleem met versturen e-mails (SMTP)

Soms is dit een oplossing:

Gebruik voor gebruikersnaam niet uw mailadres maar uw Telenet internetlogin. Indien het een extra mailbox is en niet uw hoofdmailbox dan heb je ook dergelijke login. Voor de klanten die al wat langer klant zijn is dit een kleine letter + cijfers bvb d123456, de meer recente klanten zijn dat 2 kleine letters + cijfers bvb cd123456.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes